Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Voortent?  (gelezen 18686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Voortent?
« Reactie #45 Gepost op: oktober 20, 2014, 04:31:28 pm »

ooohhwww  ::) :I 

In dat geval.. Slim!

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

mars

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #46 Gepost op: oktober 20, 2014, 04:56:01 pm »

Nou, dat is juist de hele discussie, de cocoon heeft geen voortent, dus kan je daar niet in gaan zitten  ::)

De Cocoon heeft wel een voortent. Het is maar hoe je ervoor staat. Je kunt het ook een zijtent noemen. :zw
Onze oplossing tegen kou en regen, om toch onder de luifel te zitten.




Kamperen...... het blijft improviseren. Zelfs met een HK. :P


Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Voortent?
« Reactie #47 Gepost op: oktober 20, 2014, 05:01:09 pm »

Het is maar net hoe je het noemt; als je stelt dat de Cocoon geen voortent (= toch meer een Caravan begrip?) heeft, dan heeft volgens mij geen enkele vouwwagen een voortent.
De Cocoon heeft een afsluitbaar slaap compartiment, een afsluitbaar leef compartiment en een luifel die bij de Cocoon Aero en de Kyte af te sluiten is.
Er zijn bovendien veel Cocoonbezitters die door een tenten fabrikant een voorwand hebben laten maken.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2014, 05:04:23 pm door WimS »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2014, 06:09:03 pm »

Nou, dat is juist de hele discussie, de cocoon heeft geen voortent, dus kan je daar niet in gaan zitten  ::)
Geen voortent??? :( Ik weet niet wat je onder een voortent verstaat, maar een ruimte van 2.30 x 2.00 en de XL uitbouw van 1.40 x 2.75 is in mijn idee toch wel een voortent. Is niet groot te noemen, maar voor ons ruim zat om in geval van kou etc. lekker binnen te zitten. Bij de Cocoon staat er geen troep in de voortent, dus is alle ruimte ook daadwerkelijk beschikbaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2014, 07:12:33 pm »

Om nog even op Jelle in te gaan.
Hiervoor hadden wij een Flyer.
Deze was erg groot ,qua oppervlakte.
Als je de Flyer ziet denk je, wat een ruimte.
Maar de praktische ruimte van de Cocoon is zeker niet minder. :J
Door de erg schuine wanden van de Flyer verlies je veel. Je kunt aan de zijkanten niet goed staan.

Wij hebben de Cocoon nu 3 jaar in gebruik. De ruimte is meer als genoeg voor ons beiden. Ook bij regen kun je goed verblijven in de voortent. Uitstekende ventilatie en snel warm te stoken indien nodig.

En idd.... hoe meer ruimte, hoe meer zooi je meeneemt.
Maar meer ruimte betekent al gauw dat je een bouwwagen hebt ipv een vouwwagen.
Vroeger een Alpenkreuzer Riant gehad met extra voortent-tussenstuk.
Wat een ruimte, je kon een klein autotje zo naar binnen rijden. Maar wat een werk om op te zetten.

Nee, blij met deze keuze. Komt ook dat je andere prioriteiten stelt, naarmate je ouder wordt. :J bier
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #50 Gepost op: oktober 20, 2014, 07:16:49 pm »

Nee, blij met deze keuze. Komt ook dat je andere prioriteiten stelt, naarmate je ouder wordt. :J bier
bier hoeft niet zo nodig, maar helemaal mee eens, aan den lijve zelf ondervonden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Voortent?
« Reactie #51 Gepost op: oktober 20, 2014, 07:35:50 pm »

De discussie is niet helemaal op een lijn denk ik. Er worden appels met peren vergeleken.
Wat de een, een voortent noemt is naar mijn mening de basis tent. Een voortent is naar mijn mening een extra aanbouw of een dicht gemaakte luifel.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #52 Gepost op: oktober 20, 2014, 09:57:31 pm »

De discussie is niet helemaal op een lijn denk ik. Er worden appels met peren vergeleken.
Wat de een, een voortent noemt is naar mijn mening de basis tent. Een voortent is naar mijn mening een extra aanbouw of een dicht gemaakte luifel.

En dat is precies hoe ik dat ook zie.............
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Voortent?
« Reactie #53 Gepost op: oktober 20, 2014, 10:03:43 pm »

Daar sluit ik me ook bij aan!
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Voortent?
« Reactie #54 Gepost op: oktober 20, 2014, 10:45:35 pm »

De discussie is niet helemaal op een lijn denk ik. Er worden appels met peren vergeleken.
Wat de een, een voortent noemt is naar mijn mening de basis tent. Een voortent is naar mijn mening een extra aanbouw of een dicht gemaakte luifel.
Maar hoe zit dat dan bij een Camplet / Odyssee / Jametic / Flexi ed? Hebben die dan een hele grote basistent of een semi-voortent? Er zijn onderhand zoveel verschillende systemen bij vouwwagens...

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Voortent?
« Reactie #55 Gepost op: oktober 20, 2014, 11:21:02 pm »

Basistent:


Basistent + luifel:


Basistent + voortent / dichtgemaakte luifel (3x4 mtr):


En zelfs nog - Basistent + voortent + luifel:


Hoe flexibel wil je zijn  ................    :H    :H    :H   :P
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2014, 11:26:51 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

luppien

  • Gast
Re: Voortent?
« Reactie #56 Gepost op: oktober 20, 2014, 11:27:17 pm »

Leuk hé, zo'n 'discussie' over een voortent. :J Kamperen met een Cocoon is gewoon anders.....en, voortent is ook een relatief begrip bij een Cocoon want je kunt naar drie kanten een hoofdingang creëren, afhankelijk waar zon, wind of regen vandaan komen. Dus ja wat is dan voortent??

Alle noodzakelijke "zooi" onder het matras en met een netto verblijfsruimte van 2 bij 3 meter zit het net ruim genoeg voor twee tot vier personen  W:.  Maar ja, wij willen zo veel en zo lang mogelijk buiten zitten dus hup, met of zonder truitje,  onder de luifel. Alleen bij extreem langdurige en/of hevige wind, regen of zelf zonneschijn de tarp ervoor. De oplossing van MARS is eigenlijk hetzelfde principe. Mooi bedacht Mars (zit de bovenkant misschien vast met Holdon clips?) Andere topics beschrijven de nog luxere varianten gefabriceerd in Uden

Met twintig jaar tent ervaring (me drie kinderen), één seizoen een Roadmaster met voortent, was het voor ons juist een bewuste keus om geen voortent nemen. Maar ieder zijn ding, wij hebben nog enkele familieleden met een klapper. Zij hebben juist een bewuste keus gemaakt voor een voortent!

Net als het weer wisselen omstandigheden snel, hiermee ook de behoefte van menig kampeerder. Dat maakt het juist zo leuk.
Beetje knutselen enzo hoort erbij, toch? Houd je in beweging en je geld ook en heb je gelijk weer een legitieme reden om tijdens het lange winterseizoen weer eens te gaan shoppen, misschien wel tbv een voortent :)

Je kunt gaan kamperen, klapperen of.................... cocoonen (of ga ik hier te ver) :J

Droom nu al van het voorjaar :Z
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Voortent?
« Reactie #57 Gepost op: oktober 20, 2014, 11:38:04 pm »

Net als het weer wisselen omstandigheden snel, hiermee ook de behoefte van menig kampeerder. Dat maakt het juist zo leuk.

Precies daarom KAMPEREN wij dus nu met een CC, wisselende omstandigheden en dus behoefte om het ene moment alleen de basistent, dan weer + luifel en dan weer met voortent etc etc   WW

En zo heeft een ieder zijn /haar eigen behoeften  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Voortent?
« Reactie #58 Gepost op: oktober 20, 2014, 11:44:26 pm »


Maar hoe zit dat dan bij een Camplet / Odyssee / Jametic / Flexi ed? Hebben die dan een hele grote basistent of een semi-voortent? Er zijn onderhand zoveel verschillende systemen bij vouwwagens...
De basistent is voor mij hetgeen je minimaal op moet zetten. En ja dat is bij het ene type wat meer dan bij het andere type.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent?
« Reactie #59 Gepost op: oktober 21, 2014, 07:17:21 am »

Basistent, of voortent. Maakt ons niets uit. Wij wilden kamperen met zo weinig mogelijk opzet gedoe. En dat gaat perfect met onze Cocoon. We zijn juist blij om geen grote "voortent" op te moeten bouwen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal