Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelste route naar adriatische kust  (gelezen 18061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyST

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2014, 02:18:04 pm »

Autotrein hebben wij overwogen richting Italië.

Kwam op een paar 100 euro uit. Heel romantisch, idyllisch maar met een "beperkt" vakantiebudget gewoon niet realistisch.

Via Duitsland en Oostenrijk zou mijn advies zijn.
Slapen ter hoogte van München
(hotel is deze aan te raden: http://www.hotel-zur-post-ismaning.de/ )
(camping is deze aan te raden: http://beta.eurocampings.nl/duitsland/beieren/bad-feilnbach/tenda-camping-park-gmbh-102598/ )

Wij reden in Duitsland altijd zo'n 100 kilometer per uur.

Tempo 100-keuring is misschien nog aan te raden.
Wij laten dit jaar de hydraulische veren monteren (gaan dit jaar naar Frankrijk) en doen de keuring volgend jaar.
Gelogd

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #16 Gepost op: maart 12, 2014, 05:24:43 pm »

Ik zou het ook niet in m'n hoofd halen om via Frankrijk te rijden! Lekker via de Brennerpas die kant op sturen, overnachten in Volders (Heerlijke schnitzels!!) en dichtbij de snelweg: http://www.zoover.be/oostenrijk/tirol/volders/schloss/camping en de volgende dag op je gemakkie de overige km's wel rijden. In ieder geval een fijne vakantie!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2014, 08:45:36 pm »

Frankrijk zal m inderdaad niet worden. Volders is mij nog niet ver genoeg voor de overnachting. Dan moeten we nog te ver om op de plaats van bestemming de boel uit te klappen. Ga op zoek naar een overnachting op zon 1200 km van huis... Is natuurlijk ver rijden, maar wanneer we heel vroeg vertrekken, moeten we dat kunnen halen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #18 Gepost op: maart 13, 2014, 12:28:35 pm »

Ik rij altijd gedurende de nacht. Veel minder kans op files en ook nog eens lekker rustig. 1500 kilometer is dan meestal geen probleem om in één dag te rijden.

Moet je natuurlijk wel net als ik de gave hebben om altijd en overal te kunnen slapen. Ik slaap gewoon overdag en als onze dochter naar bed moet zetten we haar in de auto en vertrekken we. Ontbijt in de Provence op een prachtige parkeerplek aan de kust. We zijn daar meestal om een uur of 8. Mijn vrouw en dochter gaan lekker twee uur spelen en zo,  en ik slaap nog even twee uurtjes. Dan nog een klein stukje en we komen fris en fruitig aan op de camping.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #19 Gepost op: maart 13, 2014, 05:33:08 pm »

Duistland en Italië zijn inderdaad langzaam aan rij landen. Vergeleken met België (120 km/u) en Frankrijk (130km/u) schiet het daar echt niet op.

Een echte oplossing is er niet, wij hebben ooit overwogen via Marseille en dan links via Nice naar Italie te rijden, maar dat is flink wat kilometers om.
Dan maar via Oostenrijk, de Brennerpas (spectaculair!) en die weg naar Verona met z'n verroeste vangrails....

Tenslotte, Italie is best de moeite waard, maar blijf alsjeblieft weg uit het stuk Adriatische kust rond Ravenna.
Daar is het landschap dodelijk saai, de wegen superslecht, de badplaatsen sfeerloos en het strand/zee, vies, golfloos en ondiep.

De beroemde (beruchte) Lido's rond Gomaccio zijn met stip de allerslechtste vakantiebestemming ooit door ons bezocht.   
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2014, 05:50:49 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #20 Gepost op: maart 13, 2014, 06:27:57 pm »

Frankrijk zal m inderdaad niet worden. Volders is mij nog niet ver genoeg voor de overnachting. Dan moeten we nog te ver om op de plaats van bestemming de boel uit te klappen. Ga op zoek naar een overnachting op zon 1200 km van huis... Is natuurlijk ver rijden, maar wanneer we heel vroeg vertrekken, moeten we dat kunnen halen.

1200 klm zou ik niet onderschatten hoor, zeker niet als je 's-nachts gaat rijden. Weet niet of je dat gewend bent maar dat hakt er wel in! Bovendien met 80/90 klm per uur én met rust erbij is dat een monsterrit!
Gelogd

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #21 Gepost op: maart 14, 2014, 09:40:37 am »

Tsja, dat is inderdaad een behoorlijke monsterrit, dan is voor mij het concept van vakantie wel enigszins verdwenen. Maar, ieder z'n ding natuurlijk!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

DannyST

  • Gast
Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #22 Gepost op: maart 14, 2014, 01:10:20 pm »

Frankrijk zal m inderdaad niet worden. Volders is mij nog niet ver genoeg voor de overnachting. Dan moeten we nog te ver om op de plaats van bestemming de boel uit te klappen. Ga op zoek naar een overnachting op zon 1200 km van huis... Is natuurlijk ver rijden, maar wanneer we heel vroeg vertrekken, moeten we dat kunnen halen.

Hou er rekening mee dat 1200 km Frankrijk heel wat anders is dan 1200 km eerst door Duitsland, dan door Oostenrijk om te stoppen rond het Gardameer (onze camping aan het Gardameer zat altijd op 1200 km vandaar die locatie).

Na een hele dag sturen vonden wij rond München altijd ver zat.
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #23 Gepost op: maart 14, 2014, 05:11:45 pm »

We rijden nooit de hele nacht door. Wel rijden we nog wel eens om een uur of drie/vier weg. En we rijden met z'n tweeen, dat scheelt. En eens, echt voor je lol doe je dat niet... Maar om nu drie dagen heen en drie dagen terug in de auto te zitten is ook een beetje zonde als je 3 weken hebt. Het is een dag ff doorbijten, daarna kunnen we rustig aan doen. We hebben een kleine camping in de Marken gereserveerd. Nog nooit geweest, maar moet erg mooi zijn. Ook leuk voor de racefiets! We zijn benieuwd... Eerst maar op zoek naar een lekker hotel om te overnachten.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #24 Gepost op: maart 15, 2014, 01:56:28 pm »

Eens! Ik rij alleen. München was voor mij dan ver zat. Met z'n tweeën (netjes beurtelings op en af) moet je verder kunnen komen.

Geen kinderen op de achterbank dan zeker? (Die van ons waren het een uur vóór munchen al zat :-) )
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #25 Gepost op: maart 15, 2014, 04:00:34 pm »

Idd. Max 1000 km alleen rijden dat is net aan te doen. Ik heb mijn reis naar nimes dan ook in twee dagen  gepland. Eea ligt bij ons natuurlijk anders. Ik kan pas om 7uur s'ochtends op zondag de boot naar de vaste wal (Den Helder) nemen. Kinderen (3) op de achterbank hoeft geen probleem te zijn een dvd setje van het kruitvat doet wonderen.
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #26 Gepost op: maart 15, 2014, 06:05:21 pm »

Hahaha, dvd en ipads doen idd wonderen :# maar ik heb het geluk dat mijn twee meiden van 8 en 10 de reis gewoon ook leuk vinden. Ze zijn niet anders gewend. Ook hebben wij er nooit moeilijk over gedaan, doen zij ook niet moeilijk! tenminste, als je mazzel hebt...
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #27 Gepost op: maart 16, 2014, 12:05:26 am »

Eerst maar op zoek naar een lekker hotel om te overnachten.

Wij hebben dit uitgezocht:
http://www.booking.com/hotel/it/albergo-ristorante-madonnina.nl.html

Niet echt goedkoop, maar mooie ruime family rooms en een zwembad op het dak. Ligt aan de route via de Gotthard
Gelogd

DannyST

  • Gast
Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #28 Gepost op: maart 16, 2014, 10:27:22 am »

Wij hebben eens een halve dag voor de Gotthard (de tunnel) staan wachten. Stonden nog bijna tussen de vrachtwagens die schijnbaar alleen op gezette tijden mochten rijden.

Iemand een idee of dat euvel inmiddels is verholpen (lange files voor die tunnel)?

Het was voor ons duidelijk niet de snelste route naar Italië. Sindsdien via de Brennerpas; we vonden het ook rustiger rijden dan via Zwitserland
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #29 Gepost op: maart 16, 2014, 02:40:15 pm »

Wij hebben dit uitgezocht:
http://www.booking.com/hotel/it/albergo-ristorante-madonnina.nl.html

Niet echt goedkoop, maar mooie ruime family rooms en een zwembad op het dak. Ligt aan de route via de Gotthard

Wat een prachtig hotel! Jammer genoeg hebben we besloten via Oostenrijk te rijden, maar anders was de kamer al geboekt...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal