Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL softtop dichtritsen  (gelezen 6639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Cocoon XL softtop dichtritsen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2014, 07:51:10 am »

Hier het zelfde probleem gehad in het begin. HK maakt die hoezen vrij krap! Nu echter met juist invouwen en het goed omleggen van de soft top weinig problemen meer. Mijn werkwijze nu voor de Kyte:
- Hoes over de wagen gooien en positie rits uitlijnen. Rits aan 1 zijde vastmaken (aan extender, hoes nog niet naar beneden trekken.
- Bagagevak in hoek vullen met stokken en tenttapijt.
- Extender over alle hoeken trekken tot aan rits. Nog niet lager. Vastritsen en extender zo laten zitten.
- Hoes aan alle kanten over de hoeken trekken. Ervaring leert nu welke hoeken lastiger gaan. Deze eerst. Truc is ook om dit in twee stappen te doen. Als je de hoes aan 1 kant al geheel naar beneden trekt wordt hij aan de andere zijde logischerwijs korter! Deze kant wil dan niet meer. Stap 1 is net over de hoek, stap 2 is overal natrekken tot over de hoek. Ik trek aan de hoes door het elastiek op deze positie vast te pakken. Elastiek alvast vastmaken kan bij deze laatste stap ook helpen.

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL softtop dichtritsen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2014, 09:19:36 pm »

Hoi hoi wij hebben onze Cocoon nu ook 4 jaar en we liepen ook steeds tegen hetzelfde probleem aan tot...
Ik deed de rits en Jan stond aan de achterkant en trok aan het dekzeil zo kwam dat strak te staan en roets het gaat nu op deze manier super makkelijk dicht
Gelogd
Jevipro
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal