Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 91 
 Gepost op: mei 15, 2024, 08:36:24 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Alex
Ik doe het rustig aan.
Tussen de 90 en 100 en dan kom ik meestal zo rond de 80 km per uur gemiddeld uit.
En de eerste dag rijden we ongeveer 10 uur maximaal.

 92 
 Gepost op: mei 15, 2024, 08:32:27 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Drikusniet
De vorige VW had wel de dempers, maar niet de 100km keuring. De wagen ligt gewoon een stuk stabieler en dat is iets wat ook buiten Duitsland werkt.

Dat 'keurmerk' is overigens gewoon het wapen van die ene deelstaat. Als je wagen is gekeurd in een andere deelstaat staat dat wapen er dus niet op.
Mijn VW en mijn aanhanger hebben beide dan ook een stikker zonder dat wapen.

 93 
 Gepost op: mei 15, 2024, 08:21:12 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Hemertje
Onze ervaring met Duitsland is dat je 'nergens' 100 kunt rijden
Om de paar km zijn ze aan de weg aan het werk

 94 
 Gepost op: mei 15, 2024, 07:55:19 am 
Gestart door kimopo - Laatste bericht door Drikusniet
Ik ook

 95 
 Gepost op: mei 15, 2024, 07:21:52 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Vouwwagen_ABC
Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het wat minder snel gaat, al durf ik er in Frankrijk wel gewoon 130 mee te rijden. In Duitsland zou ik 110 aanhouden, behoudens vaste flitsers denk ik.

Mijn vouwwagen is wel 100-gekeurd voor Duitsland, maar de sticker ligt in de keuken. Zit daar nog wat over twijfelen waar te plaatsen, of dat ik hem op zo’n flexibele magneet ga plakken en alleen erop plak wanneer ik in DE rijd . De sticker past eigenlijk gewoon nergens (doorsnede 20cm), en vind hem spuuglelijk.

En een 100 sticker van €5 zou ik niet doen, want daar zit geen zegel op, en zal de politie direct herkennen als niet legaal.

110 aanhouden zou ik niet zo gauw doen zonder goedkeuring overigens. Vind zelf overigens dat Duitsland deze inmiddels ouderwetse tempo 100 goedkoper/standaard moet kunnen toepassen. Er is geen auto meer zonder ABS, en de meeste aanhangers voldoen inmiddels ook wel, waarbij de kwaliteit van aanhangers in Duitsland veelal ook hoger lijkt, waar je in Nederland nog weleens een zelfbouwbarrel rond ziet rijden.

Sowieso die 3 miljoen verschillende stickers door heel Europa heen, het wordt steeds erger (en lelijker).

 96 
 Gepost op: mei 15, 2024, 06:55:49 am 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door sanderv
Ik kan de situatie niet zo goed inschatten, zowel qua rolstoel, als qua gezinssamenstelling, als qua financien. Maar ik filter uit de tekst dat het om een dame met een zoon met een beperking gaat. Gezien de financiën zou je dan op een wat oudere vouwwagen uitkomen. Maten en gewicht maken dat de rolstoel op een lange dissel of eventueel hard deksel moeten. 35 kg is relatief weinig, maar je tilt het niet makkelijk even ergens bovenop. Bovendien moet het ook nog door een dame alleen gedaan worden. Dat geldt dan ook voor het opzetten van de vouwwagen. Vouwwagens met lange dissel zijn er op zich genoeg, al zijn dat doorgaans wel de wat nieuwere.
Blijft voor mij de vraag of een vouwwagen het meest geschikt is. Heeft de bus genoeg ruimte om een kampeeruitrusting mee te nemen, eventueel met een box op het dak? Zo ja, dan zou ik eerder voor een fijne, oppompbare tent gaan, zoals van Decathlon of bardani. Minstens zo veel binnenruimte, alles gelijkvloers, financieel een stuk aantrekkelijker en je kunt de rolstoelbus blijven gebruiken.
Bardani Airwolf 3000 TC tent
€ 575,00
https://link.marktplaats.nl/m2111060528?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

 97 
 Gepost op: mei 15, 2024, 06:52:04 am 
Gestart door metalpe - Laatste bericht door patser
hoi,

onder de luifel hebben wij een tenttapijt met gaatjes.
in de voortent tegenwoordig een tapijt van Coleman. heerlijk aan je voetjes en veel lichter.

 98 
 Gepost op: mei 15, 2024, 06:03:42 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door TimS90
Hallo,

Sinds kort eigenaar van onze 1e vouwwagen. Wij zijn 2 jaar geleden voor het eerst naar het Gardameer geweest maar hadden toen een stacaravan. Dus konden we tijdens de heen en terugreis aardig door kachelen. Dat zal nu wel minder snel gaan met een vouwwagen erachter. Wat zijn jullie ervaringen met snelheid op de snelweg? Hoe hard rijden jullie? Is jullie vouwwagen 100 gekeurd en is dat ook echt noodzakelijk?

Tips of tricks voor overnachtingen zijn welkom.

Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in.

 99 
 Gepost op: mei 15, 2024, 05:42:22 am 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door Joergarms
Een Kip Shelter, o.i.d. zou idd het meest praktische zijn,  maar daar heeft ze niet de financiële middelen voor helaas.
Wat betreft de weersinvloeden, daar zou ik me geen zorgen over maken want je mag tenslotte ook gewoon in de regen rijden met dergelijke rolstoelen.
Het gewicht valt enigsinds mee, 35 kilo, dus dat is nog wel te hanteren.
Maar de breedte is wel n punt, circa 60 a 65cm, wat inderdaad voor problemen met het nemen van bochten kan geven.
Het verhaal van de accu's Heb ik nog nooit van gehoord,  een fiets die op een gravelpad gebruikt wordt,  krijgt meer trillingen te verduren dan een fiets die achterop een auto staat.

 100 
 Gepost op: mei 14, 2024, 11:42:40 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door FriedelP
Dat niet getest zijn op snelheid van een auto denk ik dat bij een elektrische rolstoel wel zal mee vallen. Is iets dat heel courant gebeurd. Een dergelijke patiënt rijd nooit in zijn elektrische rolstoel ter controle naar het ziekenhuis bijvoorbeeld, maar wordt dan in een daarvoor uitgeruste auto opgepikt en vervoerd. Het probleem hierboven is dat de daarop aangepaste wagen van de betrokkene geen trekhaak heeft en daarom niet kon gebruikt worden. Dus dat van die snelheid vermoed ik niet dat een probleem zal zijn.


Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal