Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Imperia 2016 vraagje  (gelezen 4074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dvdwaal

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia Basic
Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Gepost op: juni 13, 2016, 12:01:46 pm »

Sinds twee weken zijn wij de trotse eigenaren geworden van een Cabanon Imperia Basic uitvoering model 2016. Met het avant-garde pakket. Pfff wat een bergruimte is er dan.

Uiteraard zijn we erg blij met deze aanwinst. Voor onze vouwwagen hebben wij een Cabanon Biscaya 440 gehad dus het principe van de tunnel voortent kennen we maar al te goed. :) :).

Nu heb ik zondag de wagenbak opgezet en het geheel stond niet geheel naar mijn zin. Vooral de ruimte welke tussen het tentdoek en de grond zit vond ik wat weinig. Klopt het dat de middenboog hoger mag komen te staan de standaard eerste klik welke ons door de Wit in Schijndel werd geleerd??

Heeft er iemand nog wat meer ervaring / tips voor mij om e.e.a wat strakker beter te krijgen?

Ik hoor het graag
Groeten
Dennis
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2016, 12:16:00 pm »

Het doek staat niet zo strak op de grond wat je voorganger gewend bent ben ik bang. Bij ons Mercury is dat ook aan de orde, zelfs op de laagste klik bij de stokken. Ik hecht er eigenlijk niet teveel waarde aan.

Waar wil je het verder meer afgespannen hebben? Wij leggen altijd eerst het grondkuipzijl neer (altijd iets meer naar binnen gelegd zodat de wagenbak er net iets over heen staat) Kuipzijl op 4 punten met hanring in de grond. Dan boogstokken op  kuipzijl neer leggen, dan vanuit binnenuit de voortent eraanritsen, dan de boogstok van de "voordeur"als eerste erin geleiden en dan het hele gevaarte overeind tillen/trekken en vast zetten stromband/haring. Vervoglens erin gaan staan, en dan de overige 2 boogstokken overiend zetten/inritsen en als laatste de keukenboogstok pas..
Daarna alleen nog kewestie van afspannen :>

Zo stond onze vouwwagen er afgelopen meivakantie bij:



Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2016, 09:38:15 am »

Bij ons ook niet altijd strak, maar bij de wit gaven ze ook aan dat het nooit vlak is en dus nooit zo mooi als in de showroom.

Je kunt wat stellen met de stokken en wij vinden het niet zo eeg meer, als hij maar goed staat en zo straks mogelijk.
Gelogd

imperia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2016, 07:02:38 pm »

Wij zijn in het bezit van een Cabanon Imperia van 2015.
We hebben de Imperia in 3 vakanties reeds 6x opgezet.
Onze ervaring is dat de wagentent het mooiste komt te staan als we de 3 bogen hoger zetten dan de eerste klik. En wel in de derde klik.
Ik denk dat de extra gaatjes er niet voor niks zitten.
Gewoon gebruiken dus, en mooi strak afspannen.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2016, 07:05:12 pm door imperia »
Gelogd
Ik vouw mijn wagen hier, ik vouw mijn wagen daar.
Ach, was het maar zomer 🌞 het hele jaar.

Dvdwaal

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia Basic
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2016, 09:36:40 am »

Wij zijn in het bezit van een Cabanon Imperia van 2015.
We hebben de Imperia in 3 vakanties reeds 6x opgezet.
Onze ervaring is dat de wagentent het mooiste komt te staan als we de 3 bogen hoger zetten dan de eerste klik. En wel in de derde klik.
Ik denk dat de extra gaatjes er niet voor niks zitten.
Gewoon gebruiken dus, en mooi strak afspannen.

Hi Imperia. Deze conclusie had ik eigenlijk ook al getrokken. Die gaatjes zitten er inderdaad niet voor niks op. Tijdens de eerste keer opzetten en daarna afbreken zag ik inderdaad ook al verbetering als je de extra gaatjes gebruikt. Bij het gebruik van de extra gaatjes kwam de slaap cabine al een stuk strakker te staan wat natuurlijk de tent ook ten goede zal komen.

Andere vraag nog aan u. Hoe zetten jullie de twee extra stokken aan de zijde van de wagenbak weg??? Recht of schuin??

Groeten
Dennis
een onervaren imperia klapper
Gelogd

imperia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2016, 07:06:44 pm »

Hoi Dennis,

De twee extra stokken zetten wij recht neer.
Ze staan bij ons tegen de hoeken van de wagen, zo heb je er het minste last van.
Gelogd
Ik vouw mijn wagen hier, ik vouw mijn wagen daar.
Ach, was het maar zomer 🌞 het hele jaar.

Cabanon Imperia-lover

  • Gast
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2016, 03:59:37 pm »

Wij hebben ook een Cabanon Imperia, het eerste model.
Wij hebben de ervaring dat door de basistent eerst goed strak te zetten (dus verder dan gaatje 1), dat de rest dan ook beter staat. In het begin een gepuzzel, maar nu weten we hoe het moet. De opzetinstructie van de Wit was bij ons niet optimaal. We hebben het eigenlijk zelf proefondervindelijk moeten achter komen.
De stokken die naast de slaapcabine geplaatst worden zetten wij altijd schuin, maar ik zag laatst dat ze het bij de Wit nu (eerst niet) verticaal zetten. Komende voorjaar gaan wij ook even nakijken wat prettiger/mooier is.
Als wij de vouwwagen voor vertrek nog willen inpakken, dan zetten wij er altijd een houten lat onder. Het bijgeleverde stok is te kort. Op vakantie nemen wij de lat nooit mee, want dan is het niet nodig om onderin de vouwwagen te zijn als het dicht geklapt is. Mocht het toch nodig zijn, dan houdt een van ons de lattenbodem even omhoog/tegen.
Wij misten heel erg een ophangrek voor onze kleding als we de voortent op hadden staan. Wij hebben daarvoor bij de Ikea 2 inklapbare handdoekenrekjes gekocht. Erg fijn. Ze nemen ingeklapt weinig ruimte in en we kunnen onze kleding luchten.
Binnenkort gaan we een (luxe) luifel op maat laten maken, dat missen we namelijk als we een paar dagen ergens staan.
Wij zijn verder zeeeeer tevreden met de vouwwagen (ondanks fabricagefoutjes in het begin) en hebben veel bekijks met de vouwwagen.
Gelogd

Dvdwaal

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia Basic
Re: Cabanon Imperia 2016 vraagje
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2016, 10:00:41 am »

Hi Cabanon Imperia-lover,

het strak zetten van de tent is deze zomer erg goed gelukt en ook wij hadden veel bekijks met de vouwwagen. Er waren zelfs mensen die dachten dat we gewoon met de tent aan het kamperen waren. Uiteraard moesten wij ook eens kijken hoe alles goed zou staan maar na wat oefenen is alles goed gekomen.

Ik ben zeer benieuwd naar de luxe luifel die jullie willen laten maken en hoe dit eruit gaat zien.

Groeten van een zeer tevreden Imperia gebruiker, die voor volgend jaar alweer een camping heeft geboekt.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal