Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair  (gelezen 24607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

forsurh

  • Gast
Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Gepost op: juni 10, 2014, 10:28:09 pm »

Voor het eerst op pad geweest met de Cocoon S Modulair met adventuretent. In een woord geweldig. Heerlijk geslapen, gekampeerd en natuurlijk heerlijk weer! Toch is proefkamperen nuttig, want de adventuretent sluit niet goed aan, er miste onder namelijk een klittenbandstrook. Ook missen er 2 afspanpunten aan de adventuretent.

Zijn er meer van jullie die hier ervaring mee hebben, en dan dit specifiek model?

Afspraak gemaakt met Holtkamper dat zij dit oplossen. Foto's volgen later!
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2014, 06:48:49 pm »

Niet de adventure tent. Bij ons paste helaas een tweede hands gekochte kindertent L niet. Staat nu te koop voor de mensen die nu een kyte hebben.

Verder was mijn eerste ervaring goed. Helaas trok ik alleen de band van het pack en go systeem er af op het moment dat ik voor de kogeldruk nog wat wilde verplaatsen in de wagenbak. Ook kan ik de kogeldruk nog niet goed krijgen. Het was bijna een negatieve kogeldruk. Wij hebben er geen diselbak of keuken opstaan dus we moeten opletten dat zo veel mogelijk zwaar spul vooraan ligt.

Wat mij verder opviel was het uit het dak komen van de stang voor ramen van de slaapcabine. Die stok drukt aardig naar buiten toe. Vandaag Holtkamper gebeld en die gaven aan dat het niet uit maakt.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2014, 07:01:50 pm »

Ik ben heel benieuwd naar de foto's!!!!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2014, 08:41:20 pm »

Niet de adventure tent. Bij ons paste helaas een tweede hands gekochte kindertent L niet. Staat nu te koop voor de mensen die nu een kyte hebben.

Verder was mijn eerste ervaring goed. Helaas trok ik alleen de band van het pack en go systeem er af op het moment dat ik voor de kogeldruk nog wat wilde verplaatsen in de wagenbak. Ook kan ik de kogeldruk nog niet goed krijgen. Het was bijna een negatieve kogeldruk. Wij hebben er geen diselbak of keuken opstaan dus we moeten opletten dat zo veel mogelijk zwaar spul vooraan ligt.

Wat mij verder opviel was het uit het dak komen van de stang voor ramen van de slaapcabine. Die stok drukt aardig naar buiten toe. Vandaag Holtkamper gebeld en die gaven aan dat het niet uit maakt.
Als ik je relaas zo lees, mag je het "in bestelling" wel weghalen bij de tekst bij je Avatar en welke vw je hebt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

forsurh

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2014, 02:34:38 pm »

Niet de adventure tent. Bij ons paste helaas een tweede hands gekochte kindertent L niet. Staat nu te koop voor de mensen die nu een kyte hebben.

Verder was mijn eerste ervaring goed. Helaas trok ik alleen de band van het pack en go systeem er af op het moment dat ik voor de kogeldruk nog wat wilde verplaatsen in de wagenbak. Ook kan ik de kogeldruk nog niet goed krijgen. Het was bijna een negatieve kogeldruk. Wij hebben er geen diselbak of keuken opstaan dus we moeten opletten dat zo veel mogelijk zwaar spul vooraan ligt.

Wat mij verder opviel was het uit het dak komen van de stang voor ramen van de slaapcabine. Die stok drukt aardig naar buiten toe. Vandaag Holtkamper gebeld en die gaven aan dat het niet uit maakt.

Klopt, die stang zit aardig in het dak. Een Kyte die naast ons stond heeft overigens ook van dat soort stangen.
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2014, 02:37:36 pm »

Vandaag de trailer Nasr HK gebracht. Wij zijn inderdaad de (een van de?) eerste met de Adventuretent en Cocoon IQ. Ze passen de connectie aan!
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2014, 08:16:59 pm »

Klopt, die stang zit aardig in het dak. Een Kyte die naast ons stond heeft overigens ook van dat soort stangen.

Dat heeft de (in ieder geval onze) Aero ook.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2014, 09:25:16 pm »

Jelle, de tkest mag inderdaad wel even aangepast worden ;)
Gelogd

whmeeske

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Modulair met adventuretent
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2014, 11:12:35 pm »

Wij hebben 12 juni onze Cocoon S Modulair met Adventure tent opgehaald, nog niet volledig opgezet dus ik weet niet of het bij ons ook niet goed zit.
Heb wel een foto van de achterwand met aansluiting voor een Adventure tent, dus misschien kun je het zien? Neem aan dat ze zulke dingen wel gaan uittesten...



« Laatst bewerkt op: juni 20, 2014, 11:37:00 pm door whmeeske »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2014, 12:46:46 am »

Kan het niet heel goed zien, maar volgens mij missen jullie aan de onderzijde ook de klittebandstrook.
Daarmee wordt de adv. tent onder tegen de wagentent bevestigd...
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2014, 12:13:19 pm »

Contact gehad met Holtkamper, die van ons as donderdag weer ophalen. Er is een extra strook klittenband bevestigd. Dat zou aan het grondzeil moeten zitten!
Gelogd

whmeeske

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Modulair met adventuretent
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2014, 01:16:40 pm »

Ben bang dat er bij ons geen klitterband aan het grondzeil zit, is mij niet opgevallen en zie het ook niet op de foto (flink inzoomen)... maar ja, kan niet even kijken want hij staat in de stalling.
We gaan wel contact met Holtkamper opnemen, hoop alleen niet dat we dan weer helemaal naar Emmen moeten  :?
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2014, 06:56:21 am »

De foto's zoals beloofd!
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2014, 07:19:22 am »

Mooie wagen!

Paar vragen: de punt van de luifel staat omhoog gericht. Is dat de enige stand of werkt dit hetzelfde als de Cocoon dat je hem als het ware ook naar beneden kunt richten en eeen soort afdakje krijgt? Sunrise heet dat geloof ik.

Andere vraag gaat over de achteraanbouw. Als je de IQ uitbouwt naar een XL heb je dan altijd een opstaande rand in het grondzeil tussen de twee ruimtes? Of heb je dan een volledige vlakke vloer zoals bij de Cocoon XL?
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 07:43:53 am door EdwinMerks »
Gelogd

whmeeske

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Modulair met adventuretent
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2014, 10:08:04 am »

Mooi hoor!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal