Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Voortent?  (gelezen 18732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Voortent?
« Gepost op: oktober 16, 2014, 11:32:36 am »

Afgelopen zaterdag zijn we naar Erica in Zeist geweest om te kijken naar camplet vouwwagens. Eigenlijk was de keus voor een Cabanon Malawi al gemaakt, maar we wilden de campletwagens toch ook even gezien hebben. Aangezien Bunnik daar heel dichtbij ligt hebben we ook even gekeken bij Holtkamper. Wat een prachtige wagens staan daarbij!! We hebben niet heel lang gekeken, omdat de kinderen het een beetje zat waren maar de Holtkampers blijven toch in mijn hoofd zitten! Wat me wel opviel is dat de meeste wagens alleen een luifel hadden en geen voortent. Het tentgedeelte in de wagen lijkt me echt wel heel klein met z'n vieren!
Hebben jullie dan wel genoeg ruimte? Ik ben benieuwd!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2014, 12:22:12 pm »

Als de Holtkampers indruk hebben gemaakt, zou ik gewoon nog een keer naar Bunnik of Emmen gaan en alles nog eens rustig met of zonder kinderen bekijken. Wij zijn overgestapt van een 4 jaar oude (nieuw gekocht) Jametic naar een nieuwe HK Cocoon XL afgelopen zomer. Nooit gedacht dat we ooit een dergelijke prijzige vw zouden kopen. we hebben het uiteindelijk gedaan om het gebruiksgemak en de kwaliteit. Geen keuken meer versjouwen, amper meer met spullen sjouwen omdat zo'n beetje alles onder het bed ligt waar je gemakkelijk bij kan. Het bed op de wagen ligt stabieler dan zoals de Jametic en Camplets, naaste de wagen. Wiebelt minder, hoe goed je de wagen ook opzet. En de Cocoon is enorm flexibel met al zijn mogelijkheden. De Cocoon XL is inderdaad iets minder groot dan de Jametic of een Camplet. Maar afgelopen zomer met zijn vieren ruim 3 weken weggeweest. Maar als je naar warme oorden gaat zit je amper binnen. Bovendien valt de ruimte in de voortent wel mee, omdat de keuken niet in de voortent staat heb je amper minder bruikbaar vloeroppervlak. In de uitbouw kunnen de kinderen slapen. Hoewel de pubers bij ons alleen daar sliepen tijdens een laatste overnachting op een camping. De rest van de dagen in een koepeltentje. Natuurlijk zijn er nog de Astro's, de Kyte's. En gebruikt nog een paar modellen. Maar die vielen voor ons af vanwege het naar achteren klappen van het kleine voortentje waardoor je van achteren onder het bed moet, wat lastiger is om bij de spullen te komen. De Malawi en de Panama hebben we ook bekeken, maar we vonden de Cocoon toch het beste in elkaar steken en enorm handig vanwege de keukenbox op de dissel die er echt niet af hoeft. Koelbox zit er in, waar je onderweg gewoon bij kunt, kan onderweg koelen. Kan nog wel ff doorgaan, maar dan wordt het wel een heel eenzijdig verhaal. En uiteindelijk moet je zelf beslissen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Voortent?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2014, 12:40:20 pm »

Ik sluit mij aan bij wat Yella schreef. Je moet je afvragen waarvoor gebruik je de voortent. De 2 kids (inmiddels 19 en 16) slapen al 12 jaar in een bijzettentje. Is het weer wat minder om onder de luifel te zitten/liggen dan zitten de kids vaak op het grote bed. Wij hebben een Kyte en door de grote luifel kun je nog heel lang buiten zitten. Dit jaar waren we in Wales en vanwege het weer (overdag soms maar 16 graden) konden we dankzij de voorwand toch nog onder de luifel zitten. In de voortent staat bij ons eigenlijk niets, omdat je onder het bed alles kunt laten staan (kleding e.d.).
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Voortent?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2014, 01:11:04 pm »

Staar je niet blind op een voortent; die heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Het is gewoon een grote opberggruimte en meestal geldt ‘hoe meer ruimte, des te meer (rot-)zooi’.

Daarom hebben wij een CombiCamp gekocht; in principe zetten wij alleen de wagentent op met daaraan de luifel (=dak van de voortent) en breiden deze desgewenst uit met 1 of 2 zijwanden en eventueel de voorwand zodat we in voorkomend geval een hele dichte voortent hebben. Dat laatste hebben we pas 1 keer aan de hand gehad toen het een paar dagen op rij slecht weer bleef.

Meestal dus alleen een luifel met 1 zijwand voor de privacy en/of afscherming voor de zon.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Voortent?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2014, 01:47:02 pm »

Staar je niet blind op een voortent; die heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Het is gewoon een grote opberggruimte en meestal geldt ‘hoe meer ruimte, des te meer (rot-)zooi’.

Daarom hebben wij een CombiCamp gekocht; in principe zetten wij alleen de wagentent op met daaraan de luifel (=dak van de voortent) en breiden deze desgewenst uit met 1 of 2 zijwanden en eventueel de voorwand zodat we in voorkomend geval een hele dichte voortent hebben. Dat laatste hebben we pas 1 keer aan de hand gehad toen het een paar dagen op rij slecht weer bleef.

Meestal dus alleen een luifel met 1 zijwand voor de privacy en/of afscherming voor de zon.
Helemaal mee eens, wij zetten de complete voortent wel op als we langere tijd ergens staan, anders ook alleen de luifel (voortent dak)
En dat vind ik dan juist één van de grote voordelen van de Combi Camp snel opzetten en modulair, alleen opzetten wat je op dat moment nodig hebt.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Voortent?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2014, 01:54:46 pm »

Afgelopen zaterdag zijn we naar Erica in Zeist geweest om te kijken naar camplet vouwwagens. Eigenlijk was de keus voor een Cabanon Malawi al gemaakt, maar we wilden de campletwagens toch ook even gezien hebben. Aangezien Bunnik daar heel dichtbij ligt hebben we ook even gekeken bij Holtkamper. Wat een prachtige wagens staan daarbij!! We hebben niet heel lang gekeken, omdat de kinderen het een beetje zat waren maar de Holtkampers blijven toch in mijn hoofd zitten! Wat me wel opviel is dat de meeste wagens alleen een luifel hadden en geen voortent. Het tentgedeelte in de wagen lijkt me echt wel heel klein met z'n vieren!
Hebben jullie dan wel genoeg ruimte? Ik ben benieuwd!
Het ligt er aan waar je de vouwwagen voor wil gebruiken. Ben je een mooi weer kampeerder of maak je ook in het voor- en of najaar gebruik van de vouwwagen. In dat geval is het prettig om wat meer binnen ruimte te hebben. Wij hebben met de Livingstone de keuze gemaakt voor flexibiliteit. Wanneer gewenst kunnen we de luifel dicht maken tot een grote voortent.
Wanneer je altijd veel binnen ruimte wenst zijn er een aantal Aart Kok modellen die daar ook invulling aan geven.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2014, 02:15:27 pm »

Haha, dat is precies de reden dat we nooit naar een Holtkamper zijnn gaan kijken. Ik dacht, ik val als een blok ervoor en dan ben ik 20.00 euro lichter :#

Een voortent heb je denk ik niet per se nodig. Je kunt, ook bij de Malawi, in de wagentent makkelijk zitten met vier personen en een niet te grote tafel, als het nodig is. Onze voortent gebruiken we ook vooral als luifel, al hebben we in het voorjaar gemerkt dat het heel prettig is dat we hem kunnen sluiten. In de zomer is hij altijd open.

Waar ik wel goed op zou letten: hoe diep is de luifel. Wij wilden er een van minimaal drie meter diep, omdat zon en regen daar niet zo makkelijk onder komen.  Twee meter diep is dan echt te weinig. Die zijn er niet (niet bij de vouwwagens die aan onze wensen voldeden), dus is het een voortent geworden. Een grote luifel die meteen mee uitvouwt lijkt me helemaal geweldig. Want dan heb je ook bij een weekeindje weg altijd een beschut plekje.

Succes bij je keuze!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Voortent?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 16, 2014, 02:21:38 pm »

Een grote luifel die meteen mee uitvouwt lijkt me helemaal geweldig....


..... dat kan dus bij een CC .......  :J (en de stokken daarvoor schuif je uit het frame)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Voortent?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 16, 2014, 02:22:05 pm »

Een grote luifel die meteen mee uitvouwt lijkt me helemaal geweldig. Want dan heb je ook bij een weekeindje weg altijd een beschut plekje.

Had je toch even bij Holtkamper moeten kijken!  :# (Kyte heeft een luifel van 3.20 meter en klapt gelijk mee, in ieder geval de types zonder windforce)
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 16, 2014, 03:18:13 pm »


..... dat kan dus bij een CC .......  :J (en de stokken daarvoor schuif je uit het frame)

Klopt! Vond ik ook heel erg mooi (nog steeds gluur ik er naar op elke camping). Maar zaten toch ook wat nadelen aan, zoals een minder lekker bed (heb er op gelegen) en veel minder opbergruimte onder het bed. Erg belangrijk voor ons. Het slaaptentje aan de zijkant vonden we ook minder handig dan aan de achterkant. En er hing ook wel een ander prijskaartje aan dan aan de Malawi :#
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2014, 03:21:22 pm »

Had je toch even bij Holtkamper moeten kijken!  :# (Kyte heeft een luifel van 3.20 meter en klapt gelijk mee, in ieder geval de types zonder windforce)

Ja, weet ik. Geweldige wagens. Maar die prijs! Die vind ik persoonlijk echt buiten proportie voor een vouwwagen.  ::) En wij wilden erg graag een nieuwe, dus tja.
Gelogd

japio

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 16, 2014, 04:39:09 pm »

wij gebruiken ook amper een voortent.
dit voorjaar een trigano alpha gekocht ,is nagenoeg gelijk aan de cc.
alleen een stuk voordeliger. klapt net zo uit als de cc.
Slaapt ook geweldig goed.
Vaste keuken met koelkast. 3pits gasstel en stromend water. kortom super.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voortent?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 16, 2014, 04:56:48 pm »

Wij gebruiken juist wel de 'voortent'.
Wij hebben nu de luifel vast aan de wagentent. Met 3 stokken simpel onderweg op te zetten. Willen we meer, dan volledig frame met de voorwand erin.
En nu zijn we bezig voor de officiele voortent erbij, heb je (nog) meer ruimte, voor als je het nodig hebt. Al met al veel meer flexibiliteit voor een prijs die toch wel een heel stuk lager ligt als die Kyte  :>
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 16, 2014, 05:44:06 pm »

Ik had ook niet moeten gaan kijken Drees! Waren we eruit dat we een nieuwe Malawi aan gaan schaffen en dan ga ik weer twijfelen. Voor hetzelfde geld kunnen we een tweedehands Holtkamper kopen, maar denk dat we dat toch maar niet gaan doen. Mocht ik nog eens een miljoen winnen of zo, dan ga ik weer naar Holtkamper.  :J Het zijn echt supermooie wagens, maar ook erg kostbaar!
Bedankt voor alle reacties!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 16, 2014, 06:14:04 pm »

Ja, weet ik. Geweldige wagens. Maar die prijs! Die vind ik persoonlijk echt buiten proportie voor een vouwwagen.  ::) En wij wilden erg graag een nieuwe, dus tja.
Tja, je had ook naar een Cocoon kunnen kijken en dan door een naaibedrijf de luifel langer laten maken.  Wel weer een prijzige oplossing natuurlijk. Het is jammer dat HK dit soort dingen beslist niet doet. Want het is enkel een stukje stof extra.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal