Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tip kleinere camping Karinthië?  (gelezen 11039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessika

  • Gast
Tip kleinere camping Karinthië?
« Gepost op: juli 02, 2013, 10:10:02 am »

In augustus gaan we onze eerste 'grote' reis maken met onze nieuwe Aart KokTundra. Plan is om naar Karinthië te rijden. Heeft iemand tips voor een leuke, kleinschalige camping? Onze dochter is net 1 jaar, we hebben dus nog geen behoefte aan animatieteams voor pubers en zwemparadijzen met 16 glijbanen.

We zoeken:
- kleinschalige camping, 50- 150 plaatsen
- Liefst aan een meer
- Ruime plaatsen, ca  80-100m2
- Toeristische omgeving voor terrasje, ijsje, kabelbanen etc.
- Geen disco's, maar wekelijkse grillavond in Oostenrijkse stijl is wel erg leuk
- Kinderboerderij, zwemmeer en/of peuterbadje
- Niet teveel honden
- Weinig stacaravans/vaste plaatsen
- Uiteraard schoon sanitair, met babygedeelte

Bij voorkeur geen terrassencamping (ooit van zo'n terras afgekukelt, auto op de kop en totallos) maar ik denk dat dat lastig wordt aan de meren in Karinthie...

Ben heel benieuwd of er iemand tips heeft! En weet iemand misschien een leuke camping in Duitsland (Beieren) voor 2 a 3 overnachtingen op de heenweg?
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2013, 10:33:19 am door Jessika »
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2013, 05:10:15 pm »

Ossiacher See.... Wel iets van terrassen maar niet gevaarlijk! Verder alles wat je wensen zijn! Kärnter Carte kopen en topvakantie!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2013, 08:12:48 pm »

Wij gaan dit jaar naar de Schluga See Camping bij de Presseggersee. In 2009 zijn we er ook geweest. Die is misschien iets groter dan je wilt (maar niet veel) en voldoet verder aan je eisen. Let wel op, er is ook de Schluga Natur Camping (van dezelfde familie), daar wil je niet staan (althans wij niet). De plaatsen zijn aanzienlijk minder mooi/groot dan die van de Seecamping.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2013, 09:59:16 pm »

Bij de ossiachersee, camping lampele zal aan je eisen voloen denk ik.....
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Oostenrijk, ook ossiachersee, maar andere (iets grotere camping)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2013, 12:21:35 am »

Wij hebben een aantal jaar geleden op camping Draufluss (inderdaad aan de Drau) gestaan.  Eigenlijk een beetje een doorgangscamping, maar dat heeft als voordeel dat je nooit lang dezelfde buren hebt. De camping heeft een zwembad (welke gevuld wordt met bergwater, dus dat is best ahum fris... ) sanitair was toen goed, maar niet veel meer dan dat. er is een overdekte speel/leesruimte waar wij vanwege onweer snacht's nog al eens zaten. nu weet ik dat je daar ook niet veilig bent, dus dat hoeft niet meer :+

De omgeving is erg mooi, scoor een rugdrager via Marktplaats en ga lekker wandelen. Je kunt vanaf de camping zo op pad. Ook de drauradweg loopt langs de camping en dat is fietsen zonder klimmen dus kan ook met je 7speed Batavus.

Wat Honden betreft: Oostenrijk is erg hondvriendelijk. Juist daarom gaan wij er graag naar toe, een camping zonder honden vinden zal dus niet meevallen.  Wat mij wel is opgevallen is dat (in ieder geval op de campings waar wij komen) de meeste mensen komen om de Hond mee te nemen op wandeltocht.  Dat kan in die gebieden eigenlijk alleen als je een goed luisterende hond hebt. Op de camping in Duitsland aan de grens met Luxemburg waar ik afgelopen jaar was zag ik vooral onopgevoede beesten.
voor wat het waard is.

http://www.drauwirt.com/NED/index2.htm

wij waren er in het voorseizoen. geen idee hoe het er in het hoogseizoen is, maar de plekken herinner ik mij niet als krap. kan best zijn dat ik daar nu anders tegen aan zou kijken, we hadden toen nog een tent.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Jessika

  • Gast
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2013, 09:34:05 pm »

Bedankt voor jullie reacties en tips!

@Bosje Camping Lampele is niet helemaal mijn smaak denk ik. Op Zoover lees ik over stacaravans, tourooerators en veel vaste gasten. Ik wil het liefst een camping met zo min mogelijk stacaravans, maar met 'echte kampeerders'.

@Poldertoerist Draufluss ziet er wel goed uit, maar dat koude zwembadwater wordt 'm niet met onze dochter van 1.

@Wijnand De Schluga Seecamping staat op t lijstje met potentials.

Iemand ervaring met camping Juritz of Seecamping Mössler? Deze lijken me erg leuk!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2013, 10:26:02 pm »

Camping Berggruß? Da's een kleine camping, niet aan een meer, maar in de omgeving is heel veel te doen (net als denk ik bij andere campings in het gebied hoor. Er is een zwembadje, verwarmt, maar niet heel warm hoor. In ieder geval geen Drau water. Het ligt echt in het dal, dus vlak terrein. Je kunt er een pizza eten, maar dat soort hutten is niet aan mij besteed. Een dorp verderop herbergt een heerlijke pizzeria :-). Het sanitair is goed, maar de afwasgelegenheid is onhandig.

Je bent zo in het dorp, met supermarkt. Maar ook de stand is niet zo ver weg.


De camping wordt gerund door een oude boerin. Ik moest even aan haar wennen, maar ze zijn echt aardig.

Honden zijn toegestaan (anders stonden wij er ook niet), wel aangelijnd. Maar een paar vaste caravans.
Gelogd

Jessika

  • Gast
Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2013, 10:25:42 am »

De plannen zijn spontaan wat gewijzigd... Dit jaar geen Oostenrijk maar echt naar het oosten: Letland en Litouwen. Vanwege het werk van mijn vriend is hij regelmatig in Letland, en we hebben samen al de nodige toeristische hoogtepunten gezien in de omgeving van Riga. Dit keer willen we wat meer van het binnenland en de kust zien. We reizen met de boot van Kiel in Noord-Duitsland naar Klaipeda in Litouwen. Volgend jaar wellicht alsnog Oostenrijk...
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2013, 10:57:13 am »

Maar mocht je een keer naar Karinthië willen: Neubauer in Dellach (Millstättersee). Let op: er zijn 2 dellachs in Karinthië. Die ene aan de millstattersee moet je dus hebben. Voldoet aan alle eisen: aan het meer, zwembad is er niet, maar ligt naast de camping, kinderboerderij. Wekelijkse 'spätshoppen', klein restaurantje, speeltuin en ik geloof iets van 150 plekken.
We zijn er 2x geweest.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Re: Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2013, 06:06:45 pm »

Maar mocht je een keer naar Karinthië willen: Neubauer in Dellach (Millstättersee). Let op: er zijn 2 dellachs in Karinthië. Die ene aan de millstattersee moet je dus hebben. Voldoet aan alle eisen: aan het meer, zwembad is er niet, maar ligt naast de camping, kinderboerderij. Wekelijkse 'spätshoppen', klein restaurantje, speeltuin en ik geloof iets van 150 plekken.
We zijn er 2x geweest.

Probleem van Millstasttersee is dat het er in de middag altijd wel eventjes regent. Niet veel of lang, maar net genoeg om alle speeltoestellen en het gras nat te maken.
Voor een gezin met een 1 jarig (kruipend kindje) is dat best wel lastig. Althans, wij waren er toen snel klaar mee en zijn doorgereden naar het veeeeeel drogere Italie...
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Hanneke

  • Gast
Tip kleinere camping Karinthië?
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2013, 07:03:01 pm »

De 1e keer dat we er stonden, was de oudste 11 maand en liep nog net niet. Erg slechte dagen gehad toen, maar ons prima vermaakt! Sanatair bleef brandschoon!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal