Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: A: Karinthië: Malta: Terrassencamping Maltatal  (gelezen 2356 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
A: Karinthië: Malta: Terrassencamping Maltatal
« Gepost op: augustus 08, 2023, 07:32:03 pm »

De afgelopen 2 weken hebben we onze vakantie doorgebracht op camping Maltatal. Camping Maltatal is een goede camping maar toch was het geen camping voor ons.

Ligging: Camping Maltatal is vernoemd naar het dal waar het in ligt vlakbij het plaatsje Malta. De camping ligt op zo'n 815 meter hoogte. In de verte zie je de groene ronde toppen van het Nockalmgebergte en aan de andere kant zie je de hoge ruige toppen van het Hohe Tauernmassief.  Deze ligging zorgt er voor dat de camping beschut ligt voor zware onweersbuien uit het zuiden maar zorgt ook voor dat de temperatuur wat getemperd wordt en dat merk je vooral s'avonds.

Het Maltadal heeft als bijnaam 'Het dal van het vallende water' vanwege de vele watervallen. In ons geval betekent het vallende water ook vooral regen. Wij hebben 2 weken lang elke dag wel een regenbui gehad, maar het noodweer van dit jaar is ons gelukkig (mede door de ligging) bespaard gebleven. Helaas wel meerdere regendagen gehad wat niet gewoon is voor dit gebied in de zomer. 

De camping ligt aan de enige doorgaande weg in het Maltadal, als je deze 12 kilometer doorrijdt start de Maltahochalmstrasse welke uitkomt bij één van de grootste en hoogste stuwdammen van Oostenrijk en Europa (aanrader!). Voor boodschappen kun je terecht in Gmünd waar 3 supermarkten zijn. In Malta is een kleine supermarkt en een bakker (met lekkerder brood dan op de camping)

Camping: Zoals al vermeld in de naam betreft het een terrassencamping. De camping bestaat uit 3 delen. Een deel rondom het zwembad met terrassen. Een deel achter de dierenweide en een tentenveld. Over de camping loopt een klein beekje vanuit de bergen die richting de Maltarivier stroomt. Daar staan een aantal hoge dammen omheen en dat geeft een veilig gevoel. 

Wij hadden plek nummer 1 en dat was op één van de laagst gelegen straten. De plek was groot genoeg voor onze vouwwagen en een parkeerplaats kregen we aangewezen. Wij hadden geluk met de grote van de plaats, de meeste plekken zijn krap en met de auto erbij maakt de camping een drukke en rommelige indruk. Hierdoor is er in de straatjes onvoldoende ruimte voor kinderen (en volwassen) om te spelen. Voetballen in is bijvoorbeeld niet toegestaan. Ee voetbalveld is wel aanwezig maar aan de overkant van de straat op 100 meter van de camping. Dit maakte voor onze zoon lastiger om vriendjes te maken waarbij we ook pech hadden dat de plekken rondom ons meestal na een paar dagen wisselden.

Waar we pech mee hadden was dat onze plek was gelegen naast een (ik denk) techniek gebouw van de camping. Op onregelmatig tijden kwam hier een gebrom uit wat vooral mijn nachtrust regelmatig heeft verstoord (naast de regen en onweersbuien). Natuurlijk was een andere plek een optie maar vindt het nogal een gedoe om de vouwwagen te verplaatsen. De rest van mijn gezin had hier ook geen last van, dus het ligt ook vooral aan mij.  Aan de achterkant van onze plek was een bezinepomp. Dit zorgt niet voor overlast. Ziet er alleen wat rommelig uit.

Ik zou iedereen met een vouwwagen aanraden om een plek te reserveren op het tentenveld. Het veld heeft wel wat hoogteverschillen maar hier stonden voornamelijk vouwwagens en heb je veel meer ruimte. Zoals al eerder gemeld hebben we veel regen gehad. Hulde aan de camping dat elke plas en modderpoel direct werden aangepakt. De camping wordt bezocht door zowel kampeerder die een aantal weken verblijven maar wordt ook veel gebruikt als overnachtingscamping voor mensen die op doorreis zijn naar Italië en Kroatië.

Voorzieningen: Er is een wat verouderde speeltuin bij het restaurant en een klein schuurtje waar kinderen kunnen knutselen of met constructiespeelgoed kunnen spelen (erg leuk). De camping heeft een door zonne-energie opgewarmd zwembad (water was nog best fris). Het zwembad is prima een nette grote bak met water zonder poespas. Heerlijk om in de ochtend wat baantjes te trekken en in de middag wordt er bij goed weer veel gespeeld door kinderen. Verder zijn er wat geiten en konijnen die gevoerd en geaaid mogen worden. Er is geen uitgebreide animatie en voor ons is dat prima. Van dinsdag t/m vrijdag kunnen kinderen een ritje maken op een kar achter de tractor, elke ochtend kunnen kinderen tijden op een pony en op woensdag is er een fakkeltocht (en nee niet met led lampjes, echt vuur). Regelmatig is er live muziek op het terras bij het restaurant.

Sanitair: Het sanitair is top. Een van de beste die ik ooit heb gezien op een camping. Er is een groot nieuw gebouw centraal op de camping waarbij aan alles is gedacht. Naast basisvoorzieningen als goede douches zijn er ook bijvoorbeeld ook plankjes om even je toilettas op te zetten als je voor het douchen nog even een WC bezoek wil doen (of erna). Ook is er een slechtweer ruimte om te schuilen bij onweer en regen. Er is nog een kleiner sanitair gebouw die aan de andere kant van de camping. Deze staan dus vlak bij elkaar. Sta je achter de dierenweide dan moet je een flink stuk lopen om een sanitairgebouw te komen. Maar het belangrijkste is dat ik zelden een vieze douche of toilet heb aangetroffen. Hulde aan de schoonmakers en zegt ook wat over het publiek dat de camping bezoekt.

Horeca: Wat zeker vermeld moet worden is het restaurant op de camping. Prima eten voor een prima prijs. De kaart bestaat uit Oostenrijkse maaltijden (schnitzels) en heerlijke pizza's. Richtprijs in 2023 voor een hoofdmaaltijd is 15 euro. Pizza's zijn een paar euro goedkoper. En ja, ook hier is standaardmaat voor bier 0.5 liter  >:(

De camping is dus gewoon goed qua voorzieningen maar toch zullen wij hier niet zo snel weer terugkeren, hooguit als doorreiscamping op weg naar verdere oorden. De krappe straten en de weinige speelgelegenheden vind ik wel echt een nadeel. Een leuke speeltuin bevindt zich op ongeveer 5 kilometer van de camping bij de Fallbach waterval. Hiervoor moet je echter wel entree betalen maar met de Karinthië kaart krijg je 30% korting.


* Vriendelijkheid personeel: 7   

* Sanitair: 9.5   
* Schoonheid van de camping zelf: 7.5   
* Animatie team: nvt   
* Voorzieningen: 7   
* Eet gelegenheden op de camping: 8.5

Edit: wat tekstuele aanpassingen.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2023, 10:24:35 am door Klapmoose »
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: A: Karinthië: Malta: Terassencamping Maltatal
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2023, 08:21:29 pm »

Review is natuurlijk niet compleet zonder een aantal foto's.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: A: Karinthië: Malta: Terassencamping Maltatal
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2023, 09:10:31 pm »

Twee jaar geleden geweest met toen nog erg jonge kinderen. Beschrijving klopt. Toppers zijn sanitair en horeca op terrein. En het zwembad. Heerlijk basic, schoon.
Hoe leuk het voor de kinderen is lijkt me idd sterk leeftijd afhankelijk. Bij ons was het net okay (7/5/3) toen.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: A: Karinthië: Malta: Terassencamping Maltatal
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2023, 09:29:30 pm »

Twee jaar geleden geweest met toen nog erg jonge kinderen. Beschrijving klopt. Toppers zijn sanitair en horeca op terrein. En het zwembad. Heerlijk basic, schoon.
Hoe leuk het voor de kinderen is lijkt me idd sterk leeftijd afhankelijk. Bij ons was het net okay (7/5/3) toen.


Ben het met je eens dat hoe leuk het voor kinderen is zeker ook afhankelijk is van leeftijd. Voor wat oudere kinderen die graag fietsen en/ of hiken is de camping volgens mij hartstikke leuk. Onze zoon van zes moest ik wat meer zelf vermaken dan dat ik gewend ben op de camping.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: A: Karinthië: Malta: Terassencamping Maltatal
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2023, 11:46:25 pm »

Zo, dat is nog eens een complete recensie. Chapeau! En een leuke plek....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: A: Karinthië: Malta: Terassencamping Maltatal
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2023, 10:30:01 am »

Zo, dat is nog eens een complete recensie. Chapeau! En een leuke plek....


Merci! Ik vind het leuk om vanuit het perspectief van een vouwwagenbezitter een recensie te schrijven. Op recensies op bijvoorbeeld Google is het vaak niet duidelijk met welk kampeermiddel de camping is bezocht. Om campings te zoeken maak ik vaak gebruik van dit forum. Op deze manier hoop ik weer andere kampeerders met vouwwagen van informatie te voorzien.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: A: Karinthië: Malta: Terrassencamping Maltatal
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2023, 11:14:02 am »

Heb deze ook opgeslagen in het lijstje voor volgend jaar!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: A: Karinthië: Malta: Terrassencamping Maltatal
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2023, 11:37:04 am »

Goede recensie. Wij zijn er deze zomer ook een paar weken geweest. Onze kinderen hebben zich er goed vermaakt. De jongste (4) zat veel in het knutselhuisje dat doordeweeks van 10.00 tot 17.00 open is. De oudste (8 ) had snel vriendjes gemaakt op een nabije plek.
De plekken zijn inderdaad vrij krap. Wij konden de vouwwagen er net op kwijt, de auto mocht op een ander plekje staan. Door de krapte en weinig parkeerruimte staan de autos veelal langs het pad bij de kampeerplek. Dat maakt het wat minder gezellig.
Sanitair is inderdaad meer dan prima. En het zwembad en restaurant zijn ook goed.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2023, 11:38:48 am door Maarten77 »
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: A: Karinthië: Malta: Terrassencamping Maltatal
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2023, 06:44:09 pm »

Wij zijn er deze zomer ook een paar weken geweest. Onze kinderen hebben zich er goed vermaakt. De jongste (4) zat veel in het knutselhuisje dat doordeweeks van 10.00 tot 17.00 open is. De oudste (8 ) had snel vriendjes gemaakt op een nabije plek.


Fijn dat je kinderen zich goed hebben vermaakt op de camping en vriendjes hebben gemaakt. Dat is toch mede bepalend voor een geslaagde vakantie. Ik benoem het in de review omdat het op overige campings geen probleem is voor mijn zoon om contact te leggen met leeftijdsgenootjes. Wij komen veel op campings omdat opa en oma in het voorseizoen en naseizoen kamperen. Voor ons was het dus opvallend dat het op deze camping niet lukt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal