Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vevor Dieselkachel 12 volt  (gelezen 3669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Vevor Dieselkachel 12 volt
« Gepost op: mei 18, 2022, 11:10:05 am »

Wie heeft hier ervaring mee. Ze worden gebruikt in Campers, caravans, daktenten, boten en vrachtwagens.
Je kan er zat over vinden op internet en Youtube, maar geen Nederlandse review.
Gelogd
Johan ZRL 2020

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2022, 12:57:55 pm »

Wie heeft hier ervaring mee. Ze worden gebruikt in Campers, caravans, daktenten, boten en vrachtwagens.
Je kan er zat over vinden op internet en Youtube, maar geen Nederlandse review.
Waarom in hemels naam een diesel kachel? Ik denk dat er genoeg alternatieven zijn .

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2022, 02:23:38 pm »

Ik denk eigenlijk dat je het slechtste van meerdere werelden combineert met deze kachel. Zowel stroom als diesel nodig, en een rookgasafvoer nodig, en niet-onderhoudsvrij, en niet schoon, en duur en niet stil. Zoiets als een Zibro Laser is een stuk schoner en heeft de rookgasafvoer niet nodig, een Foetsie ongeveer hetzelfde, maar dan ook geen stroom nodig en is volledig stil, elektrisch verwarmen is schoon, stil en veilig, maar vraagt wel een fatsoenlijke stroomaansluiting. Waarom diesel?
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2022, 03:18:03 pm »

Maar de hamvraag: Waar wil je hem voor gebruiken?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.183
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2022, 04:19:48 pm »

Maar de hamvraag: Waar wil je hem voor gebruiken?
Bij komt de vraag gelijk op hoeveel en geluid geeft hij
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #5 Gepost op: mei 18, 2022, 06:35:21 pm »

waarom wordt er vanuit gegaan dat het ding herrie maakt? Ik zie verder ook geen rookgasafvoer, bij nazoeken op internet alleen een uitgang voor warme lucht.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2022, 06:41:15 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2022, 08:06:27 pm »

Volgens mij is dit een ‘standkachel’ voor in voertuigen. Mijn moeder had vroeger zoiets in haar auto. Je kon er het interieur + motorblok mee verwarmen zonder dat je de auto hoefde te starten. Nooit meer ruiten krabben en meteen een lekker warme auto!
In een vouwwagen lijkt het me niet zo praktisch en zijn er betere oplossingen zoals de bekende Zibro kachel. Wij houden het bij een elektrisch kacheltje. Maar wij kamperen ook niet ‘off-grid’ en wanneer de temperaturen aangenaam zijn.
Er zit trouwens heus wel een rookgas afvoer op, je hoeft dus niet in de diesel uitlaatgassen te zitten (die zijn ook niet zo gezond). Maar als dit net naast de tent is, lijkt het me toch niet zo fris… 
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2022, 08:13:21 pm »

Het is niet een echte standkachel, want deze verwarmt het koelwatersysteem van de auto niet.
Het is een hete-lucht verwarming, welke gestookt wordt op diesel.
Bij Amazon te koop vanaf 132 Euro !
Getoonde uitvoering heeft een ingebouwde dieseltank en is in een rode behuizing geplaatst. Hij is ook los verkrijgbaar, waarbij de diesel uit de tank van de auto/camper kan worden gebruikt.
Het apparaat maakt een zacht zoemend geluid veroorzaakt door de ventilator, maar ook een irritant klikkend geluid wat veroorzaakt wordt door het brandstof pompje. Deze moet met rubber ringen gemonteerd worden, om het geklik zo veel mogelijk te voorkomen.

Het apparaat heeft weldegelijk een (flexibele rvs) rookgasafvoer en een geluidsdemper(tje). Deze kachel wordt veel gebruikt door mensen die een busje ombouwen tot een camper.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2022, 08:18:45 pm »

waarom wordt er vanuit gegaan dat het ding herrie maakt? Ik zie verder ook geen rookgasafvoer, bij nazoeken op internet alleen een uitgang voor warme lucht.

Omdat die op de plaatjes erbij staat. De herrie is misschien inderdaad voorbarig, maar ik heb zelf een dieselheatertje in gebruik om mn werkplaats te verwarmen. De diesel moet verneveld worden en ontstoken en dat is behoorlijk lawaaierig. Misschien valt het hier mee inderdaad.
Gelogd

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2022, 08:24:16 pm »

Je zou deze twee youtube films eens moeten bekijken, ik heb het idee dat die erg informatief zijn. Misschien niet hetzelfde merk maar lijkt er wel veel op.


Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.183
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2022, 08:37:19 pm »

waarom wordt er vanuit gegaan dat het ding herrie maakt? Ik zie verder ook geen rookgasafvoer, bij nazoeken op internet alleen een uitgang voor warme lucht.
Was benieuwd naar het geluid.
Want in de nacht in de natuur word geluid al snel herrie.
Lijkt mij toch een normale vraag?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2022, 07:48:09 am »

Was benieuwd naar het geluid.
Want in de nacht in de natuur word geluid al snel herrie.
Lijkt mij toch een normale vraag?
Ik reageerde niet op jou Alex. Jij stelde een vraag, anderen gingen er al vanuit dat er veel geluid zou zijn. Terwijl men zich niet verdiept in de materie.
Maar wat betreft geluid, een electrische ventilatorkachel maakt al veel geluid wat ik destijds erg storend vond. Ook een Foetsie gehad, maar die produceert wel geen geluid, maar stort de verbrandingsgassen wel zo in de leefruimte. dat ruik je en is ook niet zo gezond denk ik maar en hebben we ook snel weer verkocht. Maar ik zag op die dieselkachel geen uitlaat, maar kennelijk zit die er wel op. Dat maakt het ding wel geschikter om buiten neer te zetten zodat je geen verbrandingsgassen binnen hebt. Niet leuk voor de omgeving.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2022, 11:51:21 am »

Ik reageerde niet op jou Alex. Jij stelde een vraag, anderen gingen er al vanuit dat er veel geluid zou zijn. Terwijl men zich niet verdiept in de materie.
Maar wat betreft geluid, een electrische ventilatorkachel maakt al veel geluid wat ik destijds erg storend vond. Ook een Foetsie gehad, maar die produceert wel geen geluid, maar stort de verbrandingsgassen wel zo in de leefruimte. dat ruik je en is ook niet zo gezond denk ik maar en hebben we ook snel weer verkocht. Maar ik zag op die dieselkachel geen uitlaat, maar kennelijk zit die er wel op. Dat maakt het ding wel geschikter om buiten neer te zetten zodat je geen verbrandingsgassen binnen hebt. Niet leuk voor de omgeving.

En jij interpreteert 'niet stil' dan weer als 'veel geluid'  :O
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2022, 12:03:08 pm »

Als ik het filmpje bekijk, vindt ik de oplossing in ieder geval 'niet stil' voor op een camping die wat afgelegen is, in de natuur en 's nachts. Dat samen met de uitlaatgassen zou ik niet meteen graag in de buurt van mijn tent hebben staan.
Voor een dergelijke camper kan ik het begrijpen als je volledig offgrid ergens alleen staat opgesteld en in een blikkendoos zit met minder geluid van buiten door laat. Maar zou het niet meteen in andere omstandigheden gebruiken uit respect voor de buren.

Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Vevor Dieselkachel 12 volt
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2022, 01:57:24 pm »

Dank voor jullie reacties. Daar kan ik wel wat mee.
Gelogd
Johan ZRL 2020
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal