Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke verwarming  (gelezen 7666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmoiwan

  • Gast
Welke verwarming
« Gepost op: september 03, 2012, 11:34:41 pm »

Wij willen eind september met onze vouwwagen een weekend weg. Uit ervaring weet ik dat het dan koud is 's-nachts. Waar ik een hekel aan heb is kou. Daarom op zoek gegaan naar een kachel!!

Nu kreeg ik het advies de volgende kachel te kopen:
Bartolini Primavera K of een Campingaz CR 5000

Advies gekregen van de volgende winkel http://www.gasproducten.nl/verwarming/default.htm
 Maar deze kachel zijn wel een beetje prijzig!
Heeft iemands betere opties. Zelfde warmte alleen goedkoper? Moet wel een kachel zijn in een voortent waar ook 2 kids ronspringen!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Welke verwarming
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2012, 08:53:39 am »

Wij gebruiken deze ventilatorkachel. Werkt perfect op drie standen met thermostaat.

http://www.de-wit.nl/ventilatorkachel-3
Gelogd

bstevense

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Flyer
Re: Welke verwarming
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2012, 09:16:00 am »

Zoiets als hierboven hebben wij ook altijd mee.
Is lekker compact (past met gemak in een hoekje van de wagenbank), verbruikt geen (duur) gas en voldoet voor een niet te grote ruimte. Wij hebben momenteel een Holtkamper Family, met flinke voortent (4x3 mtr), en daar houd hij de kou aardig uit. (wordt helaas geen 20 graden als het buiten 5 is...) dus ook wel een (dikke) trui mee :#

Overigens niet onbelangrijk: heeft ook een val-beveiliging: als hij omvalt schakelt hij zichzelf uit.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Welke verwarming
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2012, 09:29:22 am »

Wij hebben een kacheltje van Campinggas.
doet niet zoveel, maar je hebt een beetje warmte
Gelogd

lindam

  • Gast
Re: Welke verwarming
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2012, 03:48:01 pm »

Wij gebruiken deze ventilatorkachel. Werkt perfect op drie standen met thermostaat.

http://www.de-wit.nl/ventilatorkachel-3

Deze heb ik ook, maar het wordt er niet echt warm mee! 
Had al een dikke trui aan en ben als nog in een slaapzak gekropen in de stoel,  het was zo koud vannacht. Brrr.....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Welke verwarming
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2012, 04:18:03 pm »

Wij hebben deze:

http://www.vanderlindenwatersport.nl/index.php?item=artikel&paginaID=379&artikelID=431

Ok hij is wat groot maar afgelopen mei waren we er toch wel heel erg blij mee, bovendien hebben we natuurlijk ook een flinke ruimte om te verwarmen :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Welke verwarming
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2012, 04:32:28 pm »

Wij hebben zelf een keramisch kacheltje 750/1500 watt ongeveer zo'n zelfde als De Wit, en vorige week in Duitsland stonden we op de laatste dag vroeg op. 6 Graden was het dus 's ochtends, snel het kacheltje op de hoogste stand (1500watt) gezet en binnen aanzienlijke tijd zette ik 'em al snel op de laagste stand(750watt) dus naar mijn idee zit er wel genoeg power in die kleine keramische kacheltjes, zeker op de hoogste stand.
Op de meeste campings betalen wij allemaal als tent/vouwwagenkampeerders te veel voor stroom* dus waarom klooien met dat dure gas, maar dat is mijn bescheiden mening.

*vorige week Duitsland 4 dagen/nachten stroom betaald op basis van Kwh (opladers/koelkast/kacheltje/lampje in voortent) wat denk je? ?4,50, betaal je op een hoop campings al snel het 3/4-voudige voor terwijl je zoals je ziet er maar een gedeelte van gebruikt.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 09:38:25 pm door Tom »
Gelogd

elmoiwan

  • Gast
Re: Welke verwarming
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2012, 10:08:05 pm »


Toch maar een gaskachel aangeschaft, van campingaz!! hopelijk zit ik warm eind september!!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Welke verwarming
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2012, 10:18:57 pm »

Ik heb een munters sial aangeschaft dit jaar.
Een electrische dus, dit vanwege de "droge" verwarming. Een gaskacheltje produceert namelijk vocht bij de verbranding.
Dit kacheltje voldeed prima. Lekker warm en leker droog in de wagenbak. Heerlijk.  bier
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal