Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Voortent?  (gelezen 18751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 16, 2014, 06:55:46 pm »

Tja net luifel of voortent? Die keuze moeten wij niet maken met onze HK Spacer. luifel is er, zonder enige stok bij te plaatsen, één wand inritsen en wij hebben een voortent.

Duur? Neen momenteel helemaal niet meer voor de prijs van een nieuwe Malawi heb je tegenwoordig een redelijk recente tweedehands Spacer met alles op en aan.

Mijn idee :#
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2014, 09:01:08 pm »

En dan ga ik toch weer even googelen Mieke!  :#
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Voortent?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2014, 09:28:05 pm »

Met 4 personen is een beetje royale voortent echt nodig als je in de mei- en/of herfstvakantie op vakantie wilt in NL zoals wij nu een paar keer hebben gedaan. Speelruimte voor de kinderen, veel lichtinval door alle ramen (zelfs in het dak), kacheltje aan, ruimte genoeg in onze Odyssee want alle spullen blijven onder het bed liggen. Luifel zetten we alleen op bij mooi zomers weer, daarvoor moeten we met een paar stokken in de weer.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voortent?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 16, 2014, 09:34:17 pm »

Ook bij de Malawi kun je dat op die manier doen: luifel ervoor, met of een frame of met alleen drie stokken (we hebben een extra gat in het midden waardoor dit heel mooi kan), of met het volledige frame als je het steviger en strakker wilt neerzetten. Voorwand kun je erin ritsen, en dan heb je ook een echte goed afgesloten voortent. (voorzover ik het gezien heb is de luifel van HK altijd van onderen open, en blijft hij dat ook, is lastig warm te krijgen of te houden). En bij de Malawi kun je dan ook nog kiezen voor een (grotere) voortent, met grondzeil als je dat wilt, en daarvoor weer dezelfde luifel.
Het voordeel voor ons is dat je hierdoor maximale vrijheid hebt: groot of zelfs extra groot als je dat nodig hebt, klein als je dat wilt, en snel als het nodig is.  :J
En 2e-hands kun je alles goedkoper krijgen, ook een Malawi. Maar uiteindelijk gaat het om wat je ermee wilt, en de HK wagens kunnen mij dat allemaal niet bieden.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 17, 2014, 12:24:08 pm »

Wat bedoel je met vanonder open? Onze HK Spacer is vanonder helemaal niet open.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #20 Gepost op: oktober 17, 2014, 01:16:10 pm »

Wat bedoel je met vanonder open? Onze HK Spacer is vanonder helemaal niet open.
Denk dat de luifel van de Cocoon wordt bedoeld. Daarvan komen inderdaad de zijkanten niet tot op de grond. Maar met een voortent van 3,20 x 2,00 meter en nog de XL uitbouw extra hebben wij dat met 4 personen afgelopen jaar nog niet als een nadeel ervaren. De luifel is voor ons ook echt een luifel en niet een extra voortent. Waarom? Bij ons staan echt nagenoeg alle spullen onder het bed. De paar dingen die er niet staan, die staan in de XL hoek. En wij hollen niet achter elkaar aan rond de tafel. En zoals al eerder opgemerkt, ruimte is relatief. Voel je je gelukkig bij een grote voortent, moet je dat beslist doen. Even terug naar de Jametic, daar stond veel meer zooi in de voortent en de grote keuken. daar was de netto vloer oppervlakte, ondanks de grotere voortent, niet ruimer dan in de Cocoon. Wij vinden dit flexibel genoeg. Luifel hoeft zelfs niet eens beslist  uitgezet te worden. Keukendeksel dicht en deze is waterdicht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Voortent?
« Reactie #21 Gepost op: oktober 17, 2014, 01:55:52 pm »

Helemaal mee eens!
Als je een grote voortent belangrijk vindt dan kun je ook kijken naar de Aero.
Daarvan is de ruimte van de luifel zeer goed afsluitbaar met een voorwand.
Wij gebruiken deze als we op hoogte kamperen (of zoals gedurende de afgelopen zomer toen het in de avond sowieso koud was).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voortent?
« Reactie #22 Gepost op: oktober 17, 2014, 03:17:07 pm »

Citaat
Wat bedoel je met vanonder open? Onze HK Spacer is vanonder helemaal niet open.
en
Denk dat de luifel van de Cocoon wordt bedoeld. Daarvan komen inderdaad de zijkanten niet tot op de grond.
Klopt, dat bedoelde ik ook. Voor de zomer is een open luifel prima, maar in het voorjaar is het fijn als het geheel goed is afgesloten.
En ja, meer ruimte is ook meer mogelijkheden om iets neer te zetten, maar het gemak dient de mens  :P

Citaat
Daarvan is de ruimte van de luifel zeer goed afsluitbaar met een voorwand.
Maar helaas ook aan de onderkant open, en dus kan de koude wind er gewoon onder door. Dan heb je bij slecht weer een heel kleine leefruimte.
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2014, 03:24:57 pm door Drikusniet »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #23 Gepost op: oktober 17, 2014, 05:18:46 pm »

@Drikusniet. Daarom raad ik dus net de HK Spacer aan en niet de Cocoon. De Spacer heeft wel een ruime EN ONDERAAN afgesloten, tochtvrije voortent. Waarom blijf je nu zeggen dat ie onderaan open is? Bekijk het model eens goed?



Hier zit onze voorwand er in en hebben we er nog een luifel vooraan aangeritst. Voortent mooi toe rondom niet?

Hier hebben we dan weer alle zijstukken uitgeritst (wat niet moet bij het inklappen!) maar hier zie je het, GEEN LOSSE STOKKEN. Zelfs geen 3. Dit zijn dus de alle stokken die je nodig hebt bij het opzetten van de Spacer en ze klappen gewoon mee uit.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #24 Gepost op: oktober 17, 2014, 06:16:50 pm »

Het lijkt een Malawi-HK discussie te worden. :(  Het blijft gewoon heel persoonlijk de keuze van een vouwwagen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2014, 06:32:00 pm »

Sorry wou ik niet maar ik krijg altijd een beetje de kriebels als iemand een model afkraakt op foute info.  Topicstarter gaf ook aan interesse te tonen in de Spacer daarom vond ik het belangrijk om de juiste info mee te geven.  En nu  :X ik  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #26 Gepost op: oktober 17, 2014, 06:46:20 pm »

Sorry wou ik niet maar ik krijg altijd een beetje de kriebels als iemand een model afkraakt op foute info.  Topicstarter gaf ook aan interesse te tonen in de Spacer daarom vond ik het belangrijk om de juiste info mee te geven.  En nu  :X ik  :)
begrijp het, is ook een beetje het HK virus wat in je bloed zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #27 Gepost op: oktober 17, 2014, 06:58:29 pm »

Mieke,

Lees de laatste reactie van Drikusniet nog eens. Hij bedoelt ook de Cocoon, niet de Spacer.
Dat afkraken valt m.i. nog wel mee. Hij heeft gewoon niet het HK-gevoel. :#
Kan hij ook niks aan doen. Niks mis mee. :P  :X
Moet er niet aan denken dat er alleen maar HK's zouden zijn.
Het feit dat HK nu al niet allert genoeg geageerd op zijn klanten. :#
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #28 Gepost op: oktober 17, 2014, 07:26:41 pm »

Haha, wij Malawi-eigenaren wensen nu eenmaal iedereen een Malawi >:D
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voortent?
« Reactie #29 Gepost op: oktober 17, 2014, 08:26:16 pm »

@Mieke, sorry, ik had nog extra op de website van HK gekeken, want ik vind het ook belangrijk om de juiste info weer te geven, maar helaas toch het verkeerde filmpje bekeken. Jouw foto's laten inderdaad een goed afgesloten geheel zien.
En inderdaad heb ik meer het Malawi gevoel, hij bevalt ons super :-)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal