Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 26288 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #120 Gepost op: januari 15, 2023, 12:46:27 pm »

Persoonlijk zal ik niet aan lenen of private lease van een auto beginnen. Het heeft een zeer grote negatieve impact op je hypotheek mocht je een huis willen kopen. Ik heb altijd geleerd te sparen voor hetgeen ik wil hebben. Kan je het niet bij elkaar sparen dan leef je boven je stand.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #121 Gepost op: januari 15, 2023, 01:04:53 pm »

Persoonlijk zal ik niet aan lenen of private lease van een auto beginnen. Het heeft een zeer grote negatieve impact op je hypotheek mocht je een huis willen kopen. Ik heb altijd geleerd te sparen voor hetgeen ik wil hebben. Kan je het niet bij elkaar sparen dan leef je boven je stand.
Helemaal mee eens. Hier wordt, buiten het huis, niets gekocht wat niet meteen kan worden afgerekend. Schulden maken is gemakkelijk, maar kost je ook steeds meer geld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #122 Gepost op: januari 15, 2023, 02:03:18 pm »

Vindt dat nogal wat zwartwit gesteld. Voor de meeste zaken is dat zeker waar. Maar een auto is vaak ook iets dat noodzakelijk is om juist uit een moeilijke situatie te geraken. Vaak nodig om aan werk te geraken. Die mensen zullen wel moeten zoeken naar een optie die mogelijk wel op langere termijn duurder is, maar wel betaalbaar op korte termijn, om zo werk te kunnen hebben en uit de moeilijke situatie te geraken. Mobiliteit is een belangrijk gegeven voor velen, net zoals een huis en onderdak voeding. Voor deze dingen vindt ik die redenering niet helemaal opgaan. Voor al de rest wel. Deze dingen heb je nodig om je in een situatie te werken dat je een stand kan opbouwen.
In België heb ik geen weet dat een autolening of private lease een belangrijke impact heeft op je hypotheek.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #123 Gepost op: januari 15, 2023, 03:24:19 pm »

Vindt dat nogal wat zwartwit gesteld. Voor de meeste zaken is dat zeker waar. Maar een auto is vaak ook iets dat noodzakelijk is om juist uit een moeilijke situatie te geraken. Vaak nodig om aan werk te geraken. Die mensen zullen wel moeten zoeken naar een optie die mogelijk wel op langere termijn duurder is, maar wel betaalbaar op korte termijn, om zo werk te kunnen hebben en uit de moeilijke situatie te geraken. Mobiliteit is een belangrijk gegeven voor velen, net zoals een huis en onderdak voeding. Voor deze dingen vindt ik die redenering niet helemaal opgaan. Voor al de rest wel. Deze dingen heb je nodig om je in een situatie te werken dat je een stand kan opbouwen.
In België heb ik geen weet dat een autolening of private lease een belangrijke impact heeft op je hypotheek.
Je hebt prima tweedehands auto’s vanaf een paar duizend euro.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #124 Gepost op: januari 15, 2023, 04:30:56 pm »

 :off
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #125 Gepost op: januari 15, 2023, 04:50:40 pm »

Mee eens Joeri,

Dit topic gaat over ervaring met een vouwwagen achter een elektrische auto (althans, daar zou het over moeten gaan :J )
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #126 Gepost op: juni 01, 2023, 05:06:38 pm »

Wat betreft het opladen op of bij de camping, wij staan nu op een camping in Baskenland (Noord Spanje). Op een plek hier op de camping staat altijd een elektrische auto op de plek op te laden. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Dan gebruik je per dag meer elektriciteit dan je stageld plus elektra! Het zou kunnen dat er een afspraak is met de campingeigenaar maar dat denk ik niet.
Wat dat betreft is een verbruiksmeter per plek eerlijker

Is het meestal mogelijk om een elektrische auto bij een camping op te laden of moet je meestal op zoek naar een oplaadpunt?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #127 Gepost op: juni 01, 2023, 07:52:44 pm »

Wat betreft het opladen op of bij de camping, wij staan nu op een camping in Baskenland (Noord Spanje). Op een plek hier op de camping staat altijd een elektrische auto op de plek op te laden. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Dan gebruik je per dag meer elektriciteit dan je stageld plus elektra! Het zou kunnen dat er een afspraak is met de campingeigenaar maar dat denk ik niet.
Wat dat betreft is een verbruiksmeter per plek eerlijker

Is het meestal mogelijk om een elektrische auto bij een camping op te laden of moet je meestal op zoek naar een oplaadpunt?
Op de campings waar wij de laatste jaren heen zijn gegaan waren er laadpalen op de parkeerplaats voor de camping of op de camping. Laden op de plek kan altijd als er stroom is maar is bij deze campings niet de bedoeling, gok dat dit bij de meeste campings zo zal zijn en zal best in de reglementen staan. Zal aan de camping liggen hoe ze dat handhaven…. Sommige campings heb je de auto niet op de plaats dus dan moet je wel een hele lange kabel meenemen  :P
Heb in Duitsland wel plekken gehad waar de meterstand bij aankomst en vertrek werd opgeschreven zodat je idd per verbruikte kWh betaalde, omslachtig bij grotere campings ivm tijd maar wel zo eerlijk idd. wie weet dat dit de toekomst wordt zeker met een digitale meter per plaats zodat je je EV wel op plek kan laden als je dat wil.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #128 Gepost op: juni 01, 2023, 09:30:48 pm »

Ik denk dat de consequentie van meer mensen die gaan laden op de plek is dat de stroomprijs per nacht gewoon flink opgeschroefd gaat worden, bv 10 euro per nacht. Ik vind stroom per nacht nu al flink aan de prijs geworden de afgelopen jaren.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #129 Gepost op: juni 01, 2023, 09:37:07 pm »

Ga je met een elektrische auto voldoende zo kunnen opladen? Hybride kan ik me voorstellen dat die daar wel voldoende kan uithalen, die worden ook verwacht wat trager te laden. Maar een echt EV? Lijkt me dat dit meer dan een nacht zal duren om aan een camping aansluiting voldoende op te laden.


Ik verwacht dat campings meer en meer eigen laadpalen gaan hebben. Eerst op de parking aan de camping en zal stillaan ook bij kleinere campings komen. Later mogelijk zelf per plaats naast de normale aansluiting. Risico is dat anders minder en minder kampeerders gaan hebben en zich dus uit de markt prijzen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #130 Gepost op: juni 02, 2023, 09:35:03 am »

Wij gaan ook voor het eerst met EV naar Frankrijk dit en gaan ervaren hoe het gaat werken. Ik merk ook in Nederland dat even aanpassen is aan de beschikbare laadinfra bij reizen. Je moet hier even over nadenken maar dan is er altijd wel een oplossing voor handen in de buurt. Het is anders als een benzineauto dan rij je gewoon naar een tankstation en gooit de tank vol. Nu moet je dat wat beter plannen en er ook nog rekning mee houden dat het niet lukt en je uit moet wijken. Tot op heden nog niet in de problemen gekomen in Nederland. Ben wel benieuwd hoe dat in Frankrijk gaat lukken.

Ik verwacht net als FriedlP dat de ontwikkelingen door gaan en de voorzieningen om te laden beter gaan worden. Grote vraag is alleen of de komst van nieuwe EV auto's gelijk blijft lopen met de komst van nieuwe oplaadpunten. Ik was enkele weken geleden op een vakantiepark en dan zie ik erg veel EV auto's staan en was het toch echt goed opletten om plekje aan de paal te bemachtigen.



Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #131 Gepost op: juni 02, 2023, 09:48:27 am »

De infrastructuur zal in Europa zeker verbeteren maar of het ooit genoeg zal zijn voor het vakantie verkeer als straks iedereen in de EV moet, dat betwijfel ik sterk. https://m.focus.de/auto/news/elektroauto-boom-fuer-eine-zapfsaeule-braucht-man-in-der-urlaubszeit-50-elektro-ladesaeulen_id_194571133.html
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #132 Gepost op: juni 02, 2023, 10:10:56 am »

Men heeft in Israël al een behoorlijk succesvolle test gedaan met draadloos opladen van de auto tijdens het rijden via inductie. Dat was op een gecontroleerde piste. De eerste testen op de weg worden voorbereid.
Uiteraard moet de auto daar ook op voorzien zijn.
Maar zeker op betaalautostrades zie ik dat in de toekomst wel komen. In de tol zit dan ook een gemiddelde elektriciteitsprijs voor de auto's die kunnen laden met inductie. Als je dan voor vertrek opgeladen bent, moet je in principe zeer ver geraken zonder opnieuw aan de laadpaal te moeten doordat een deel van de energie permanent tijdens het rijden wordt bijgeladen. Bij de test in Israël en dus wel gecontroleerde situatie haalde men net geen 2000 km met een Toyota RAV4 en een kleine 18 kWh batterij in de auto.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #133 Gepost op: juni 04, 2023, 01:32:32 pm »

Wij gaan ook voor het eerst met EV naar Frankrijk dit en gaan ervaren hoe het gaat werken. Ik merk ook in Nederland dat even aanpassen is aan de beschikbare laadinfra bij reizen. Je moet hier even over nadenken maar dan is er altijd wel een oplossing voor handen in de buurt. Het is anders als een benzineauto dan rij je gewoon naar een tankstation en gooit de tank vol. Nu moet je dat wat beter plannen en er ook nog rekning mee houden dat het niet lukt en je uit moet wijken. Tot op heden nog niet in de problemen gekomen in Nederland. Ben wel benieuwd hoe dat in Frankrijk gaat lukken.

Ik verwacht net als FriedlP dat de ontwikkelingen door gaan en de voorzieningen om te laden beter gaan worden. Grote vraag is alleen of de komst van nieuwe EV auto's gelijk blijft lopen met de komst van nieuwe oplaadpunten. Ik was enkele weken geleden op een vakantiepark en dan zie ik erg veel EV auto's staan en was het toch echt goed opletten om plekje aan de paal te bemachtigen.

Voor Frankrijk is Freshmile een goede laadpas
Ze hebben ook een goede App

https://www.freshmile.com/en

Frankrijk is geen laadpaal woestijn meer mocht je dat denken
Tesla heeft inmiddels meer dan 1.000 laadpunten geïnstalleerd

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #134 Gepost op: juni 04, 2023, 06:05:27 pm »

In de Bergen kom je ze nog niet zo vaak tegen, of daar heb ik ze in ieder geval nog niet zoveel gezien.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal