Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stalling gaat dicht  (gelezen 2375 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Stalling gaat dicht
« Gepost op: mei 19, 2022, 12:09:40 am »

Per 31 december a.s. gaat caravanstalling Lingewaard Huissen dicht, wordt gesloopt. Maar liefst 2000 stallers zullen op zoek moeten naar nieuwe ruimte, ook wij......zal niet meevallen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2022, 07:34:41 am »

 :( Oei, slechte boodschap. Het zal idd niet meevallen een nieuwe stalling te vinden, alles zit overvol.


Sterkte en succes met het vinden van een nieuwe plek.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2022, 07:43:28 am »

Dat is balen zeg! Het kan lastig worden iets nieuws te vinden, alles zit vol tegenwoordig. :-( Helaas gaat ‘onze stalling’ ook sluiten dit jaar. Die is een stuk minder groot, alleen onze klapper staat er ;-)
Gelukkig hebben we een nieuwe plek gevonden. Wij gaan de VW nu stallen in Nistelrode (stalling Noordoostbrabant). Daar waren nog een paar plekken vrij.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2022, 09:29:41 am »

Begin zelf een stalling!

(Met meteen 2.00 klanten die allemaal minimaal € 200,= per jaar (ex-BTW) omzet leveren heb je een opbrengst van € 400.000. :))
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2022, 09:58:48 am »

40000 :#

jij verdient ze wel gemakkelijk.............
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2022, 10:01:16 am »

na lezen hele bericht snap ik het, 2.000 klappers  ::) :H
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

josovich

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2022
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2022, 10:47:17 am »

Citaat
Begin zelf een stalling!

(Met meteen 2.00 klanten die allemaal minimaal € 200,= per jaar (ex-BTW) omzet leveren heb je een opbrengst van € 400.000. :))
Ik vraag me af of het momenteel uit kan. Argrarische grond is al iets van € 70.000 per hectare en dan moet het ergens nog in het bestemmingsplan passen van de gemeente.

Maar staal is momenteel heel duur, als je er al aan kunt komen. Het is niet echt de beste tijd om een nieuwe loods uit de grond te stampen.

Dan heb je nog de administratie, de verzekeringen, je moet het schoon en vrij van ongedierte houden en dan nog al die klapeigenaren die aan je hoofd zeuren (  :P ) .
Nee, mij niet gezien.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2022, 11:41:16 am »

Je neemt uiteraard altijd wel een risico, maar dit is denk ik toch iets waar je moet uit kunnen komen. Echter binnen de tijd voor het einde van het jaar kan wel krap worden vrees ik. Maar lijkt me toch mogelijk te moeten zijn om de investering met een lening over 10 jaar te financieren, en de extra kosten inclusief personeelskosten op iets van een 300.000 per jaar uit te komen aan kost en dus nog een 100.000 over te houden. Daarvoor moet je uiteraard die administratie en dat gezeur er bij nemen ;-)
Tenzij ik mogelijk een aantal dingen over het hoofd zie of onderschat. En die kans is zeker reëel, anders gaan er ook niet veel daarmee stoppen.
In Vlaanderen denk ik dat het veel moeilijker is omdat te realiseren, daar er veel minder vraag naar is en de meeste mensen thuis de ruimte hebben om het te stallen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2022, 12:28:14 pm »

Als je de branche niet kent dan loop je altijd het risico dat je geen volledig zicht hebt op alle kosten.

Daarom heb ik de omzet ook erg bescheiden "berekend" op € 200 per te stallen object per jaar.

Ik denk dat de gemiddelde caravan stallen al gauw € 300 per jaar oplevert. En ik denk dat er nog heel wat meer caravans dan vouwwagens in Nederland zijn.

Natuurlijk komt er veel meer bij kijken, locatie (bestemmingswijziging), financiering e.d.

Maar als ik zie wat een relaxed leven mijn stallingshouder heeft....
Gelogd

josovich

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2022
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2022, 01:14:50 pm »

Even nagerekend. Het kan wel uit inderdaad. Blijft alleen de mismatch met mijn persoonlijke ambities in het leven over  :) .
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2022, 01:24:20 pm »

Even nagerekend. Het kan wel uit inderdaad. Blijft alleen de mismatch met mijn persoonlijke ambities in het leven over  :) .
De mijne ook hoor.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2022, 01:58:42 pm »

Als je de branche niet kent dan loop je altijd het risico dat je geen volledig zicht hebt op alle kosten.

Daarom heb ik de omzet ook erg bescheiden "berekend" op € 200 per te stallen object per jaar.

Ik denk dat de gemiddelde caravan stallen al gauw € 300 per jaar oplevert. En ik denk dat er nog heel wat meer caravans dan vouwwagens in Nederland zijn.

Natuurlijk komt er veel meer bij kijken, locatie (bestemmingswijziging), financiering e.d.

Maar als ik zie wat een relaxed leven mijn stallingshouder heeft....

Bij ons betalen ze voor een vouwwagen €150 per jaar zo uit mijn hoofd. Dan gaat de berekening met de €200 dus niet helemaal op.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2022, 02:10:12 pm »

Ik geef alleen maar een signaal af voor de mensen die het nog niet weten maar wel een plek daar hebben, nu gaat het over de kosten/verdiensten van het beginnen van een stalling? Zou overigens het laatste zijn wat ik zou beginnen, gedoe over een krasje of vlek die bij het stallen nog niet aanwezig was etc.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2022, 09:42:33 pm »

Ik had het gelezen ja. Zal een mooi drama worden, te meer de stalling in Oeffelt een paar jaar geleden ook uitgebrand is en het aantal kampeermiddelen juist flink is uitgebreid. Dat zet wel druk op de regio. En op straat stallen mag niet.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Stalling gaat dicht
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2022, 01:07:35 am »

Oeffelt stonden wij een paar jaar voordat we vernamen dat die dicht zou gaan, toen we daar een week of wat weg waren stond de zaak in de fik. Maar het zoeken naar een ruimte zal inderdaad wel een dingetje worden, ik wil binnen een straal van 20-25 km max. een ruimte vinden, anders wordt het lastig de vouwwagen te houden.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal