Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Gasveerconstructie camplet  (gelezen 34668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #15 Gepost op: januari 19, 2011, 05:06:18 pm »

K,snap niet dat die verkopers het soort onzin uitkramen dat het niet mogenlijk is om op Camplet,s van voor 97 een gasveer op te zetten! :I Bah! wat een gelul! gaten extra waardoor de....Nou,ja laat maar.

Ik raad iedereen aan die een gasveer op een Camplet wil om eens te kijken en navraag te doen bij carrosserie bedrijven.
Daar kunnen je ze ook een prijs bij geven plus dat je er garantie bij krijgt!

Dit zijn vaak bedrijven waar ze de gekste technische dingen bedenken voor aanhang/trailerbouw, kermiswagens etc. ( en die dingen vallen echt niet zo maar uit elkaar)

Zelf werk ik bij zo,n bedrijf en ik ben al bezig om dit op mij eigen wagen te maken, de div. onderdelen heb ik al.
Ook de versteviging binnen in de bakhelften. (noodzakelijk). Echter, de hele tent moet eruit en om het geheel te monteren is het best veel werk (... daarom willen dealers dit niet en word het voor hun te duur...en het ontbreekt hun aan technisch inzicht ) dit allemaal moet ik doen in onze spaarzame vrije tijd.

Het kan best zijn dat ik dit pas aan het eind van dit jaar klaar heb...MAAR! het komterop! en ik weet zeker dat het kan! :K

Ik kan de naam van het bedrijf waar ik werk niet geven omdat ik niet weet of m,n baas dat wil en ik wil geen gezei..

Google maar eens op: carrosseriebouw.... wij zitten in het oosten v/h land...



Gelogd

kaatjekat

  • Gast
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2011, 05:49:22 pm »

Bedankt voor jullie reacties... maar ik kan dat montagewerk zelf niet doen en als je het moet laten doen is het onbetaalbaar denk ik. We hebben de camplet afgelopen zomer pas aangeschaft, het is geen heel oude, maar nét het laatste model voor de gasveer. We hebben geen geld om nu weer een nieuwere te kopen.
Ik weet wel dat ik andere mensen op campings kan vragen te helpen, maar ik ben niet graag afhankelijk van een ander.  :N
Groetjes, Karin.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2011, 06:43:23 pm »

Tja, ik denk ook en dat gaf ik ook al aan dat het niet goedkoop is...maar nogmaals HET KAN WEL.
Ik hoop dat je man redelijk hersteld.
Met jullie 2en en 3 armen denk ik dat je hem ook open krijgt..teminste dat hoop ik voor jullie.
Meestal komt het wel goed, geef het maar is een poosje de tijd.. :)

En het probleem met geld is bij ons hetzelfde, :? gelukkig ben ik wat constructiewerken handig en kan ik veel zelf.
Mijn vriendin krijgt die wagen ook niet alleen open en daarom ga ik er een gasveer opmaken.

Groetjes, Marcel
Gelogd

HVR

  • Gast
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #18 Gepost op: april 28, 2011, 10:52:16 pm »

Marcel,

Is het je intussen gelukt om zelf een gasveer op een Camplet vouwwagen te monteren? Als je daar bruikbare informatie over hebt, houd ik me aanbevolen.

Mvg. Henk
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #19 Gepost op: april 29, 2011, 10:13:10 am »

Hoi Henk,

Ben bezig met de onderdelen maken, maar door tijd gebrek, gezin, muziekalehobby,s etc. is er aan de v.w. nog niets gebeurt.
Tussen door moet ik nog en liesbreukje laten repareren.. En zo verstrijkt weer een jaartje...

Hopenlijk lukt het voor de winter van dit jaar..
K,zat er aan te denken om tijdens de de/montage foto,s te maken van het proces.

Groetjes, Marcel
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #20 Gepost op: september 08, 2011, 08:04:35 pm »

Van de constructie van de camplet heb ik ook geen idee. Heb zelf een Ak Duet zonder veer. Zo'n ding kost incl. montage 245 euri   :H Daar begin ik niet aan. Heb al even wat rond geneusd en ik ga het zelf proberen. Ben er alleen nog niet helemaal zeker van of m'n berekening klopt.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Gasveerconstructie camplet
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2011, 10:50:23 am »

Hoi Bernie,

Tja en van Ak Duet weet ik weer niks :? Heb al een paar onderdelen klaar, maar om de krachten op te vangen moet de hele bak leeg, dus de hele tent moet eruit, en worden verstevigd aan de binnenzijde. Dit doe ik met Alu-plaat van 2mm. alleen daar waar nodig. ( geen wonder dat die aanhangwagen/tentboeren zeggen dat het niet kan >:() en ik doe het dus rustig aan.. KK W: bier :J :H
De sterkte of druk v/d gasveer bereken je via de kracht x arm wet.
Weeg het geen dat die de veer moet drukken/trekken op de plek waar de veer moet komen, vervolgens kun je dan uitrekenen hoeveel  newtonmeter je gasveer moet zijn. Ook is het goed om even te meten wat de max. en de min. slaglengte moet worden.

Veel sucses!




Gelogd

cieterman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Camplet Apollo 2003
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #22 Gepost op: januari 01, 2015, 08:19:26 pm »

Hallo Beatleenco,
Ik zag nu net je bericht over pogingen een gasveerconstructie voor de Camplet (na) te bouwen. Je berichten zijn van 2011. Dus het zal inmiddels wel gelukt zijn. Kan je er wat meer over vertellen zo mogelijk met foto's want ik heb ook interesse want het gaat me steeds moeilijker af om de klep om te klappen. Met z'n tweeen lukt het altijd wel maar ik zou het graag alleen kunnen. Ben benieuwd.
Hartelijke groet, Cieterman
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #23 Gepost op: januari 15, 2015, 09:29:18 pm »

Hoi Allemaal,

Een update, heb een k..periode achter de rug wat werk betreft. Begin 2012, de tijd dat ik bijna alle onderdelen klaar had liggen bij de toenmalige werkgever, kwam er daar door economische omstandigheden een ontslagronde...je raad het al, ook ik kon vertrekken.
De onderdelen liggen daar dus nog of zijn al bij de hoogovens beland...want men heeft er wel voor gezorgd dat we niets maar dan ook niets hebben kunnen meenemen. :I Vanaf toen en op dit moment werk ik als uitzendkracht bij diverse bedrijven en daardoor ben ik niet in de positie om de onderdelen opnieuw te maken. Ik hoop dat ik bij de huidige werkgever, ook een carrosseriebouwer met de tijd weer een vaste aanstelling krijg. Even geduld dus nog..   :?
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #24 Gepost op: januari 24, 2015, 12:09:56 am »

Wij hebben een camplet van 2013 met gasveer. afgelopen jaar was ik op de beurd in Utrecht en heb ik met de dealer uit Noord-bargum gepraat.
Wij hadden op dat moment nog een concorde van 2001 (geloof ik). Hier kon wel een gasveer op gemonteerd worden volgens de dealer (al mocht ik dat niet van de daken schreeuwen.. oeps) maar kostte 500 euro. Dus hebben we van afgezien en deze huidige gekocht. Nu hebben we 1 met grote disselbak, let er dan wel op, dat deze bak behoorlijk in de weg is en zonder gasveer is dit eigenlijk onmogelijk. bedoel te zeggen, zonder disselbak is het ook al een stuk gemakkelijker open te klappen, omdat je sneller om de dissel heen bent.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2015, 05:49:46 pm »

Kijk, dat is een dealer die weet hoe de vork in de steel zit.
Als je de juiste onderdelen hebt, de camplet kaal dus zonder tent brengt hebben ongeveer 1-2 uur nodig om de onderdelen er in te maken.
Van deze 500 euro zijn de meeste kosten werkloon, onderdelen zelf zal in aankoopsprijs voor een dealer rond de 150 euro bruto liggen.
Zoals ik al eerder vermelde: dat bevorderd de verkoop van nieuwe de camplet niet...dus wordt er verteld om gezeur te voorkomen dat op oudere types geen gasveer op kan.
Misschien dat ik eens kan proberen om aan originele te komen...ga ik eens na vragen wat mij die kosten...ben ik zelf ook well benieuwt na.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #26 Gepost op: januari 25, 2015, 06:58:36 pm »

ik geloof dat er ook iets met het chassis iets veranderd is, sinds de komst vd gasveer, maar weet het niet zeker. de gasveer zit er zo rond 2007/2008 op, dus gebruikt zal je die wel niet tegenkomen voor een prikkie. aangezien wij de keuken wat klein vonden en zaten te kwijlen voor een panaramaluifel (die is nieuw, en past helaas niet op de oudere types), en de grote disselbak ons wel handig leek, hebben we wat lopen wikken en wegen en een  nieuwere gekocht. voelt nog steeds als een rib uit mn lijf, maja, zijn er ook nog niet mee weggeweest. (op naar het klapweekend :>)
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #27 Gepost op: januari 25, 2015, 08:12:51 pm »

is er geen Camp-let eigenaar met een recente Camp-let... waar ik de gasveer montageplaat mag komen opmeten???
ik wil ze dan wel namaken voor de gegadigden... (mezelf dus) aan kostprijs materiaal...


liefst iemand niet te ver weg... ben zelf van het mooie Antwerpen. dus Eindhoven, Breda, Roosendaal...
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #28 Gepost op: januari 25, 2015, 10:24:56 pm »

Daar zou ik ook wel nieuwsgierig naar zijn. Vooral ook of dat constructief sterk genoeg te krijgen is.
Gelogd

Michiel

  • Gast
Re: Gasveerconstructie camplet
« Reactie #29 Gepost op: januari 25, 2015, 10:49:45 pm »

Op het voorjaars klapweekend kan hij bij ons gemeten worden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal