Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke holtkamper  (gelezen 38939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #60 Gepost op: juli 21, 2014, 02:01:24 pm »

 :off nu gaan we wel volledig weg van het onderwerp. Gho moest ik het geld hebben dan denk ik dat ik nog geen (nieuwe) Kyte kocht. Wie weet binnen 10 jaar als de kyte 2dehands meer en voordeliger te koop is. Ik blijf het een gigantisch bedrag vinden. Ik ga graag met de vouwwagen weg maar ik doe nog veel andere dingen graag :J.
Ivm met de verkoop van Spacers en Flyers. De Flyer brengt nog altijd meer geld op bij verkoopt dan een Spacer. Waarom weet ik niet, de Spacer staat altijd in de schaduw van de Flyer. Ik denk dat de Flyer zelfs nu hij niet meer geproduceerd wordt altijd gaat blijven verkopen. Ik kende vroeger de Spacer ook niet.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2014, 05:05:15 pm door Mieke »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #61 Gepost op: juli 21, 2014, 02:29:51 pm »

Terwijl ik bij de spacer toch de bagageruimte (onder het bed) wel echt een voordeel vind t.o.v. een flyer. Is alleen iets kleiner wat betreft de tentruimte toch?
Ik ben het met je eens dat volgens mij alle Holtkampers wel z'n waarde houden.........

Helemaal off topic is dit trouwens niet, de titel is "welke Holtkamper". We hebben het nog altijd over de types Holtkamper  :P. Hoewel de topic starter volgens mij ook niet het budget heeft voor een kyte haha. Dus verder op zoek naar een betaalbare spacer!!

 
Gelogd

Wijgaankamperen

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #62 Gepost op: juli 21, 2014, 02:35:15 pm »

Haha, ik vind de OT niet erg hoor, inderdaad worden nog steeds de typen vergelijken. Wij willen bijvoorbeeld eigenlijk liever geen cocoon ivm de kleinere luifel.

Ik mis de Astro trouwens helemaal in deze discussie, wat is daar mee aan de hand?
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2014, 02:49:31 pm door Wijgaankamperen »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke holtkamper
« Reactie #63 Gepost op: juli 21, 2014, 02:39:26 pm »

De astro zie je wat minder vreemd genoeg.
Als wij met zijn 2e zouden gaan is de astro het overwegen waard.
Heb de astro overigens in Kroatië gezien met 2 kinderen
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

kph

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #64 Gepost op: juli 21, 2014, 03:40:39 pm »

De Astro is nog weer een slagje kleiner volgens mij (dan Flyer en Spacer). Geen idee hoe die te vergelijken is met een cocoon (heb me niet in de Astro verdiept). En ook geen optionele tenten (adventure of kindertent) er aan toe te voegen volgens mij.......(al weet ik dat niet helemaal zeker). Astro is ook niet meer te vinden in de prijslijst van Holtkamper juni 2014......(dus zal ook een model zijn die in iedergeval niet meer geproduceerd wordt).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #65 Gepost op: juli 21, 2014, 05:17:10 pm »

Zoals gezegd hebben wij een Astro gehad. Klikte echt niet. Voortent is een pak kleiner dan een Spacer, bed was iets kleiner, bergruimte onder bed ook een pak minder, minder hoog ook.  Bergruimte is vergelijkbaar met de cocoon denk ik. Moet wel zeggen onze Astro was van 1996. Over de nieuwere versies kan ik niets zeggen. Maar aan de basis is niks gewijzigd volgens mij.

Verschil in leefruimte tussen voortent Spacer en Flyer is miniem omdat de Flyer veel schuinere kanten heeft dus de zijkanten lopen zo schuin af dat je daar zowiezo niet kan zitten. je. Kan daar natuurlijk wel een boel spullen kwijt dat ontken ik niet. Maar aan zitruimte is er geen noemenswaardig verschil.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #66 Gepost op: juli 21, 2014, 05:29:13 pm »

Behalve dan het bankgedeelte van de Flyer, die heeft de Spacer ook niet.............(maar persoonlijk vind ik de bankjes geen meerwaarde hebben, vooral met een tafel ertussen lijkt het me lastig om je bed te bereiken  :P).

Wij hebben 3 kids, dan vind ik toch de Astro en Spacer te klein (zullen veel mensen met me oneens zijn, maar dit is persoonlijk natuurlijk). Ik wil ze het liefst allemaal in een eigen "slaapruimte" hebben, zonder stapelbed oid.  Twee kids in een adventuretent en 1 in een ondertent (zoals bij de flyer) wordt ook ruzie, weet ik nu al (want welk kind moet apart gaan slapen in de ondertent, dat wil geen van allen natuurlijk). Ik zou het liefst een kindertent XL hebben waar de kids ieder een eigen slaapplaats hebben (of alle wanden eruit en dan allemaal bij elkaar). Of zoiets als de achtertent van een Zambezi (kunnen ze ook alledrie naast elkaar). Maar goed, de kindertent XL past momenteel alleen op de Holtkamper Kyte, Aero en Modulair (en dan is de aero dus de "goedkoopste" afsluitbare van de drie -> en nog stinkend duur). En nee, ze gaan niet in aparte tentjes  :N

Dus onze zoektocht is voorlopig ook nog niet ten einde (ik wil dus ook de zambezi nog even bekijken als optie).
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Welke holtkamper
« Reactie #67 Gepost op: juli 21, 2014, 05:47:50 pm »

quote author=gateman link=topic=14521.msg188085#msg188085 date=1405531596]
Of je neemt de Astro met hardtop  :J En trouwens over dat snel opzetten.........vergeet niet dat je ook nog altijd je spulletjes moet uitpakken, etc. De filmpje zien er leuk uit maar zijn in de praktijk niet haalbaar. Wij hebben achtereenvolgens een Spacer, Flyer, Cocoon gehad. Nu een Astro omdat we het gemak en de compactheid van de cocoon wilden maar vooral de dichtte voorluifel van de Flyer misten. Wij zijn er super blij mee en zetten hem snel op. Alleen opzetten valt en dat geldt voor alle HK's niet altijd mee. Wij doen dat het liefst met z'n tweeën.
[/quote]

Ik heb het wel degelijk over onze Astro gehad  :) Lees bovenstaande. Ik vind het nog steeds de perfecte combi. Wij hebben de XL versie met nog een achter uitbouw. Ruimte genoeg en een dichte voortent met daaraan nog een grote voorluifel. Ook hebben wij een luifel aan de kant waar de keuken staat. Volgens mij wordt de Astro nog gewoon gemaakt overigens.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Welke holtkamper
« Reactie #68 Gepost op: juli 21, 2014, 05:52:14 pm »

en een foto......
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Welke holtkamper
« Reactie #69 Gepost op: juli 21, 2014, 05:55:33 pm »

Mijn tip is om echt even de tijd te nemen, er ineens iets voor bij wat het is. Wijhadden een Jamet jametic redelijk impulsief gekocht bij Vervat(gebruikt) van 2 jaar oud, grappige wagen maar beviel vooral mij niet. Veel rammels/gekraak en matig afgewerkt. Twee keer gebruikt en vervolgens op MP gezet en verkocht voor de prijs waar wij deze voor gekocht hadden aan een echtpaar die volledig vertrouwd waren met Jamet en het een prima ding vonden. Ik boor ons voorlopeien mij vervolgens gaan verdiepen in de diverse merken, wij wilden een snelle klapper omdat wij veel rondtrekken en het moest een HK of Aart Kok worden. Na diverse bezoekjes en te hoge vraagprijzen heb ik pas op de plaats gemaakt en rustig afgewacht. Voorjaar 2013 kwam onze Spacer voorbij met een heel verhaal(zie kijn andere posts): uit 2005 ,weinig gebruikt en met alle denkbare opties gekocht voor E4450,00 en een fantastische opzetinstructie gekregen van de verkopers. Wij zijn nu weer in Noorwegen en superblij met de Spacer, opzetgemak is super en de kwaliteit top. Vorig jaar ook mee rond getrokken en toen hebben wij best wat noodweer gehad, geen centje pijn. Ik zou dus even rustig afwachten en dan deze zomer nog een keer met tentje erop uit, succes, Maarten
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Welke holtkamper
« Reactie #70 Gepost op: juli 21, 2014, 06:26:14 pm »

Hier nog een zeer tevreden Astro gebruiker. Wij hadden eerst een Cocoon XL die op zich goed beviel maar een voor ons te kleine luifelruimte had. Cocoon dus verkocht en een Astro S aangeschaft met uitbouw (vrijwel net zo groot als de uitbouw van de Cocoon XL) en met de vaste luifel en extra voorluifel veel meer luifelruimte. Geen dissel ervoor maar ernaast (met kuikenluifel) En een groot voordeel is de hardtop met fietsendragers.

De Astro wordt niet meer gemaakt, afgelopen jaar toen we bij Holtkamper aan het orienteren voor een andere vouwwagen waren vertelden ze dat ze de 'voorraad' Astro's verkochten en ze niet wisten of ze deze weer in productie gingen nemen. Met de huidige vraag naar Kyte's, en de diverse Cocoon varianten is het commercieel ook minder interessant vermoed ik.

Maar voor ons is de Astro ideaal.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #71 Gepost op: juli 21, 2014, 06:45:50 pm »

Fijn toch hoe iedereen "zijn" ervaring heeft.

Misschien toch wat spijtig van Holtkamper dat ze zich alleen nog toespitsen op de Kyte en de Cocoon. Maar ja dat zal gemakkelijker zijn.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #72 Gepost op: juli 21, 2014, 06:53:56 pm »

Als ze de Aero ook zonder windforce zouden leveren zou de aanhang een stuk groter worden.
Gelogd

Wijgaankamperen

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #73 Gepost op: juli 21, 2014, 07:36:10 pm »

Fijn toch hoe iedereen "zijn" ervaring heeft.


Ja, en vind het ook erg leuk om te lezen, werkt verhelderend.

Benner: wij hopen ook zoiets tegen te komen, maar het liefst willen we deze vakantie natuurlijk nog met onze eigen vouwwagen weg.

Ik heb een berichtje hier op het forum geplaatst (bij "gezocht") hoop dat dat helpt. Misschien zet ik nog eens een oproepje op marktplaats.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke holtkamper
« Reactie #74 Gepost op: juli 21, 2014, 09:28:38 pm »

Als ze de Aero ook zonder windforce zouden leveren zou de aanhang een stuk groter worden.

Ja, klopt, vooral als het dan ook nog iets in prijs zou schelen (zeg ik ook uit eigen overweging!!)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal