Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring Cadac skottel Safari chef  (gelezen 29738 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #15 Gepost op: maart 20, 2015, 10:04:32 am »

Wij zijn ook erg tevreden met de safari chef. We hebben deze regelmatig gebruikt bij onze tent. Vouwwagen hadden we nog niet dus dit was ons enige kooktoestel in combinatie met een klein los cartridge brandertje. Hij is groot zat voor twee personen en lekker compact op te bergen. Wij hebben de versie met een losse gasfles.

De mogelijkheden die wij veel gebruiken zijn:
- De grillplaat. Deze vinden wij fijner werken dan het barbecuerooster. De grillplaat is makkelijk schoon te maken (anti-aanbak) en hij bakt mooi gelijkmatig. Het is wel aan te bevelen om het deksel te gebruiken. Dan wordt alles wat sneller gaar zonder aan te branden.
- De deksel/wokpan. Werkt prima om groente te wokken of bijvoorbeeld pastasaus te maken. De wokpan heeft geen anti-aanbaklaag.
- De gasbrander in combinate met een gewone pan. De saferichef heeft een mooie grote brander waarop je makkelijk elke andere pan kan zetten. Werkt prima, maar misschien niet nodig als je ook nog een bermkeuken hebt.

Wij hebben geen paella pan. Maar dat zou best eens een goede uitbreiding kunnen zijn.
Gelogd

jac137

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2015, 12:52:21 pm »

Wij hebben ook goede ervaringen met de safari chef. We gebruiken voornamelijk de deksel om te wokken en de grilplaat. Het voordeel van de grilplaat is dat eventueel vet direkt naar de opvangbak loop. Een ander groot voordeel is dat de set weinig plaats in neemt. Een klein nadeel is dat, doordat dit een compact geheel is, de safari chef op een verhoging (tafeltje) gezet moet worden om comfortabel te koken. Dus er je moet hem op een vlakke stevige ondergrond zetten en ervoor zorgen dat de kinderen hem niet per ongeluk kunnen omstoten
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2015, 07:45:57 pm »

Wij hebben deze ook. We gebruiken hem niet supervaak, vooral als barbecue op de grillplaat. De deksel zorgt ervoor dat je gerechten sneller klaar zijn en je kan hem daardoor een beetje als oven gebruiken.
Wij hebben de versie met kleine gasflesjes, ik wilde niet twee grotere gasflessen meenemen. De cartouches gaan lang mee, meestal doen wij wel 2 jaar met een cartouche.
De onze hebben we overigens op marktplaats gekocht. Er stond bij dat hij maar 1 keer gebruikt was, maar hij zag er ongebruikt uit. Ik denk dat we voor de complete set iets rond de €50 inclusief verzenden hebben betaald.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2015, 08:36:02 pm »

Dat wordt morgen shoppen in Zwist, die stond nog op het lijstje  :>
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #19 Gepost op: maart 21, 2015, 09:16:25 am »

De  Cadac skottel Safari chef 2 jaar geleden gekocht, sinds die tijd doen we alles op de Cadac. Gasstel wordt niet meer gebruikt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #20 Gepost op: april 11, 2016, 10:08:49 pm »

Via marktplaats kaatst een safari chef gekocht maar zonder handleiding.
Nu is mijn vraag is het verstandig om water in die ondebak te doen als je gaar bbqen?
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #21 Gepost op: april 11, 2016, 10:14:13 pm »

Via marktplaats kaatst een safari chef gekocht maar zonder handleiding.
Nu is mijn vraag is het verstandig om water in die ondebak te doen als je gaar bbqen?
Handleiding zie https://www.gebruikershandleiding.com/Cadac-SAFARI-CHEF/preview-handleiding-462741.html
en water in de bak zorgt ervoor dat hij wat heter wordt.
nadeel van de safari chef vind ik nogal windgevoelig en daardoor de boel niet echt warm te krijgen. Maar dat is nog maar de eerste indruk moet het een en ander nog uitproberen
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #22 Gepost op: april 11, 2016, 10:23:28 pm »

Ik heb hem vandaag uitgeprobeerd en het werkt goed had voor de zekerheid water in die onderpan gedaan.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2016, 10:27:51 pm »

Via marktplaats kaatst een safari chef gekocht maar zonder handleiding.
Nu is mijn vraag is het verstandig om water in die ondebak te doen als je gaar bbqen?

Of dat bij dit model hetzelfde is weet ik eigenlijk niet, maar bij grote broer scheelt water in de onderpan ook in het schoonmaken, het vet druipt in het water en stolt direct. Koekt daardoor niet aan de onderpan. Ik moet wel regelmatig water bijvullen, niet wachten totdat het allemaal verdampt is. Want dan ga je druppels water op heet vet gieten...  ::)

(Lang niet zo erg als water in een brandende frituurpan, wel een 'opzienbarend' effect op de camping. Sta je even in het middelpunt zeg maar  :X )
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2016, 10:39:12 pm »

dit is degene die wij hebben model nr6547f
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2016, 10:43:49 pm »

Wij hebben de carrie chef 2 ( dat is de grote)maar daar moet je geen water onderin doen. De nieuwe grillplaat zitten gaten in en daar loopt het vet door op het water. Daar zit ook de vlam en die 2 wil je dan weer niet bij elkaar hebben. Ik weet dat het bij de carrie chef 1 wel kan.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2016, 10:49:55 pm »

Op de foto van vic32shorty doen wij het water in de 'diepere' ring die om de gaten heen loopt. Hier komt het water niet in contact met de vlam.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #27 Gepost op: april 11, 2016, 11:34:17 pm »

ja, bij ons is die ring helemaal dicht. We hebben dat 1x geprobeerd daarna niet meer. Maar dat ding gaat waanzinnig goed. Ik vind het echt leuk om daar op te koken :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #28 Gepost op: april 12, 2016, 06:56:00 am »

Ik heb daar ook maar 1x met water geprobeerd, maar dat water verdampt zo snel, dat je constant moet bijvullen. Daarnaast is het schoonmaken geen probleem, je moet dat toch alsnog doen.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Ervaring Cadac skottel Safari chef
« Reactie #29 Gepost op: april 12, 2016, 05:25:43 pm »

Wij strooien wat zand in de ring. Gebruiken hiervoor een bus zand voor de vogelkooi. Vet druipt op het zand, en kan zo worden verwijdert.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal