Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Trekkracht  (gelezen 240352 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GilianChantal

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #45 Gepost op: juli 31, 2009, 12:48:56 pm »

APK heeft ie al gehad  :#

Zonder kleerscheuren doorheen gegaan  :O
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #46 Gepost op: juli 31, 2009, 12:54:58 pm »

dan zal de trekhaak wel mee genomen zijn. ;)
Gelogd

GilianChantal

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #47 Gepost op: juli 31, 2009, 12:57:18 pm »

Denk het ook.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #48 Gepost op: juli 31, 2009, 12:58:01 pm »

gelukkig  :#
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #49 Gepost op: juli 31, 2009, 02:05:30 pm »

Interessant. Dient een trekhaak gekeurd te worden met de APK?
Ja dus.
Zie: http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak.htm?contentid=1321

Uiteraard is de trekhaak, indien aanwezig, onderdeel van de jaarlijkse APK. Er dient beoordeeld te worden of de bevestiging aan de auto nog in goede conditie is en of de kogeldiameter nog aan de gestelde norm voldoet. Hierbij geldt dat de onderdelen niet geroest mogen zijn met uitzondering van oppervlakteroest, deugdelijk zijn bevestigd en niet zijn gescheurd, gebroken of vervormd. Een visuele controle volstaat. De kogel moet een minimale diameter hebben van 49 mm, indien er sprake is van een kogel met een nominale (gebruikelijke) diameter van 50 mm. Hetzelfde verhaal geldt voor de afneembare trekhaak, waar bovendien de sluit- en borginrichting gecontroleerd moet worden op een juiste werking. De bevestiging van het kogelgedeelte moet nagenoeg spelingvrij zijn. Indien de kogel op het moment van keuring niet aan de auto is bevestigd maar wel aanwezig, dan moet de complete trekhaak inclusief kogel beoordeeld worden. Is de kogel in het geheel niet aanwezig, dan volstaat enkel de beoordeling van de resterende delen aan het voertuig, met andere woorden de kogel hoeft niet perse aanwezig te zijn.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #50 Gepost op: juli 31, 2009, 04:30:32 pm »

kogel dus lekker thuis laten :#, de rest is bij mij wel in orde denk ik. geen roest heb de hele boel vorige week in de primer gezet en zwart gespoten, daarnaast een nieuwe kabelboom plug and play aangeschaft incl contactdoos. Ben bang dat ze hem bij de keuring niet gauw zullen zien, hij komt onder de bumper te zitten, het middengedeelte achter schroef ik eruit en dan de kogel erop :)
Gelogd

the master

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #51 Gepost op: augustus 17, 2009, 11:10:26 am »

Ik heb een VW Passat 131 pk TDI 1900 CC.
Enorm veel trekkracht bij een laag toerental.
Zit er nog over te denken hem te laten chippen tot 160 pk.
Het verbruik zal iets dalen en het aantal NM koppel zal stijgen.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #52 Gepost op: augustus 17, 2009, 10:33:31 pm »

Ik heb een VW Passat 131 pk TDI 1900 CC.
Enorm veel trekkracht bij een laag toerental.
Zit er nog over te denken hem te laten chippen tot 160 pk.
Het verbruik zal iets dalen en het aantal NM koppel zal stijgen.

klopt, wel even uitzoeken waar je dat gaat doen, kan je honderden euro's schelen. Daarnaast wat ze bij ons in de club ook vaak aanraden is of ze het aantoenen door een dynorun vooraf en na het chippen met je auto te laten maken en dit erbij voegen. Je krijgt dan 2 papiertjes met grafieken waarop je koppel en WHP(aan het wiel, niet aan de krukas, zoals veel vermeld word) vermeld staan :).

Weet wel dat sommigen ook een maximum stellen aan het aantal kms dat het blok al gelopen mag hebben als je de boel gaat chippen, is per merk overigens verschillend.

Ik wil zelf hier een ander blok ooit in gooien, ga dan richting de 180 pk gaat om, een 1.6 20v, en zal dan ook in verbruik gaan dalen, lijkt me wel wat omdat ik nu zo 1 op 10 tot 11 rij, dan kan ik 1 op 15 zeker gaan halen :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Trekkracht
« Reactie #53 Gepost op: augustus 18, 2009, 08:30:24 am »

Een Ford Focus C-Max, 1600 cc, 115 PK, 158 nM.

Op zich voldoet het prima, maar bij Luik (Li?ge) moest er op de autostrada wel even geschakeld worden. Verder rijdt het prima. Helemaal niets voelen heb ik geen last van, ik voel het al als 1 van de kinderen gaat verzitten, dus de klappert voel ik ook. Last ervan hebben we niet, het geeft altijd wel een rustig gevoel.

Met deze combi rijden we tussen de 90 en 100 KM/u op de autostrada/peage/autosnelweg/autobahn (afhankelijk van het land). Gaat altijd goed, eigenlijk nooit vermogen te kort.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

the master

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #54 Gepost op: augustus 18, 2009, 09:59:51 am »

klopt, wel even uitzoeken waar je dat gaat doen, kan je honderden euro's schelen. Daarnaast wat ze bij ons in de club ook vaak aanraden is of ze het aantoenen door een dynorun vooraf en na het chippen met je auto te laten maken en dit erbij voegen. Je krijgt dan 2 papiertjes met grafieken waarop je koppel en WHP(aan het wiel, niet aan de krukas, zoals veel vermeld word) vermeld staan :).

Weet wel dat sommigen ook een maximum stellen aan het aantal kms dat het blok al gelopen mag hebben als je de boel gaat chippen, is per merk overigens verschillend.

Ik wil zelf hier een ander blok ooit in gooien, ga dan richting de 180 pk gaat om, een 1.6 20v, en zal dan ook in verbruik gaan dalen, lijkt me wel wat omdat ik nu zo 1 op 10 tot 11 rij, dan kan ik 1 op 15 zeker gaan halen :#

Bij Tunex in 's Heerenberg daar kost het ?225,- Veel collega's van me zijn er al geweest met zeer goede resultaten.
JD Engenering in Lochem is een hele goede VW specialist, maar die is wel iets duurder.
Kijk nog wel even wat ik ga doen....
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #55 Gepost op: september 06, 2009, 01:48:26 pm »

Ford Mondeo 2 liter diesel, en je merkt er niet veel van dan ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Trekkracht
« Reactie #56 Gepost op: september 06, 2009, 02:51:13 pm »

tsja cilinder inhoud en vermogen interesseren mij totaal niet.
Koppel is wat telt en nog belangrijker hoe het vrij komt.

Zakelijk heb ik een Ford Fusion met een 1.6 liter 90pk PSA diesel (Peugeot/Citroen) met 204Nm@1750 tpm.
Prive hebben we een Renault Clio 1.5 dci met 80pk en 185Nm@2000 tpm.

De Renault kan echter veel beter met de vouwwagen overweg omdat het koppel beter bij lagere toeren beschikbaar is, iets wat je niet uit de specificaties haalt.
Bij de PSA diesel is er eerst helemaal niets en dan bij 1750 tpm schijnt de auto 204Nm ter beschikking te hebben, maar daar merk je niets van.
Bij de Renaul begint het bij 1500tpm en loopt het gestaag op tot 2000tpm waarbij het lijkt alsof er meer dan 185Nm beschikbaar is.

De vorige zakelijke auto was een Skoda Fabia 1.9 TDI (dus een VW diesel) (74kW) die leverde 240Nm@1900tpm en dat was echt een beest. Vanaf 1200tpm begon hij wakker te worden en tussen 1500 en 1900 nam het sterk toe en bij 1900 ontplofte de boel bijna zoveel koppel als er dan vrij kwam. Dit was te danken aan de pompverstuiver inspuit techniek die vaak verguisd wordt door mensen omdat het meer lawaai maakt dan common rail inspuiting.
De nieuwe VW diesels met commonrail inspuiting lopen ook veel minder mooi en hebben veel minder trekkracht bij lagere toerentallen.

Een positieve ervaring was de Golf V variant 1.4 TSI (118kW) waar ik een half jaar in gereden heb. Die motor levert 240Nm tussen 1500 en 4500 tpm en dat is echt een super motor om een aanhanger mee te trekken. Dus als je een goede trekauto wilt, maar geen diesel dan zijn de TSI motoren zeker aan te bevelen. Daarbij was deze auto ook nog zuinig, bij normaal rijgedrag zonder aanhanger maar met een volle kofferbak lag het verbruik tussen de 1:14 en 1:15. De auto woog 1400kg leeg.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #57 Gepost op: september 06, 2009, 02:59:45 pm »

Ohw ::)   :#
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #58 Gepost op: september 06, 2009, 03:08:25 pm »

In dat geval wat meer informatie over de ford mondeo.

cilinders4  kleppen per cilinder1998 cm3
cilinderinhoud86,0 x 86,0 mm 
boring x slag19,5:1 
compressieverhouding66 kW (90 pk) 
max. vermogen4000 tpm   
245 Nm  max.  koppel1900 tpm   
directe inspuiting 
brandstofsysteemdohc 
klepbedieningja, met intercooler
Gelogd

Ener

  • Gast
Re:Trekkracht
« Reactie #59 Gepost op: september 06, 2009, 08:31:07 pm »

Renault Laguna Grand Tour 1.9 Dci 120 pk en 270 nm bij 2000 toeren. Lijkt me wel voldoende voor een vouwwagen
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal