Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes  (gelezen 888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scs575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer

Beste allen die dit leest, ik heb een vraagje over hoe ik de tochtstrook/schort aan de achterkant en aan de kopse kant van de bedlade moet/hoor te bevestigen. Aan de voorkant zitten lusjes, die kan ik bevestigen, maar die haakjes zijn voor mij een raadsel.

Ik heb het schort bij de vouwwagen gekregen, waar haakjes aanzitten, maar ik heb/zie geen mogelijkheid om die te bevestigen, behalve dan om deze over de bakrand te hangen.
Is dit de juiste manier?

Ik heb even geen foto van de bakrand, daar ik de vouwwagen snel moest inklappen ivm een in aantocht zijnde plensbui.

Tevens staat het deksel aan de achterkant op een kier/schuin. De beugel is gewoon haaks, en het deksel ligt recht over de bedlade heen, maar hij sluit niet netjes. Misschien weet iemand hier wat dat kan zijn? Ik zie op het oog geen schade aan de vouwwagen of enige kromme delen.
 
Een heel groot probleem is het niet voor mij, als er geen oplossing voor is, dan plak ik een tochtstrip aan het deksel, om regen buiten te houden.

Groet, Sander
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2019, 10:14:48 am »

De haakjes gaan idd over de wagenbakrand. Ik vond het persoonlijk niks en hen hem weggedaan.

De deksel ligt bij mij ook ietsjes scheef op de wagen maar dan aan de disselkant. Het gaat om een halve cm denk ik
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2019, 10:17:07 am »

Oh en bij de bedlade loopt het achterschort aan de onderkant naar buiten,  dit hoort en is omdat daar het ondertentje nog kan en dat steekt uit :J
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2019, 10:21:57 am »

Dit is een oudere flyer zo te zien aan de fotos. Het schort aan de linkerkant (kijkend vanaf de nummerplaat naar disselzijde) hadden wij niet, ook nooit gemist. Het schort in voortent was genoeg om de tocht eruit te houden. Wat betreft de klep. De sluithaken gaan deze zwaar? Moet je veel kracht zetten om deze om te klappen. Zo ja dan zit er of veel lucht in de tent of alles ligt op een hoopje. Als je de steun slinger onder de klep en de bak aan de keukenkant, dissel kant zet kan je het doek een beetje herpositioneren, anders de klep op 45 graden door iemand open laten houden en dan een beetje met het frame schudden. Kijk dan gelijk of de stokken van de voortent plat liggen en niet vertikaal. Moeilijk uit te leggen maar ze deze stokken mogen niet haaks op het frame staan als je klapt. Kijk ook of er toevallig iets een slaapzak of iets anders tussen frame en matras ligt. Alles wat op matras ligt moet tussend het frame liggen. Als dit voor elkaar is,inclusief de lucht uit de tent dan dan zou de klep moeiteloos moeten sluiten, hou je de opening, dan zou er nog een haakje van de slikrand van de klep er tussen kunnen zitten, bij het nummerbord. Ook niet het geval, zorg dat de wagen dan volledig op de wielen rust, pootjes op, ga bij de keuken staan en trek dan de klep naar voren, in de richting van de dissel dus, vaak trek je dan de klep tegen de wagen aan. Zie ook dat het rubber wel aan vervanging toe is. Succes. Lees ook de de handleiding in het holtkamper gedeelte.
Gelogd

Scs575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2019, 11:00:39 am »

Wederom bedankt voor de zeer vlotte en informatieve reacties op deze vraag.

De flyer is uit 1987, maar in begin jaren 2000 is er een geheel nieuwe tent opgezet door Holtkamper (volgens de vorige eigenaar).

Er zit geen rubber op de achterklep, het zeil wat daar tegenaan geplakt zit, zit los bij de randen, misschien dat dat wel ergens klem zit. Zodra het droog is(en een paar uur blijft) klap ik de flyer uit, en ga dat stuk zeil vastzetten, of vervangen, en dan tevens een stuk waterproof tochtband monteren.

De haakjes op het schort zijn dus origineel. Vind het persoonlijk een beetje een knullige oplossing, maar het is niet anders. Die strook wil ik er wel graag aanhangen tijdens de vakantie.

Er zit geen doek, slaapzak, dekbed of ander iets tussen het frame, dus ik was bang dat er iets krom was, en ik kan persoonlijk heel slecht tegen iets wat scheef is, en recht hoort te zijn. (persoonlijke afwijking noemt men dat)

Heb de flyer intussen op gloednieuwe banden en velgen gezet, zodat ik daar veilig mee kan rijden. Nu de verlichting nog aanpassen, die klopt totaal niet, met wat mijn auto aanstuurt. De vorige eigenaar had de flyer achter een oldtimer zelfbouw camper hangen, en die had "2" 7 polige dozen aan die camper, en ook 2 stuks 7 polige stekkers met kabels aan de vouwwagen gemonteerd. Hiervan strookt erg weinig met hoe het zou moeten werken.

Nog 1 week de tijd om alles in orde te maken, en om de disselbak/keuken naar wens te verbouwen, en dan voor 4 weken naar Duitsland.

Vriendelijke groet,

Sander
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Schort / tochtstrook Holtkamper Flyer bevestigen, deksel sluit niet netjes
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2019, 11:06:00 am »

Succes. Wij hadden een flyer uit 1999. Tussen het vertikale stuk van de klep en de wagen zat een stuk neopreen wat voor de afdichting zorgde. Na een jaar of 8 is dat een keer vervangen, ook de pakking die in de kleprand zit, is ook neopreen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal