Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?  (gelezen 26014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Gepost op: juli 10, 2012, 08:32:31 am »

Hallo.
Wij willen vrijdag onze vw inpakken, maar nu lijkt het vrijdag  de heledag slecht weer te zijn. Heeft iemand een idee wat makkelijk is?

Is het een probleem om de wagen nat in te pakken als je nog naar de camping moet?

Gr Jeroen
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2012, 08:35:56 am »

In principe is het geen probleem dat het nat is als je maar binnen 24 uur weer uitklapt eerder is nog beter. Alleen heb je misschien kans dat je bed nat wordt en dat is niet prettig. Er wordt vrijdag inderdaad regen aangegeven, maar het zal geen 24 uur regenen ga ik vanuit en daarom zou ik zeggen als het droog wordt meteen gaan inpakken. Over het algemeen heb je alles klaar staan en ben je wel binnen een half uurtje klaar met inpakken denk ik.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2012, 10:06:28 am »

Dat is nou typisch zo'n vraag die mij ook wel bezighoud.

Wij zijn wat dat betreft de caravan gewend en dan zet je gewoon je kratjes met spullen (zo doen wij dat) op de grond in de caravan.
Eigenlijk wil ik dat systeem handhaven, alleen de vouwwagen loop je op zo'n moment niet even snel binnen.

Ik heb geen bed waar zaken onder kunnen dus alles moet in het middenpad. ik heb nu bedacht om er voor te zorgen dat het pad leeg is en ik als de keuken er af is, ik alle kratjes zo naar binnen kan schuiven. alleen nu nog zorgen dat de kratjes makkelijk schuiven (touw eronder? kan ik ze ook makkelijk weer naar buiten trekken als het thuis regent). Of misschien maar overstappen op rollerboxen in de juiste hoogte. 

Behalve de koelbox had ik nooit wat in de auto staan en dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden.

De meeste tijd was ik altijd kwijt met zorgen dat de racefiets veilig en vast in de caravan stond, maar die gaat nu op de drager boven de disselbak dus dat is geen probleem meer.
Gelogd
Adventure Awaits

Angel

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2012, 10:16:46 am »

@poldertoerist  :off

Grappig dat jullie van de caravan over gegaan zijn op een vouwwagen vaak hoor je dat verhaal andersom. Het weekend hebben wij ook heel erg getwijfeld om over te gaan op een caravan, maar dat zou ook betekenen dat ik niet meer zo vaak op de forum zou komen en dan krijg ik afkick verschijnselen en dat wil ik niet hebben dus blijven we voorlopig nog een paar jaar klapperen.
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2012, 10:18:02 am »

Of jullie spullen eerder inpakken :-)
Gelogd

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2012, 10:43:38 am »

Poldertoerist,
ik ken jou vouwwagen niet maar bij ons (roadmaster) kun je de boodschappenklapkratten) die ik gebruik er zo in schuiven zonder uit te vouwen. Ik kan er ook gewoon op mijn buik inkruipen en zo alle spullen tot achterin toe erin en eruit doen. Wij hebben geen bankjes waar dingen in gaan. Want daar zou je natuurlijk niet bijkunnen.
Voordeel van vouwkratjes vinden wij dat je ze makkelijk kan stapelen op plaats van bestemming. In tegenstelling tot de meeste rollerboxen. Touw onder kratjes is dus bij ons niet nodig.
Op de kratjes is er dan nog ruimte voor stoelen, tafel e.d.
Werkt erg makkelijk en geen last van regen. Alleen keuken hoeft er even af.

Succes.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2012, 11:45:09 am »

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt.

Dat van die kratten erin schuiven terwijl de vouwwagen dicht is is bij ons geen optie. Daar is het middenstuk net te laag voor  of mijn kratten te hoog.  :?

Het klopt inderdaad wel dat het vaak tussen door even droog is en het hoeft inderdaad maar kort open te staan. Dus ik denk dat ik maar ga hopen op een droog uurtje  :J.

Als iemand nog suggesties heeft....

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2012, 11:57:01 am »

@poldertoerist  :off

Grappig dat jullie van de caravan over gegaan zijn op een vouwwagen vaak hoor je dat verhaal andersom. Het weekend hebben wij ook heel erg getwijfeld om over te gaan op een caravan, maar dat zou ook betekenen dat ik niet meer zo vaak op de forum zou komen en dan krijg ik afkick verschijnselen en dat wil ik niet hebben dus blijven we voorlopig nog een paar jaar klapperen.

Wij zijn vorig jaar ook over gegaan naar een cara :ca en ik had ook op het forum aangegeven dat ik meer een 'slapend lid' zou worden.........
Ben alleen nog steeds klaarwakker en kan maar niet in slaap vallen :#

Dus die verslaving is prima in de hand te houden hoor.

Je moet kamperen op de manier wat het beste op dat moment bij je situatie past, ik denk dat als de kinderen wat groter zijn ik toch wel weer een klapper zou willen, een mooie snelle.
Maar voor nu past onze TEC beter

Nu weer even on topic
Is er een bepaalde reden om de klapper op donderdag nog niet klaar te kunnen hebben?
De laatste dingen dan gewoon in de auto meenemen, wordt de gewichtsverdeling alleen maar beter van.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 12:13:58 pm »

Ik pak alleen in als het droog is. Dus of eerder de boel inpakken of een dag later, dat zou mijn 1e optie zijn. Of een droge periode tussen de buien in! Buienradar bied daarin uitkomst!

Waarom pak ik niet nat in... omdat alles gaat doorlekken, je beddengoed, binnentent etc.. Als je dan al met natte spulletjes met nat weer begint te kamperen dan wordt het plezier er voor mij niet groter op.

Ik merk wel dat dit een groot nadeel is van een vouwwagen.  :O
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2012, 12:33:03 pm »

Dat is de reden dat wij dus aan het twijfelen waren dit weekend. We zouden weggaan, maar aangezien er zulk slecht weer werd voorspeld (was het uiteindelijk niet bij ons) zijn we niet gegaan. Als we een caravan hadden gehad dan waren we waarschijnlijk wel gegaan en ook het verhaal met kleine kinderen en 's-nachts naar de WC en in een caravan wat warmer met koude nachten, maar ja vorig jaar een gloednieuwe klapper gekocht en om deze nu weer te verkopen is ook geen fijn idee.

Weer on topic. Jammer dat je kratjes niet in het middenstuk kunnen, dus je middenstuk is helemaal leeg dan zou ik toch overwegen om lagere kratjes aan te schaffen anders is het zonde van de ruimte. Of kunnen de kratjes er wel in al je hem eerst uitklapt? Als dat zo is kun je ook lagere kratjes aanschaffen en deze van onderaf opstappelen misschien?
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2012, 01:11:57 pm »

Zoals een collega van mij steeds blijft zeggen: "Het is nog nooit BLIJVEN regenen... Het heeft ooit eens zéér lang geduurd en gelukkig had er toen iemand een ark gebouwd...  :O" en zelfs dan is het gestopt met regenen.

Gewoon alles klaar zetten en als het eens even ophoudt met regenen de boel open gooien, de VW laden en desnoods bij de volgende dreiging terug dicht leggen.

Bij ons ligt het middenstuk al vol met tentstokken, binnentent en dergelijke toestanden dus moeten wij onze kledij nog in de bankjes "stouwen". Maar als dit een beetje is voorbereid (in kleine stapeltjes leggen of apart in plastiek zakken steken) dan gaat dat vrij snel.

Maar in de regen zelf inladen doen wij ook niet. Ik kom liever met een droge VW op onze bestemming.
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2012, 01:20:40 pm »

Hoi,

Misschien kun je ergens in een parkeergarage inpakken. Bijvoorbeeld zo'n garage als van Ikea. Maar ik geloof inderdaad niet dat het vaak de hele dag regent. Vorige week bijvoorbeeld. Zou het woensdag en donderdag veel regenen. Hier (in Amersfoort) is niets gevallen. Ik zou dus de buienradar goed in de gaten houden. Ik zit zelf ook met dat probleem. Wij gaan trekken met de Camplet. Maar ja, binnen 24 uur drogen. Dat kun je wel eisen als fabrikant. Maar soms regent het wel een paar dagen. En als je dus nat vertrekt en na zeg 8 uur ergens komt en het regent nog, dan blijft ie nat. Tja en dan vraag ik me af wat dat met het doek doet.
Groetjes
Hans
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2012, 01:34:52 pm »

Dat binnen 24 uur drogen komt er eigenlijk op neer dat je hem niet te lang nat ingepakt moet laten.
Als hij nat wordt ingepakt en na 8 uur weer opgezet wordt is dat prima, of dat opzetten nou in de zon of in de regen gebeurt maakt niet uit.

Als de tent lang nat opgevouwen blijft kan het weer erin komen of kan dat tenkoste gaan van de waterdichtheid.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2012, 01:55:51 pm »

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt.

Dat van die kratten erin schuiven terwijl de vouwwagen dicht is is bij ons geen optie. Daar is het middenstuk net te laag voor  of mijn kratten te hoog.  :?

Het klopt inderdaad wel dat het vaak tussen door even droog is en het hoeft inderdaad maar kort open te staan. Dus ik denk dat ik maar ga hopen op een droog uurtje  :J.

Als iemand nog suggesties heeft....



zet er een partytent over heen!! dat hebben we iemand hier in het dorp ook zien doen kan handig zijn maar ja zij hadden zo partytent die je in en uit kan vouwen in een handomdraai
Gelogd
Jevipro

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 02:09:01 pm »

Dan kan je ipv een partytent misschien wel een groot bouwzeil eroverheen spannen tijdens het pakken?
Het zal vast wel een moment droog zijn, zorg dat al je spullen dan klaarstaan en zodra het droog is de wagen in een recordtempo inpakken 8)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal