Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?  (gelezen 4335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Gepost op: januari 05, 2017, 03:04:07 pm »

De laatste jaren zijn we op vakantie geweest in Spanje, dit bevalt ons beter dan Frankrijk!

Eerst op Camping Neus in L 'Escala in het noorden van Spanje.
Qua weer zit je dan onder de invloed van de Pyreneeën, wat helaas ook regen kan betekenen.
Van de 16 dagen hadden we helaas 5 dagen regen, met de zomervakantie is dat niet zo prettig  :N

Vandaar dat we het afgelopen jaar wat zuidelijker op vakantie zijn geweest bij Camping Stel in het dorpje Roda de Bara in de kuststreek Costa Dorada van Spanje. Heerlijke vakantie gehad!

Italie lijkt ons ook mooi om te bezoeken, maar we zijn (nog) geen Italië kenners.
Wie heeft er goede tips voor ons voor een leuke camping met een zoontje van 6?

Het liefst met een behoorlijke zongarantie en gelegen direct aan of nabij de zee.
Toscane lijkt ons een mooie streek...


Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2017, 03:17:19 pm »


Toscane.... Prachtig!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2017, 06:07:18 pm »

Wij zijn 2 jaar geleden naar camping Stel geweest! Hebben daar toen ook 3 dagen regen gehad (toen regende het ook in Frankrijk, was uitzonderlijk toen volgens de vaste Stel bezoekers).

Daarna naar Italië, volgend jaar weer. Wij gaan richting Venetië (pra delle torri). Wij gaan niet voor de omgeving maar voor de geweldige animatie   :J

Als ik ooit naar Toscane zou gaan, dan naar Lekker Capanne. Daar heb ik veel positieve verhalen van gehoord!

Onze kids zijn nu 7, 6 en 4.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2017, 08:36:49 pm »

Toscane.... Prachtig!

Vertel eens over de eventuele campings en omgeving...  :J

Hoe rijdt je b.v. daarheen het makkelijkst?
Google Maps geeft voor b.v. Pisa standaard als snelste via de A61 aan, 12 u. 14 min. met 1.223 km

Heb een hekel aan reizen via Duitsland, schiet voor geen meter op, al 25 jaar zijn ze overal aan de weg aan het werken...
Paar jaar geleden naar camping Umag geweest in Kroatie, was ook een ellende met rijden, verwachte tussenstop aan de grens van Slovenië was om 17:30, uiteindelijk kwamen we daar pas om 21:30 ofzo aan. Zulke vertragingen nog nooit meegemaakt in Frankrijk.
Normaliter rijden we op zondag en maandag met een overnachting heen.

Zit eventueel te denken aan vertrekken vanuit omgeving Eindhoven via Luxemburg, Frankrijk (Nancy, Dijon, Lyon) en vandaar uit Italië (Turijn, Genua, Pisa)

Dus via de A31 12 u. 51 min. met 1.429 km (zonder verkeer)

Wel 200km omrijden maar zou uiteindelijk maar een uur extra reistijd schelen
Nu rekent Google standaard met autokilometers, met de vouwwagen door Duitsland en Zwitserland mag je maar 80, dus ik verwacht zelfs dat via Frankrijk sneller rijden is... Met de Jamet Jametic reden we vlot 120-130 door Frankrijk, met de Holtkamper Spacer die we nu hebben moet me dat ook geen probleem lijken  ::)

Wat denken jullie?
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2017, 08:58:42 pm »

Bij dit soort afstanden denk ik sinds we een vouwwagen hebben aan een of twee tussen stops.
Je gemiddelde snelheid door Frankrijk ligt absoluut hoger dan door Duitsland en daarmee ook je brandstof verbruik.
Als je toch tussen stops maakt zou mij de tijdwinst niet zoveel uitmaken. Het is een keuze. Misschien wordt die wel meer beïnvloed door waar je je tussen stop wil maken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2017, 09:32:40 pm »

Wij zijn 2 jaar geleden naar camping Stel geweest! Hebben daar toen ook 3 dagen regen gehad (toen regende het ook in Frankrijk, was uitzonderlijk toen volgens de vaste Stel bezoekers).

Daarna naar Italië, volgend jaar weer. Wij gaan richting Venetië (pra delle torri). Wij gaan niet voor de omgeving maar voor de geweldige animatie   :J

Als ik ooit naar Toscane zou gaan, dan naar Lekker Capanne. Daar heb ik veel positieve verhalen van gehoord!

Onze kids zijn nu 7, 6 en 4.

grappig, we zaten ook naar die Pra delle Torri nabij Venetië te kijken en in de buurt van Livorno
maar als ik het weer standaard vergelijk met de Costa Dorada en Toscane dan komt Venetië er niet zo goed vanaf...
geen wonder dat daar alles onder water staat  :#

gem. 3-5 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/spanje/sitges.htm
gem. 6-8 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/italie/livorno.htm
gem. 10 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/italie/venetie.htm
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2017, 09:36:00 pm door Hemertje »
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2017, 10:29:32 pm »

Wij zijn twee keer op Le Capanne geweest. Hebben toen een sta caravan gehuurd. Hadden toen nog geen vw, maar wij gaan daar zeker met vw nog keertje naar toe. Is vlak bij zee, leuk zwembad. Verwacht wel erg druk in de zomer (wij waren er beide keren in juni).
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2017, 07:56:55 am »

Omgeving Livorno ken ik niet maar de stad Livorno is alleen maar leuk omdat vandaar de veerboot naar Corsica vertrekt. De stad zelf...snel vergeten.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #8 Gepost op: januari 06, 2017, 10:10:04 am »


Zit eventueel te denken aan vertrekken vanuit omgeving Eindhoven via Luxemburg, Frankrijk (Nancy, Dijon, Lyon) en vandaar uit Italië (Turijn, Genua, Pisa)

Dus via de A31 12 u. 51 min. met 1.429 km (zonder verkeer)

Wel 200km omrijden maar zou uiteindelijk maar een uur extra reistijd schelen


Dat is niet zo'n rare gedachte. Zie:

https://www.vab.be/nl/nieuws/2013/9/2/naaritalie

Voor de zwitserse routes moet je voor de VW een extra vignet kopen, waardoor een deel van het prijsvoordeel ook nog eens verdampt.  Wij zijn zelf een paar jaar geleden via Luxemburg - Straatsburg - Basel gereden maar hebben toen in Zwitserland best lang moeten wachten voor de Gotthard en hadden ook nog file Livorno. Een ander nadeel van Zwitserland vind ik de erg dure overnachtingen.

Qua camping in Toscane heb ik wel eens gekeken naar Valle Gaia, Die stond toen erg goed bekend. Het is toen Barco Reale geworden, omdat we die gunstiger vonden liggen (voor ons hoeft de zee niet zo).
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #9 Gepost op: januari 06, 2017, 11:18:14 am »

grappig, we zaten ook naar die Pra delle Torri nabij Venetië te kijken en in de buurt van Livorno
maar als ik het weer standaard vergelijk met de Costa Dorada en Toscane dan komt Venetië er niet zo goed vanaf...
geen wonder dat daar alles onder water staat  :#

gem. 3-5 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/spanje/sitges.htm
gem. 6-8 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/italie/livorno.htm
gem. 10 regendagen in de maand http://www.klimaatinfo.nl/italie/venetie.htm

Uh, het was camping Stel in Spanje wat toen onder water stond 2 jaar geleden hoor.....

Afgelopen jaar 1 dag minder warm in Venetië (25 graden?) en voor de rest van de 3 weken 30+ graden. Dus qua weer hebben wij het tot nu toe in Italië beter gehad!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2017, 11:27:39 pm »

Wij stonden 2 jaar geleden dus in noord Spanje met de regen
Van de Spanjaarden toen begrepen dat dit oa door de ligging tegen de peryneeen kwam en daardoor meer kans op regen en we dan ook beter wat verder door konden rijden tot voorbij Barcelona


Maar jullie hadden toen blijkbaar ook slechter weer
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke streek Italië vergelijkbaar qua weer met Costa Dorada Spanje?
« Reactie #11 Gepost op: januari 07, 2017, 09:52:20 am »

Wij stonden 2 jaar geleden dus in noord Spanje met de regen
Van de Spanjaarden toen begrepen dat dit oa door de ligging tegen de peryneeen kwam en daardoor meer kans op regen en we dan ook beter wat verder door konden rijden tot voorbij Barcelona


Maar jullie hadden toen blijkbaar ook slechter weer

Ja, was toen over de gehele kuststrook slecht. Ik stond toen op het punt om een camping te zoeken in zuid Frankrijk, maar het bleek toen overal zo slecht. Dus dat had weinig zin haha. Het was toen echt overal slecht! Dus onder Barcelona geen garantie op mooi weer!

In Venetië hebben we ook wel regen en onweer gehad (maar dus niet veel), dat was vooral 's nachts. Ik ben echt een mooi weer kampeerder (ga dus ook vast niet met de vouwwagen in NL staan) en wij gaan volgend jaar terug naar Venetië, dus dat zegt genoeg!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal