Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke holtkamper  (gelezen 38953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Welke holtkamper
« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2014, 08:38:13 pm »

Kies je inderdaad voor een tweedehandse cocoon houd er dan rekening mee dat er geen pack en go system op kan zitten dit bestaat nog niet zo lang.
Gelogd

Wijgaankamperen

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #16 Gepost op: juli 16, 2014, 08:40:02 pm »

Ik heb best wel wat ervaring met een flyer, dus weet dat het wat meer voeten in de aarde heeft dan er op t filmpje te zien is, dat is ook mijn bezwaar met de andere vouwwagens: heb je eindelijk die tent staan, moet je ook nog alle spullen gaan regelen.

Smitveld is me toch ook iets te veel werk, combicamp vond ik bijvoorbeeld qua opzetten ook te doen (hoewel de luifel losse stokken had..) maar die zijn net zo duur als holtkampers  ::)

Lien: ik heb begrepen dat er alleen een pack en go opgezet kan worden als hij een zipplock ofzo heeft?! Ik denk dat we benenden de 7000/8000 sowieso geen pack and go krijgen
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Welke holtkamper
« Reactie #17 Gepost op: juli 16, 2014, 09:01:53 pm »

Geen idee maar inderdaad in jou budget vind je er niet één met pack en go. Wij hebben jaren een Jametic gehad en die moest voor die tijd ook open. Was eigenlijk wel handig. Ik maakte dan vast de bedden op en bij aankomst alleen nog maar uitklappen en stoelen klaar zetten. Maar die heeft geen de waard look. Was wel groot genoeg met kleine kinderen vonden wij en ook prima met rondtrekken. Meestal in 3 weken 6-8 campings. Alleen veel haringen en een zware keuken die er afgetild moest worden. 
Gelogd

Fiatje

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #18 Gepost op: juli 16, 2014, 09:31:34 pm »

Heb je de Zambezi van Aart Kok al bekeken? Geeft een echt tentgevoel en uitstraling. En snel opzetbaar . In verschillende uitvoeringen in verschillende prijsklassen , ook afhankelijk van leeftijd tentrailer natuurlijk. Wij hebben een zambezi original uit 2001 met een achtertent voor 3 kinderen. Pack en go is het niet, maar je klapt de basis zo snel en makkelijk open , dat je dan ook snel onder het bed alle bagage kan neerleggen en/of bedden op kan maken .
Gelogd

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Welke holtkamper
« Reactie #19 Gepost op: juli 16, 2014, 09:53:53 pm »

Voor een gezin met jonge kinderen vinden wij de flyer (die we nu ook hebben) ideaal. Warme slaapplaats op de deksel, bankjes om ze op te verschonen en voor te lezen, en een goed afsluitbare voortent met grondzeil waar ruimte genoeg is om lekker te kunnen spelen bij slechter weer.
Maar de bovengenoemde nadelen herkennen we ook goed en nu onze kinderen wat groter worden en de tijd van een eigen tentje er aan komt overwegen we sterk over te stappen naar de cocoon vanwege eerder genoemde voordelen.
we hebben trouwens zo'n schotelsysteem onder het matras, goede ventilatie en ligging. Verder liepen we het laatste nachtje over de bankjes naar het bed als het middenpad al vol stond, ook best te doen. Dus dat zijn al 2 nadelen minder.

Keuze hangt misschien ook wel een beetje af van eventuele verdere gezinsuitbreiding (met meer dan 2 kleine kinderen in spacer of astro of cocoon wordt erg krap).
De flyer is prima alleen te doen, ik moet alleen even helpen met dakzak en keuken tillen, daarna doet mijn man de rest alleen. (En kan ik continu de kinderen overal vandaan plukken omdat ze weer ergens met de vingertjes aan zitten grrr.)

Gelogd

Wijgaankamperen

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #20 Gepost op: juli 16, 2014, 10:17:13 pm »

De zambezi ga ik me even in verdiepen  KK, op het eerste gezicht mooi!!

Flyer heeft 1 groot nadeel: de bergruimte. Omdat onze achterbak gevuld is met de hond, hebben we in principe alleen de achterbank (waar kind niet zit..) in de auto.
We kunnen de grote bergruimte van de spacer onder de lattenbodem dus heel goed gebruiken.

Ik reken even op maximaal twee kinderen, anders wordt de spacer/astro inderdaad wel heel klein.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2014, 10:19:38 pm door Wijgaankamperen »
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Welke holtkamper
« Reactie #21 Gepost op: juli 16, 2014, 10:59:18 pm »

.
Smitveld is me toch ook iets te veel werk, combicamp vond ik bijvoorbeeld qua opzetten ook te doen (hoewel de luifel losse stokken had..) maar die zijn net zo duur als holtkampers  ::)

Wij hebben voor onze huidige wagem een Spacer gehad en daarvoor een Smitveld.
Wij hadden de Smitveld sneller staan dan de Spacer.
Bij de Spacer moesten we veel dingen aanritsen. Grondzijl, voorwand, windscherm en luifel.
Bij de Smitveld ook maar dat ging wel veel sneller. Wel was de binnentent veel kleiner.
Gelogd

Wijgaankamperen

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #22 Gepost op: juli 17, 2014, 07:18:41 am »

Ah als je het zo bekijkt. Ik ben gewend het grondzeil, de voorwand en het windscherm enkel te gebruiken wanneer noodzakelijk. En dan heb je normalitair gewoon de binnentent, en de luifel. Dat staat snel. 
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Welke holtkamper
« Reactie #23 Gepost op: juli 17, 2014, 04:13:47 pm »

Ah als je het zo bekijkt. Ik ben gewend het grondzeil, de voorwand en het windscherm enkel te gebruiken wanneer noodzakelijk. En dan heb je normalitair gewoon de binnentent, en de luifel. Dat staat snel.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de luifel van de flyer sneller staat dan de cocoon. Bij een korte stop en redelijk weer staat de luifel van de flyer in 3 haringen: stokken uitklappen, scheerlijn in het midden tussen de stokken in en de twee hoekpunten. Klaar  8). Bij de cocoon moet je drie losse stokken plaatsen en deze alle drie met scheerlijnen vastzetten, de hoekpalen met twee lijnen per stuk. Daarnaast ook nog de hoekpunten van de luifel zelf.

Overigens: Pack-n-go is pas sinds 2009 op de cocoon beschikbaar als optie. Het is bij cocoons vanaf 2009 (let op het juiste type!) ook nog achteraf in te bouwen  KK .
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Welke holtkamper
« Reactie #24 Gepost op: juli 17, 2014, 04:15:48 pm »

de luifel van de Cocoon kan je ook oprollen. Dan heb je wel geen luifel maar kan je wel haringloos staan. Echter weet ik niet wat sneller is, de luifel wel opzetten of de luifel oprollen. :I
Gelogd
live life outdoors

Mieke

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #25 Gepost op: juli 17, 2014, 05:03:38 pm »

Ik vind het altijd moeilijk verschillende types te vergelijken. Kan me voorstellen dat een Cocoon vlugger staat. Maar als je de Spacer even sober opzet als de Cocoon ik bedoel geen voorwand en geen grondzeil dan denk ik dat er weinig verschil in opzettijd zal zijn.
Voordeel van de Spacer in dat opzicht is dat je de mogelijkheid hebt om  van de luifel een dichte voortent te maken + er een grondzeil in te ritsen.
Nadeel van de Spacer is dat hij een pakje zwaarder is dan de Cocoon.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke holtkamper
« Reactie #26 Gepost op: juli 17, 2014, 07:08:29 pm »

Wat is mooier?
Persoonlijk vind ik de cocoon mooier dan flyer.
Kan ook nog een overwegings puntje zijn hè.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Mieke

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #27 Gepost op: juli 17, 2014, 09:15:31 pm »

Tja mooi das zo persoonlijk ik vind de Flyer nog altijd de mooiste. Maar toch hebben we een Spacer :#
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Welke holtkamper
« Reactie #28 Gepost op: juli 17, 2014, 11:06:03 pm »

 
Tja mooi das zo persoonlijk ik vind de Flyer nog altijd de mooiste. Maar toch hebben we een Spacer :#

 WW Helemaal mee eens! Toch een Cocoon gekocht...  ::)
Gelogd

moniekvogt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Welke holtkamper
« Reactie #29 Gepost op: juli 18, 2014, 09:43:40 am »

Wij hebben eerst een tweedehands spacer gekocht en daar een jaar mee gekampeerd.
Voor het trekken met zes personen was deze niet handig. moest toch een bijzet tentje worden opgezet.
Nu hebben we een cocoon xl. Daar kunnen we we met zijn allen in slapen tijdens het trekken. Blijven langer op een plek dan gebruiken we wel de bijzet tentjes. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal