Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: kph op oktober 09, 2014, 05:56:04 pm
-
Het was me al eens opgevallen dat de HK aero enkel nog te verkrijgen is met windforce. Ik zag vandaag op de site (prijslijst) van Holtkamper dat ook de Kytes (XL en S) ook enkel nog te verkrijgen met windforce.........
Jammer dat HK de keuze niet laat aan de kopers om wel of niet voor windforce te kiezen. Die prijzen zijn toch echt niet leuk meer zo :N
-
Weet je het zeker? Denk dat er zat mensen geen belang in Windforce stellen. Van mij hoeft het ook niet. Voegt naar mijn idee ook niet veel toe. Tenslotte wordt alleen de voortent overeind gezet. Afspannen e.d. moet je toch zelf blijven doen.
-
In de prijslijst idd geen normale Kyte meer te vinden. Geen slimme set als je hem idd niet meer zonder kan bestellen. De actie om hem met windforce op te zetten kost meer tijd als handmatig volgens mij..
De 'handmatige' Kytes blijven zo wel lekker waardevast.. :#
-
Heb zelf een windforce kyte en zou niet meer zonder willen. Jammer van al die vooroordelen. Neemt natuurlijk niet weg dat het jammer is dat je zelf geen keus kan maken. We kregen hem bij een actie "gratis" erbij hoewel dat "gratis" natuurlijk ook relatief is.
Overigens hoef je bijna niet af te spannen met een kyte windforce. Zelfs het grondzeil hoef je niet vast te zetten..... Die wordt namelijk op zijn plaats gehouden door het frame.
Oja en het voordeel dat je veel stroom nodig hebt valt ook reuze mee....... Ben op 6 campings geweest afgelopen seizoen en op elke camping kon ik blazen......
-
Is de windforce nog wel op te zetten als er geen stroom aanwezig is? Is dit niet het geval dan is een dagje naar een dagrecreatie gaan dus niet meer mogelijk. :(
-
is natuurlijk ook eenvoudig met de hand op te zetten...... inklappen ook maar dan heb je een hoop lucht in je tent hihihi met de windforce ligt die namelijk vacuum op je wagen.
overigens niet te vergelijken met een "normale" kyte omdat er een ander frame in zit. dat is wellicht de reden van HK om nog maar met 1 type te komen.
-
is natuurlijk ook eenvoudig met de hand op te zetten...... inklappen ook maar dan heb je een hoop lucht in je tent hihihi met de windforce ligt die namelijk vacuum op je wagen.
Gelukkig dan maar.
Toch vind ik het op de plek neerzetten zwaarder dan het klappen zelf. Met name als de grond wat af- of oploopt. Maar goed, alles heeft voor- en nadelen.
-
Als hij ook gewoon goed is op te zetten dan is er geen probleem lijkt me als je hem in en uit klapt met de ramen deels open kan de lucht weg of naar binnen. Bij de reguliere Kyte blijft de deur open.
Voordeel is dat de productie zo eenvoudiger is natuurlijk.
-
daar heb je zeker gelijk in. we hebben in zuidlimburg gestaan. je moet dan goed nadenken hoe je je wagen neerzet. maar goed dat geldt voor iedere klapper....... tenzij je hem voorziet van een mover.......
tja GJT ik ben een beetje verwend nu........
-
Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.
-
Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.
Waarom ga je een klein stukje bagage ruimte missen? De blazer zit toch aan de buitenzeide.
Het lijkt me ook superhandig maar dan wel voor een super prijs.
Als het goedkoper zou zijn of ik zou lichamelijke problemen hebben dan gen probleem.
Nu denk ik: ik zet onze kyte 1x per jaar op. Als ik hem 10 jaar hou dan is dat dus € 300,- per jaar.
Bij ons staat die na ongeveer 30 minuten. Is dus heel veel geld voor die paar minuten.
-
Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.
Verman jezelf en doe het lekker met hand. Hoeveel werk is het nu en lekker boeien als het grondzeil niet helemaal strak staat.
Even relativeren en koop er iets anders mooi van
-
Vond het ook een hoog gadget gehalte hebben in het begin.
Maar nu zie ik steeds meer de nut ervan in.
Het kan net het verschil maken om toch nog lekker in een vouwwagen te blijven kamperen.
-
Waarom ga je een klein stukje bagage ruimte missen? De blazer zit toch aan de buitenzeide.
aan de binnenzijde zit een flapje die naar binnen komt en dat moet je natuurlijk vrij houden.
Verman jezelf en doe het lekker met hand. Hoeveel werk is het nu en lekker boeien als het grondzeil niet helemaal strak staat.
Even relativeren en koop er iets anders mooi van
het is niet het werk, maar het gemak.
tja en andere dingen kopen doe ik ook gewoon hoor :J
Vond het ook een hoog gadget gehalte hebben in het begin.
Maar nu zie ik steeds meer de nut ervan in.
Het kan net het verschil maken om toch nog lekker in een vouwwagen te blijven kamperen.
idd gadget maar ook gemak.
ben er nog niet uit.
mijn vrouw vind het best!
-
mijn vrouw vind het best!
Bestellen dan! :#
-
Bestellen dan! :#
Als jouw wagen staat kun je daarna ons mooi meehelpen :)
-
Als jouw wagen staat kun je daarna ons mooi meehelpen :)
May the "Force" be with us...!
-
May the "Force" be with us...!
Oh, dat zie ik wel zitten! Spike die onze wagens opzet terwijl Patricia wat lekkers inschenkt voor bij de koffie die ze voor ons gezet heeft. :#
-
Ja wie weet.
Maar eerst moet er nog knopen gehakt worden.
-
Oja en die 2002 cocoon hoort weer niet bij het clubje zeker. :( :P
Maar net wat ik zeg ik zie er wel toekomst in.
-
Wel hoor alex zet jou wagen ook op:)12]
-
Wel hoor alex zet jou wagen ook op:)12]
Zoeken we nog een droog plekje ook voor je. :# :#
-
Wij hebben WindForce en zijn hierover tevreden.
Het grote nadeel is de stroomvoorziening op de campings (meeste hebben 6A).
Je mag er niet van uit gaan dat deze 6 ampere voldoende is.
Tijdens het aanzetten piekt de belasting naar ruim 10 ampere.
Vervolgens zakt deze naar gemiddeld 6,7 ampere.
Afhankelijk van het type 6A zekering (snel/traag) op de camping gaat dit wel of niet goed.
-
Afhankelijk van het type 6A zekering (snel/traag) op de camping gaat dit wel of niet goed.
Heb je al eens meegemaakt dat je met de hand op moest zetten of is het vooral een theoretisch probleem?
-
Begrijp me niet verkeerd, lijkt mij heerlijk hoor die windforce, echter had ik liever een "iets" goedkopere Kyte zonder windforce dan meer te moeten betalen voor een Kyte met windforce. De Kyte stond nog altijd hoog op mijn lijstje (vandaar dat we ook besloten hadden om de aanschaf toch een jaartje uit te stellen en nog even door te sparen voor onze droomwagen) en ik had gehoopt 'm ooit voor 20.000 euro aan te kunnen schaffen, echter ga ik dat voor dat bedrag nu niet meer redden aangezien dat nu het kale startbedrag is (komt er nog het wagenpakket bij en een kindertent XL, kom je op een dikke 22.500 euro............toch jammer).
-
Heb je al eens meegemaakt dat je met de hand op moest zetten of is het vooral een theoretisch probleem?
We zijn deze zomer 1x op een camping geland die ondanks hun website geen 10A hadden maar slechts 500 Watt.
Daar wij totaal niet weten hoe je de Kyte handmatig op moet zetten (afwijkend frame) zijn we naar een andere camping gegaan die wel voldoende stroom had.
-
Vreemd dat ze het handmatig opzetten niet hebben uitgelegd bij de afleverinstructie. Lijkt me wel handig in sommige situaties.
-
Volgens mij gaat dat handmatige ook makkelijker omdat je de grondzeil begint op vast punten en dan alles moet opklappen zoals normaal bij de kyte.
-
Begrijp me niet verkeerd, lijkt mij heerlijk hoor die windforce, echter had ik liever een "iets" goedkopere Kyte zonder windforce dan meer te moeten betalen voor een Kyte met windforce. De Kyte stond nog altijd hoog op mijn lijstje (vandaar dat we ook besloten hadden om de aanschaf toch een jaartje uit te stellen en nog even door te sparen voor onze droomwagen) en ik had gehoopt 'm ooit voor 20.000 euro aan te kunnen schaffen, echter ga ik dat voor dat bedrag nu niet meer redden aangezien dat nu het kale startbedrag is (komt er nog het wagenpakket bij en een kindertent XL, kom je op een dikke 22.500 euro............toch jammer).
Waarom kijk je niet op MP? Daar worden genoeg jonge wagens aangeboden en dat scheelt veel geld.
-
Ik doe niets anders dan Marktplaats afspeuren.............maar aangezien we de koop nog een jaartje hebben uitgesteld blijft het voorlopig alleen bij "kijken kijken niet kopen"..............
Daarnaast had ik gewoon liever een nieuwe gekocht, persoonlijke voorkeur zeg maar (met de intentie om daar jaaaaaaaaaren gebruik van te maken tot 'ie oud en versleten is).
-
Begrijp me niet verkeerd, lijkt mij heerlijk hoor die windforce, echter had ik liever een "iets" goedkopere Kyte zonder windforce dan meer te moeten betalen voor een Kyte met windforce. De Kyte stond nog altijd hoog op mijn lijstje (vandaar dat we ook besloten hadden om de aanschaf toch een jaartje uit te stellen en nog even door te sparen voor onze droomwagen) en ik had gehoopt 'm ooit voor 20.000 euro aan te kunnen schaffen, echter ga ik dat voor dat bedrag nu niet meer redden aangezien dat nu het kale startbedrag is (komt er nog het wagenpakket bij en een kindertent XL, kom je op een dikke 22.500 euro............toch jammer).
Heb je al met HK onderhandeld over een Kyte ZONDER windforce? Lijkt me stug dat ze beslist niet leveren zonder. Het frame kan dan wel anders zijn, maar je kan de windforce toch ook met de hand opzetten, dus.....
Niet geschoten is altijd mis.
-
Ik doe niets anders dan Marktplaats afspeuren.............maar aangezien we de koop nog een jaartje hebben uitgesteld blijft het voorlopig alleen bij "kijken kijken niet kopen"..............
Daarnaast had ik gewoon liever een nieuwe gekocht, persoonlijke voorkeur zeg maar (met de intentie om daar jaaaaaaaaaren gebruik van te maken tot 'ie oud en versleten is).
dAt kan met een jong gebruikte ook. En pin je er niet op vast op een nieuwe en oud en versleten. wie weet heb je over 5 jaar hele andere plannen en moet de Kyte weer de deur uit.
-
Ik heb Holtkamper voor Oktober wel gevraagd of de Aero zonder windforce geleverd kon worden, die is ook met de hand op te zetten maar wordt echt niet meer zonder windforce geleverd.............en ik vermoed (gezien de prijslijst) toch ook echt dat ze deze aanpassing ook op de kyte hebben doorgevoerd.
En nee, voorlopig zitten we toch echt aan de kampeervakanties vast met 3 kleine kids en verplichte bouwvak...................voor 2015 hebben we een compleet ingerichte tent gehuurd in Spanje, maar echt mijn voorkeur heeft dat niet (zoek maar eens een betaalbaar hotel voor de heen en terugreis waar je 3 kids kwijt kunt en tegen de bedden die er in zitten zie ik ook op). Enige voordeel dat ik me kan bedenken is dat ik geen kar achter de wagen heb.....
Maar goed, ik neem aan dat ik me over de aanschaf van een nieuwe VW hier niet hoef te verantwoorden over mijn keuze wel/niet nieuw kopen. Als er geen nieuwe worden gekocht komen er ook nooit tweedehands exemplaren op de markt :H.
-
Het lijkt er op dat Holtkamper gekozen heeft voor een windforce systeem op de portemonnee van de klanten. Het geld waai er zo uit richting Holtkamper.
-
De xl ombouw naar windforce staat nu ook niet meer op de prijslijst.
-
De xl ombouw naar windforce staat nu ook niet meer op de prijslijst.
Ai, wordt je huidige verkopen en een nieuwe weer kopen
-
Ja, goed plan, koop ik je "oude" WW
-
Volgens mij gaat dat handmatige ook makkelijker omdat je de grondzeil begint op vast punten en dan alles moet opklappen zoals normaal bij de kyte.
Het frame is geheel anders en ook minder stevig als dat van een Kyte zonder WindForce.
Trek je aan een verkeerd framedeel loop je zeker de kans om iets kapot te trekken.
Wij gaan aan HK vragen om een afspraak te plannen voor de opzetinstructie zonder WindForce.
-
Wat ook nieuw is (volgens de nieuwe prijslijst) is dat de Kyte S nu ook verkrijgbaar is met WindForce.
Was in het verleden niet mogelijk.
-
Niet helemaal On Topic, maar zo uit mijn hoofd is de keuken van de Cocoon ook een paar honderd euro duurder geworden op de nieuwe prijslijst.
-
Ja, de stijging van de prijzen van de opties waren mij ook al opgevallen!!!!
En de Kyte S is volgens mij ook niet meer zonder windforce te leveren (maar helemaal zeker weten doe ik dat dus niet).
-
Het was me al eens opgevallen dat de HK aero enkel nog te verkrijgen is met windforce. Ik zag vandaag op de site (prijslijst) van Holtkamper dat ook de Kytes (XL en S) ook enkel nog te verkrijgen met windforce.........
Jammer dat HK de keuze niet laat aan de kopers om wel of niet voor windforce te kiezen. Die prijzen zijn toch echt niet leuk meer zo :N
Ik heb de prijslijst van afgelopen voorjaar er nog even bijgepakt. Toen was de Windforce apart voor 2995,- euro. Nu in de nieuwe prijslijst is de Kyte 1000,- euro duurder incl. de Windforce. Dus op zich kost de Windforce nog maar 1000,= euro.
-
Ik heb de prijslijst van afgelopen voorjaar er nog even bijgepakt. Toen was de Windforce apart voor 2995,- euro. Nu in de nieuwe prijslijst is de Kyte 1000,- euro duurder incl. de Windforce. Dus op zich kost de Windforce nog maar 1000,= euro.
ook even nagevraagd.
als je wilt ombouwen kan dat nog steeds voor die €2995,-
-
Ook de vorige prijslijst met de nieuwe vergeleken:
Basekitchen 2195 2495
Masterclass 3200 3450
TrailerHitch 595 695
Roofrack 695 895
Maar:
Alu fietsendrager 295 175
-
Ook de vorige prijslijst met de nieuwe vergeleken:
Basekitchen 2195 2495
Masterclass 3200 3450
TrailerHitch 595 695
Roofrack 695 895
Maar:
Alu fietsendrager 295 175
Yep, gezien. en als je een Aero met keuken wilt, die is bijna net zo duur als een Kyte.
-
Ik heb de prijslijst van afgelopen voorjaar er nog even bijgepakt. Toen was de Windforce apart voor 2995,- euro. Nu in de nieuwe prijslijst is de Kyte 1000,- euro duurder incl. de Windforce. Dus op zich kost de Windforce nog maar 1000,= euro.
Wat je vergeet is dat je toen €1.500,- euro korting kreeg (of de windforce gratis).
-
Wat je vergeet is dat je toen €1.500,- euro korting kreeg (of de windforce gratis).
Stond niet in mijn prijslijst. Weet daar dus niets van.
-
Stond niet in mijn prijslijst. Weet daar dus niets van.
Ik weet niet of dat voor ieder model gold maar voor de Kyte wel.
Stond niet op de prijslijst maar wel op de site. Of €1.500,- euro korting of gratis windforce.
Wij hebben onze Kyte in november gekocht (afgeleverd in maart) en konden er nog gebruik van maken. Dit gold overigens alleen als je geen inruil had. We hadden toen een prijs afgesproken voor onze Spacer om er zeker van te zijn dat ik niet opeens eigenaar was van twee vouwwagens. Op MP hebben we toen nog voor aflevering onze Spacer kunnen verkopen. Zodoende konden we nog gebruik konden maken van de €1.500,- euro korting.