Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil  (gelezen 3575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Grondzeil
« Gepost op: februari 21, 2016, 08:16:30 pm »

Voor komende zomervakantie zou ik graag een nieuw grondzeil aan willen schaffen, bij de Roadmaster die we vorig jaar hebben aangeschaft zat zo'n grondzeil met opblaasbare rand bij. Vond het zelf niet zo'n succes, paste niet echt netjes in de voortent, zeil erg dun met als gevolg dat er nu al een paar gaatjes in zaten. Nou vroeg ik me dus af van wat voor materiaal jullie het grondzeil in de voortent hebben liggen, en ook niet onbelangrijk welke maat?

Heb bij Esvo ook wat informatie opgevraagd voor deze --> https://www.esvocampingshop.com/nl/kuipzeil/ heb de maat voor het zeil van de voortent gegokt op 3.00 x 4.75 omdat je toch van die flappen aan de zijkant/voorkant hebt die je naar binnen slaat, prijs komt dan op €225,00 (niet goedkoop, ik weet het) en keuze uit 3 kleuren

Andere optie is deze nog --> https://www.esvocampingshop.com/nl/zeildoek-680-grams-brandvertragend-b1-bisonyl-320-cm-wit-ral-9016/ deze zou ik dan eventueel op 3.20 bij 4.80 bestellen, heeft geen opstaande randen en scheelt ongeveer de helft van de prijs en alleen in de kleur wit.

De bovenste heeft 2-3 weken levertijd, de onderste volgens mij niet. Welke keuze zouden jullie nemen? Of misschien nog andere ideeën.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2016, 08:40:03 pm »

Even bij Roadmaster vragen wat hij daar kost. Wij hebben de originele van Roadmaster en past erg goed.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2016, 03:56:52 pm »

Ok, en hoe is de kwaliteit van dat zeil? Bedoel dat deze niet na een paar zomers gelijk is afgeschreven?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2016, 06:16:25 pm »

Nee is van hele goede kwaliteit. Sterk en stevig. Maar als je er niks onderlegd gaat alles kapot.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2016, 10:59:26 pm »

Het scheelt ook als je er iets oplegt. Wij hebben altijd zo'n schuimrubberachtig tenttapijt er op liggen. Daardoor trap je de steentjes er ook niet zo gauw doorheen. Overigens loop ik voor het opzetten altijd een rondje over de plek om de meeste oneffenheden weg te halen.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2016, 05:55:03 am »

Het scheelt ook als je er iets oplegt. Wij hebben altijd zo'n schuimrubberachtig tenttapijt er op liggen. Daardoor trap je de steentjes er ook niet zo gauw doorheen. Overigens loop ik voor het opzetten altijd een rondje over de plek om de meeste oneffenheden weg te halen.
Hahah jij ook al. Niks is zo irritant als er een steen tak of kuil onder het zeil licht. En inderdaad tenttapijt helpt ook en is ook warmer.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Grondzeil
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2016, 06:52:21 am »

Even 2 bemerkingen.
Denk ook aan het gewicht van je grondzeil, ga je voor dikker dan weegt het een pak zwaarder en is je pak ook veel groter en volumineuzer. Heb je de plaats en de ruimte?
Als je los grondzeil koopt kan je ook zelf opstaande randen maken met lijm voor die bisonyl verkopen ze ook bij Esvo, heb het zelf ooit gedaan gaat wel.
Je moet altijd je plek aflopen om de takjes, steentjes,... Weg te halen welk grondzeil je legt. Ook dat zwaardere kan stuk gaan. Als je alle oneffenheden onder je zeil weg neemt kan een minder dik ook lang meegaan hoor. Tentkampeerders  (trekkers) hebben vaak maar een dun grondzeiltje en kunnen zich niet permiteren van gaatjes in de tent te hebben :).
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2016, 09:54:49 am door Mieke »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Grondzeil
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2016, 06:59:28 pm »

Hahah jij ook al. Niks is zo irritant als er een steen tak of kuil onder het zeil licht. En inderdaad tenttapijt helpt ook en is ook warmer.
Blubber echte Blubber is erger we hebben ervaring  :(  :(

Wij gooien onder de hele vouwwagen een een stuk landbouwplastic het zeil van Ad ligt over de flappen die we met de buizen fixeren.
Werkt prima

onze airbarrier was de 2e keer ook lek helaas 
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal