Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Voortent?  (gelezen 18684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicipoll

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 18, 2014, 10:54:29 pm »

Hoi.
Hier nog een reactie van mij:
Wij waren half augustus ook bij Holtkamper in Bunnink, maar een nieuwe was ons te prijsig. Maar ik wou persee een holtkamper. De modellen zonder voortent waren ook niets voor ons, omdat wij vaak in Nederland en Duitsland kamperen, en ook in het voor- en najaar. Dus is een voortent beangrijk. Dus hebben we op Marktplaats gekeken en hebben begin September een tweedehands Holtkamper Spacer gekocht. Afgelopen week waren wij ermee in Renesse en met kuipgrondzeil en een kleine verwarming was het super gezellig. De voordelen hebben de anderen al opgetelt, dus daar hoef ik niets meer over te vertellen. Ik ben blij met ons koopje!
Groetjes uit Emmerich am Rhein (D)
Nicole
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #31 Gepost op: oktober 19, 2014, 07:48:44 am »

Bedankt voor alle reacties! Ik heb ook gekeken naar tweedehands Holtkampers, want een nieuwe wordt ons ook te duur. Gisteravond toch de knoop doorgehakt om voor een nieuwe Malawi te gaan, zoals het plan ook eigenlijk was. We vonden dat de wagen die het best bij ons paste en we vinden een nieuwe ook erg prettig!  De binnenruimte van de Holtkampers vind ik ook echt een minpuntje., al zijn daar ook alternatieven voor ben ik nu achter!
Over een paar weken gaan we naar De Wit om de Malawi te bestellen!  :)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Voortent?
« Reactie #32 Gepost op: oktober 19, 2014, 09:44:22 am »

Wij zijn destijds ook naar een Cocoon gaan kijken en kwamen uit bij een Malawi, die is basis m.i. is afgekeken van de Cocoon. De Malawi is gewoon een mooi alternatief, en heb je lekker een neiuwe wagen!


(Dat we uiteindelijk een toch nieuwe CC hebben gekocht is een ander verhaal)


Succes met het zetten van de handtekening en het wachten op de levering en het eerste gebruik!
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #33 Gepost op: oktober 19, 2014, 10:12:39 am »

Bedankt C5CCV! Jullie hadden een leuke beursaanbieding toch? Ik vind de combicamp, m.u.v. de flexi, ook erg mooi, maar ook een andere prijsklasse.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #34 Gepost op: oktober 19, 2014, 07:00:14 pm »

Wij hebben voor 2015 een huurtent gereserveerd in Spanje om te kijken of we wel echt behoefte hebben aan een voortent (ik ben een mooi weer kampeerder  :)). Als blijkt dat we een voortent niet per se nodig hebben dan gaan we waarschijnlijk voor een nieuwe cocoon modulair (omdat er een kindertent XL voor 3 kids aangekoppeld kan worden). De kyte is nog altijd mijn droomwagen, maar ik heb er gewoon geen 20.000+ voor over...........
De CC stond ook hoog op ons lijstje, maar met 3kids toch lastig (2 in zijtentje en 1 op deksel of achtertent zie ik niet zitten ivm ruzie onderling wie naast wie mag etc). En ik ben ook stiekum gewoon een beetje verliefd op de MTT keuken  :J.
Maar goed, we hebben nog een jaartje om te beslissen.......
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #35 Gepost op: oktober 19, 2014, 08:15:24 pm »

Slim kph! Wij zijn ook wel mooi weer kampeerders, maar willen ook wel eens met de vouwwagen naar Scandinaviƫ kunnen omdat het daar zoooo mooi is!
Wij denken de voortent van de malawi overdag ook gewoon als luifel te gebruiken, maar dan kan hij wel dicht. En de voortent is dieper dan de luifel, dat vind ik ook prettig!
Hoeveel zal de cocoon je ongeveer gaan kosten? Kan ik natuurlijk zelf ook opzoeken...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Voortent?
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2014, 08:17:15 pm »

Bedankt C5CCV! Jullie hadden een leuke beursaanbieding toch?

Klopt, daardoor was het verschil tussen de Malawi en de CC wel heel klein geworden.


(overigens zouden we met de ervaring van de CC die we nu hebben, nu wel het geld er voor over hebben, voordat wij die ervaring hadden zou dat niet het geval geweest zijn; zonder de aanbieding van de beurs hadden we dat dus nooit geweten)
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2014, 08:19:23 pm door C5CCV »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #37 Gepost op: oktober 19, 2014, 10:47:18 pm »

Kosten cocoon modulair+MTT keuken en kindertent XL (en dan hoop ik op nog een actie 10% korting) zo rond de 15.000 euro denk ik. Nog heel veel geld hoor, maar toch nog een stuk goedkoper dan de Kyte of Aero met kindertent XL...........

p.s. Malawi vind ik ook mooi hoor!! Alleen het gesleep met een keuken zie ik niet zo zitten en daarnaast moeten we ook 3 kids herbergen (is maar net hoe je zelf bent ingesteld hoor, realiseer ik me wel  :J).
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2014, 10:50:51 pm door kph »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #38 Gepost op: oktober 19, 2014, 10:58:34 pm »

p.s. Onze speurtocht begon ook al heel lang geleden. We waren verliefd op de Cabanon Chamonix (vandaar die foto bij mijn profiel haha). Maar gaandeweg onze zoekactie, rondsnuffelen op het VW forum en het bezoeken van diverse showrooms en klapworkshops zijn we langzaam toch onze eisen gaan bijstellen..........(Chamonix is veel te groot, niet nodig en ik wil echt een laadruimte onder het bed -> pack-and-go ook heel handig, een keuken waar ik niet mee hoef te slepen en liefst de kids in een zelfde soort slaapruimte om ruzies te voorkomen en natuurlijk een beetje gemakkelijk op te zetten).

Dus voor ons nog een paar opties waaronder:
Zambezi met achtertent en kookeiland (volgens mij kun je daarin wel 3 kids kwijt)
Cocoon modulair/aero/kyte (waarbij we eigenlijk alleen de cocoon modulair nieuw kunnen betalen met de opties die we erbij willen)
En nog wel een aantal wagens maar die hebben minder onze interesse
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #39 Gepost op: oktober 20, 2014, 07:14:28 am »

KPH. Wij hebben afgelopen jaar de Cocoon XL gekocht. Zelfde prijs als de Modular, maar al met een uitbouw voor 2 personen. OK, niet voor 3 kinderen. Ik weet niet hou oud je kinderen zijn, maar misschien is een 3 of 4 persoons koepeltent erbij een optie. Over een paar jaar willen ze dat toch. Maar ik kan heel goed begrijpen als je je kinderen dichtbij wilt houden. Onze dochter is 14, maar lieten we pas dit jaar voor het eerst in een bijzettentje slapen omdat ze een vriendinnetje mee had. En wellicht komt er toch nog een mooie gebruikte Kyte voorbij op MP.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

luppien

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #40 Gepost op: oktober 20, 2014, 01:49:32 pm »

Wij zijn ook kampeerders vanaf het vroege voorjaar tot late najaar en gebruiken bij "noodsituaties" een tarp als beschutting. We maken zo ter plekke een voorwand. Minimaal gewicht om mee te nemen maar max mogelijkheden om te gebruiken tegen de 'elementen'.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #41 Gepost op: oktober 20, 2014, 02:13:36 pm »

Wij zijn ook kampeerders vanaf het vroege voorjaar tot late najaar en gebruiken bij "noodsituaties" een tarp als beschutting. We maken zo ter plekke een voorwand. Minimaal gewicht om mee te nemen maar max mogelijkheden om te gebruiken tegen de 'elementen'.
Erg handig. De lekkende koepeltent van de pubers afgelopen zomer deed ons ook de tarp gebruiken als afdak over de tent. gespannen vanaf de luifel van de Cocoon, schuin omlaag over de koepeltent. werkte perfect en ze konden ook nog droog van tentje naar de luifel lopen. Overigens hebben wij een overdak bij de Cocoon, wat ik ook flexibel wil gaan gebruiken voor dit soort doeleinden in noodgevallen. Maar het overdak is erg groot. Want wij vinden een voorwand niet echt nodig omdat we de voortent groot genoeg vinden. overigens heb ik iemand gezien die het overdak als luifel verlenging gebruikte. dat idee had ik ook net opgedaan door het spannen van de  tarp.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Voortent?
« Reactie #42 Gepost op: oktober 20, 2014, 04:11:23 pm »

Wij zijn ook kampeerders vanaf het vroege voorjaar tot late najaar en gebruiken bij "noodsituaties" een tarp als beschutting. We maken zo ter plekke een voorwand. Minimaal gewicht om mee te nemen maar max mogelijkheden om te gebruiken tegen de 'elementen'.

Wat is het idee daar achter? Als je beschut wilt zitten dan ga je toch gewoon in je voortent zitten? Of mis ik nu iets? 
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #43 Gepost op: oktober 20, 2014, 04:27:32 pm »

Mijn kinderen zijn 1 jaar 4 jaar en 5 jaar, dus die blijven voorlopig nog lekker onder moeders vleugels haha. En het zijn echt gezelschapsdiertjes die ik voorlopig echt nog niet in een eigen tentje zie liggen.......
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #44 Gepost op: oktober 20, 2014, 04:29:38 pm »

Wat is het idee daar achter? Als je beschut wilt zitten dan ga je toch gewoon in je voortent zitten? Of mis ik nu iets?

Nou, dat is juist de hele discussie, de cocoon heeft geen voortent, dus kan je daar niet in gaan zitten  ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal