Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: serviceluikjes in Holtkamper Feluka  (gelezen 799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
serviceluikjes in Holtkamper Feluka
« Gepost op: juni 13, 2019, 11:12:21 pm »

Omdat we midden in de stad wonen, het bij het inpakken bijna altijd regent leken serviceluikjes de uitkomst. En dat klopte, een paar jaar geleden heb ik deze ook bij onze Flyer gemonteerd. En dat is erg handig gebleken. Net voor vertrek, tussen de buien door, klapten we de vouwwagen even open om te zien of alles nog snor zat. Even bed opmaken en weer dicht. De rest werd ingepakt via de luikje. Met de aanschaf van een Feluka wilden we dat gemak weer. Echter, de hoogte van de bankje was een probleem. Ik kwam ca 1,2 cm te kort. Na behoorlijk wat meet en denkwerk bleek het de oplossing vrij simpel. Op de plek van het luikje heb ik een smal strookje uit de multiplex rand gezaagd. Omdat de luikjes maar 50 cm breed zijn zakt het vrijwel niet door. Vervolgens een hoeklat van 20x20 erop gelijmd en van binnenuit er tegenaan geschroefd. Het zou zo door Holtkamper zelf gemaakt kunnen zijn. Alleen de sierlijst moet nog op maat gezaagd worden en dan is deze klus klaar. Blij mee.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: serviceluikjes in Holtkamper Feluka
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2019, 07:14:45 am »

Hey dat is grappig: ik zei pas tegen mijn vrouw: wellicht dat ik caravan luiken ga zagen in de zijkanten. Ik ben alleen wel benieuwd wat het met de stijfheid van het chassis doet: gaat de boel niet makkelijker torderen?

En kleurtechnisch ben ik op zoek naar een donker luik, want wit staat nergens op bij Cabanon.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
Re: serviceluikjes in Holtkamper Feluka
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2019, 10:38:26 am »

De houten plaat leek mij stevig genoeg. Ik heb wel aan de zijkanten van ieder luikje een lat gelijmd en geschroefd. Als vlees voor de schroeven van het luikje, maar ook voor wat extra stevigheid aan de plaat. Deze latten zitten ook weer vast aan de multiplexrand. Ik heb niet het idee dat het wiebeliger is. De houten zijkant van een holtkamper is net hardhout. Voelt zeer solide aan.
Wat betreft de kleur had ik liever de crème-variant gehad. Die was nergens leverbaar. Ik vervang nu de zwarte strip in de afdeklijst voor een witte en dan val dat witte minder op. En bij onze Flyer het witte na drie jaar gebruik al een beetje verkleurd.
Een cabanon ken ik niet goed, meten is weten! Ik heb alles goed uitgedacht voor ik de zaag heb gepakt. Dat advies geef ik je graag. 

Er is een nadeel, vanwege veiligheid is het niet mogelijk om luikjes met gelijksluitende sloten te bestellen. Dus een sleutelbos met vier extra sleutels.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal