Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vogelpoep wegpoetsen OEII  (gelezen 1262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joos

  • Gast
vogelpoep wegpoetsen OEII
« Gepost op: juli 10, 2019, 08:26:39 pm »

ZES weken hebben we ons klapkarretje weer over de europese wegen gereden en geklapperdeklapt. Soms was t leuk en soms was t moeilijk. De laatste week was verschrikkelijk omdat ik een evenwichtsstoornis heb gekregen en de vouwwagen moeilijk in m n eentje kon op en af bouwen. Maar okee het is gelukt.
 Eenmaal thuis alles weer schoonmaken en een vogelpoep eraf gespoeld met helder stromend water.....Vogelpoep was tikkie hardnekkig dus met nog meer helder brabants water erop laten stromen en de witte harde stukkies heel voorzichtig met n nagel verwijdert, practisch zonder t doek aan te raken. ***Daar word ik gelukkig van*** De camplet classic in zover als mogelijk-nieuwstaat de stalling weer in.... echter... in de binnenkant was toch water gekomen. Komt dit nu door de overvloed van spoelwater, of is m n tent nu lek??????
Natuurlijk heb ik altijd een spuitbus lek dicht (voor tenten) bij me, maar wat denk je: komt t door de grote hoeveelheid spoelwater of zou ie nu echt lek zijn??? (Help me van m n nachtmerries af please) Hij staat nu weer in de stalling en in september komt ie er pas weer uit dus tot die tijd bijt ik op m n onderlip
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2019, 08:38:29 pm »

Hoe heb je het water erop laten stromen? Moet ik dan denken aan  een tuinslang?
Waar merkte je dat hij nat was? Echt midden op het doek of bij een naad?
Het lijkt mij dat tentdoek zeker tegen vogelpoep moet kunnen...dat is nou wel het eerste wat er zoal op terrechtkomt heb ik gemerkt.
Wat vervelend..kan me voorstellen dat je daar niet echt blij van wordt
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2019, 08:47:13 pm »

de waterslang maakte een zacht staaltje, zoals de vloeistof die je uit n fles giet.  Van bovenaf over de vlek laten lopen. Omdat we aan de costa brava stonden en er van dat heerlijke stoffige bruine zand overal op in en tussen zat hebben we alles lekker afgepoetst met veeeel water heeel zachtjes eroverheen.  De bovenhoek van de slaapcabine ( buitenste doek bedoel ik, die hoek) is misschien te snel te nat geworden. Dat doek moet eerst dichttrekken toch??? In de hoek zat een binnendeel vastgenaait. een soort versterkingsstuk. Via de hoek daar kwam er wat water binnen. Call me stresdkip, want op zich was t geen grote hoeveelheid, maar toch vraag ik me dat dan toch af.....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2019, 08:51:02 pm »

No worries, een kwaliteitstent is niet zomaar lek.

Wel goed drogen voordat je inklapt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2019, 06:36:17 am »

Ik lees wel overal dat de stiknaad soms eerst wat water doorlaat alvorens hij dichttrekt
Gelogd

muis

  • Gast
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2019, 07:44:01 am »

Oh 6 weken op reis met je vouwwagen,  klinkt heerlijk :>

Ik denk niet dat hij zomaar lek is maar dat door het spoelen komt,  bij regen verdeelt het water zich veel meer en nu heb je het op 1 punt gespoeld.  Als je twijfelt kún je ook altijd even vragen bij de Vouwwagenzaak  :J
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 07:58:11 pm door muis »
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: vogelpoep wegpoetsen OEII
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2019, 07:14:52 pm »

Dank voor jullie geruststellende reacties. Tjah zo n camp let van nog geen 5 jaar oud die vertroeteld word en grotendeels in een mooie veilige en verwarmde overdekte stalling staat... Dat zou niet mis moeten kunnen gaan. September gaan we weer n maand dan houd ik jullie op de hoogte.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal