Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine *****  (gelezen 6011 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drees

  • Gast
F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine *****
« Gepost op: augustus 17, 2014, 07:57:51 pm »

Camping ligt prachtig, aan de Ardeche, met eigen zandstrand en uitzicht op de rotsen. Dit deel van de rivier is nog rustig, dus je kunt rustig zwemmen en dobberen op een luchtbed zonder hinder van de duizenden kano's die dagelijks de rivier afvaren. Wij hebben zo'n tocht gemaakt (aanrader!) en ik zou echt niet verder stroomafwaarts willen zitten!
De kinderen vonden de camping helemaal super, het voetballen, de rivier waar ze op rotsen konden klimmen, het zwembad, de vele Nederlandse vriendjes.
Wij vonden hem wat druk en krap. Het zwembad is vrij klein, ook de standplaatsen zijn vaak krap. De Ardeche was wel heerlijk, ook voor ons.   Ligging is ook prima voor allerlei leuke uitstapjes.
Tip: De mooiste plaatsen staan niet op de plattegrond van de camping! Dit zijn plaatsen aan de kant van de rivier. Deze hebben een natuurlijke indeling en liggen minder hutje mutje en vaak ook met een prachtig uitzicht. De plekken hebben een A-nummer.

http://www.yellohvillage.nl/camping/la_plaine
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2016, 11:15:11 am door KenJo »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ardeche, camping La Plaine
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:37:37 pm »

Hoe groot zijn deze A-plekken dan? Vrij van obstakels?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ardeche, camping La Plaine
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:51:02 pm »

Ze zijn allemaal verschillend, met natuurlijke begroeiing. De receptie weet precies wat waar past. Er stonden vooral vouwwagens en tenten.
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: F: Ardeche, St. Parthem: camping La Plaine
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2015, 03:03:15 pm »

Weet je zeker dat de rivier de Ardeche heet? Het lijkt mij de Lot te zijn?
Of zit ik er helemaal naast?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: F: Ardeche, St. Parthem: camping La Plaine
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2015, 03:40:01 pm »

Is echt de Ardeche.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: F: Ardeche, St. Parthem: camping La Plaine
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2015, 03:47:58 pm »

Hieronder verschillende campings die La Plaine heten.
Maar die van St Parthem ligt niet in de Ardèche....!
Bedoel je niet in Ruoms?
De link is van de camping in St Parthem en die ligt aan de Lot.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2015, 03:50:34 pm door herowebe »
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: F: Ardeche, St. Parthem: camping La Plaine
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2015, 05:02:25 pm »

volgens de link die Drees zelf heeft neergezet ligt de camping toch echt NIET aan/in de Ardeche, maar in de Aveyron aan de Lot.
 
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: F: Ardeche, St. Parthem: camping La Plaine
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2015, 07:16:11 pm »

De link is denk ik later toegevoegd of zo, maar de recensie gaat over La Plaine in Ruoms. De plaats in de kop klopt dus niet, evenals de link.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2015, 07:18:23 pm door Drees »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine
« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:07:21 am »

De link is denk ik later toegevoegd of zo, maar de recensie gaat over La Plaine in Ruoms. De plaats in de kop klopt dus niet, evenals de link.

Ik heb de post aangepast door de plaats te wijzigen in Ruoms en de link te verwijderen. Heb je een link van de camping? Dat maakt het allemaal leen stuk makkelijker en duidelijker
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drees

  • Gast
Re: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:58:46 am »

Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2015, 08:27:28 pm »

Zoek je iets meer ruimte maar op bijna dezelfde locatie, ga dan eens bij de buren kijken, Camping la Grand Terre. Twee jaar geleden nog gestaan, beetje aan het begin van de camping, niet helemaal in het 'donkere bos' en een topvakantie gehad. Wij zijn jaren geleden ook op La Plaine geweest toen het nog geen Yellow was. Zijn natuurlijk even een rondje over de camping gelopen... En ik schrok er van hoe dicht nu alles op elkaar staat. Maar ik sluit me er bij aan dat de Ardèche op dit deel echt prachtig is.

http://www.campinglagrandterre.com/nl/page/ontdek-onze-ruime-kampeerplaatsen-1190.html
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2015, 08:36:24 pm door Zeldenrust »
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2015, 11:45:43 pm »

Zoek je iets meer ruimte maar op bijna dezelfde locatie, ga dan eens bij de buren kijken, Camping la Grand Terre. Twee jaar geleden nog gestaan, beetje aan het begin van de camping, niet helemaal in het 'donkere bos' en een topvakantie gehad. Wij zijn jaren geleden ook op La Plaine geweest toen het nog geen Yellow was. Zijn natuurlijk even een rondje over de camping gelopen... En ik schrok er van hoe dicht nu alles op elkaar staat. Maar ik sluit me er bij aan dat de Ardèche op dit deel echt prachtig is.

http://www.campinglagrandterre.com/nl/page/ontdek-onze-ruime-kampeerplaatsen-1190.html
Dank je wel voor de tip! Zou je een "recensie" over de camping kunnen/ willen schrijven? Dan kunnen we de camping namelijk op onze google-maps kaart zetten
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: F: Ardeche, Ruoms: camping La Plaine
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2015, 09:05:48 am »

De overburen (camping La Chapouliere) is een aanrader. Mooie mengeling van vooral Fransen, Belgen en net genoeg Nederlanders om het leuk te houden. Heerlijke ongedwongen Franse sfeer, beetje rommelig dus. Het is geen zeker geen frikandellen camping, maar ze verkopen ze wel...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal