Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vakkenschort sjabloon  (gelezen 2269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda

  • Gast
Vakkenschort sjabloon
« Gepost op: augustus 22, 2014, 10:02:48 pm »

Wij hebben sinds kort een Holtkamper Astro uit 1998. Het is de grijze variant, super blij zijn wij er mee. Heeft iemand bij toeval een sjabloon voor het maken van een binnentent en / of een vakkenschort voor in het slaapgedeelte (aan de schuine stang)?
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vakkenschort sjabloon
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2014, 10:38:40 pm »

Over het zelf maken van een binnentent zit ik ook te denken, o.a. vanwege licht doorslaan van het doek bij zware regen. Ik zou het alleen zo jammer vinden om de ramen daarmee dicht te maken; ik vind het juist zo lekker om lui op bed te hangen met het raampje naar de voortent open. En om nu allerlei ritsen in te gaan naaien vind ik voor zelf maken ook wat ingewikkeld. Ik overweeg daarom alleen een hemel te maken, met eventueel een stuk naar beneden aan de hoofdkant, zeg maar. Hoe zie jij dat? Zou dat ook (wat) helpen tegen kou en klammigheid?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vakkenschort sjabloon
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2014, 07:35:54 am »

Wij hadden een zelfmaakhemel met voor en achter gordijn in het bedgedeelte van de Spacer. Ik had die vooral gemaakt: te verduisteren, de insecten (die vaak het hoogste punt zoeken) wat weg te houden, en wat privacy te creƫren als wij nog in het bed lagen en iemand van de kids moest toch al iets hebben uit de kledingbakken.
Het deed zijn werk goed. Ivm het doorslaand vocht en de kou (warmte) helpt het ook wel.
Moest je interesse hebben in mijn hemeltje, ik denk dat ik het hier nog wel ergens liggen (denk ik) heb dan wil ik het wel kwijt. Spacer en Flyer zijn qua bedafmetingen gelijk.

Nu heb ik een oude Flyerbinnentent gekocht, aangepast aan onze Spacer en daarna donker gekleurd met Dylon kleurmiddel. Werkt natuurlijk nog beter. De oudere binnententen (zoals ik eentje heb) sluiten niet perfect af en hebben achteraan een gordijn, dus twee delen die aan elkaar sluiten met klittenband. Bij regenweer kan je deze dus gewoon opzij doen en naar buiten kijken door het achterraam. Aan de zijkant waar het raampje ( bij de Flyer en ook de Astr denk ik) zit daat is muggengaas, geen doek,  dus daar kan je ook gewoon door naar buiten blijven kijken.
De oudere binnententen zijn moeilijker te vinden, soms vragen ze er nog veel geld voor. Je moet wat geluk hebben, is bij mij na 2 jaar gelukt :)
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vakkenschort sjabloon
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2014, 09:37:50 am »

Mmm, Mieke, ik krijg wel inspiratie nu ik je berichtje lees. Als je de zijnaden niet of niet helemaal dichtnaait kun je natuurlijk eenvoudig de onderkant terug omhoog hangen met een klittenbandje oid als je het raam wilt gebruiken. Ik ga nog eens even broeden, we hebben nog geen stalling dus de wagen staat nog wel even voor de deur. Mocht ik iets gemaakt hebben en het past ook nog   :P , dan wil ik je de maten best doorsturen zodat je zelf een patroon kunt maken.
Voor een vakkenschort wil ik even bij de Ikea langs. Maar die zijn natuurlijk recht, dat is niet wat jij zoekt...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal