Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?  (gelezen 47884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #60 Gepost op: juni 06, 2018, 02:27:46 pm »

De mensen met een holtcamper kyte doen er net iets langer over  :H

Of die zitten anders in duurdere hotels of huisjes....  :# dan verdien je het in verhouding net zo snel terug  :H :H :H
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.412
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #61 Gepost op: juni 06, 2018, 04:37:25 pm »

Wij proberen altijd onder de 1500 te blijven voor 20 nachten..Dit jaar vallen we erg laat in het seizoen met de vakanties en we gaan dan ook de laatste 3 weken van de schoolvakantie (11 aug tm 30aug) . Dat maakt het wel dat onze vakantie een stuk goedkoper word! De laatste 4 dagen word zelfs minder dan de helft berekend in vergelijking met de 1e week op dezelfde camping! :o

Nu zijn we dus onder de 1000 euro voor een 5 sterren Yelloh village camping (Couspeau)

DAt betekend een biertje en wijntje extra aan de bar voor ons W: bier :>
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #62 Gepost op: juni 06, 2018, 09:55:58 pm »

Ik kijk nooit naar per dag. Maar wat wij met zijn viertjes voor 14 dagen kwijt zijn. En eerlijk gezegd dit jaar een naar mijn gevoel belachelijke dure camping geboekt. Maar dit in het kader dat het wel eens de laatste vakantie kan zijn dat de oudste nog mee is.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.556
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #63 Gepost op: juni 06, 2018, 11:49:19 pm »

Inclusief alles hebben wij tot nu toe niet meer betaald dan €24,- tot  €30,- voor 2 personen. Maar we kamperen dan wel op kleine natuurcampings zonder animatie en overbodige luxe. De enige voorwaarde die we stellen is schoon sanitair. Maar voor een heel mooie plek dokken we met alle plezier meer:-).
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #64 Gepost op: januari 29, 2019, 07:08:16 pm »

Wij proberen meestal onder de 1000 euro voor 14 dagen te blijven. Dat wil nu nog met een dochter van 5 en een tweeling van 1. De meeste campings zijn de kinderen tot 2 nog gratis.

Dus dat is per dag zo'n 70 euro. Wel in het hoofdseizoen Adriatische kust in Italie.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #65 Gepost op: januari 29, 2019, 11:24:22 pm »

Wij proberen voor 4 weken (28 dagen) met ons 5-en onder de 1000 Euro te blijven. Wij kamperen altijd op de bonnefooi en houden rekening met dat dit niet altijd lukt. Afgelopen zomer ging prima (gemiddeld onder de 25 Euro per nacht), de zomer ervoor ging dit ook prima tot de afsluitende laatste kleine week op een camping die per nacht aanzienlijk meer dan het dubbele koste waardoor wij in totaal toch wat duurder uitkwamen... De prijs heeft soms wel invloed op de het aantal nachten die wij op een camping staan; is de prijs hoog en dit zien wij niet terug in voorzieningen of anders dan zijn wij extra snel weer weg ;-)
(Vooral binnen Nederland merk ik dat (de dure) campings eisen vooraf de verblijfsduur te bepalen en voor de hele periode vooraf betaald moet worden. Dit past bepaald niet bij onze bonnefooi traditie waar wij tijdens verblijf graag bepalen of en hoeveel langer wij blijven.)
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #66 Gepost op: januari 30, 2019, 08:29:39 am »

Ik val in de laatste groep.... ik wil een mooie camping, modern en schoon sanitair, een ruime plaats, voldoen ampere stroom om de Kyte niet met de hand te hoeven opzetten en een fijne ligging van de camping. In sommige gevallen is dat een wat duurdere grotere of luxere camping (bijvoorbeeld deze: https://www.alpencamping.at/nl/) en soms is het een kleinere camping die aan alles voldoet. Zo is een van onze favoriete campings (https://camping-langenwald.de/nl/) helemaal niet duur.

We hebben de vouwwagen voor het gemak van rondtrekken in het voorseizoen zonder te boeken en zonder verplicht een aantal dagen op 1 plek te moeten blijven. Meestal blijven we een nacht of 3 a 4 op 1 plek voordat we weer doortrekken. De kosten van een camping maken mij helemaal niets uit. Het is wat het is. We hebben ook niet een vooraf vastgesteld budget. Het is hoe dan ook veel goedkoper dan de vakanties in hotels die we deden voordat we gingen kamperen. Het gaat ons om de sfeer en het gemak van niet reserveren.

Onze echte kosten voor vakantie zitten in de vakanties zonder vouwwagen (2017: 10 dagen Florida; 2018: cruise naar de Noordkaap)
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2019, 09:46:54 am door RDDR »
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #67 Gepost op: januari 30, 2019, 09:09:47 am »

Ik kom uit op een gemiddelde prijs van €62,50/nacht op 2 verschillende campings direct aan de zee in Frankrijk. We zijn met 5 personen waarvan eentje kindertarief. Een plaats van +100m2 en 6 amp stroom. Geen animatie, disco oid. We selecteren meestal op locatie, score sanitair, Zoover recensies. Dan pas kijken we echt naar de prijs. We willen graag naar de kust ivm snorkelen en varen met de eigen kano. Verder geen al te grote camping (max 150 plaatsen) zonder allerlei extra's als animatie ed. De camping hoeft niet veel sterren te hebben, als het sanitair maar aan onze eisen voldoet. Dan denk ik, dat je met 5 personen toch al gauw boven de €50,00/nacht uit komt.....

Tsja, vroeger gingen we met z'n tweetjes en een tentje op de bonnefooi naar Frankrijk. Waren we 17,50 gulden per nacht kwijt :>
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

JoseV-S

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2018
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #68 Gepost op: januari 31, 2019, 09:56:45 pm »

Wij komen komende zomer uit op bijna 38 euro gemiddeld per nacht op 3 verschillende campings in Frankrijk. En dan zijn we met 2 volwassenen en 3 kinderen van dan 3,5 en 7 jaar, inclusief stroom. Het was wel behoorlijk zoeken om een beetje betaalbare campings te vinden die aan al mijn eisen voldeden: zwembad voor de kinderen, (beetje) animatie en genoeg speelgelegenheid, niet te grote camping en een hoog cijfer op zoover met veel NL recensies.

Maar gelukkig vind ik het erg leuk om vakanties uit te zoeken en te boeken, want het waren wel wat avondjes  :)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #69 Gepost op: januari 31, 2019, 11:52:57 pm »

Voor de mei en zomervakantie zoeken we de wat duurdere campings op met meer voorzieningen. Voor de losse weekenden wat goedkoper en kleinschaliger.
Gelogd

Rumi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Keizer Tenttrailer Weekender
    • Rumi's persoonlijke Website
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #70 Gepost op: juni 29, 2019, 09:38:43 pm »

Een rustige camping met schoon sanitair en elektra. Meer hebben wij niet nodig.
Uitgebreide voorzieningen hoeven wij niet, dus tot nu toe betalen wij met 2 personen nooit meer dan 25€ per nacht...en dat is dan ook nog inclusief toeristenbelasting...;)
Gelogd
"Geschiedenis is een langdurig ontwaken..."

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #71 Gepost op: juni 29, 2019, 10:40:27 pm »

Wij komen komende zomer uit op bijna 38 euro gemiddeld per nacht op 3 verschillende campings in Frankrijk. En dan zijn we met 2 volwassenen en 3 kinderen van dan 3,5 en 7 jaar, inclusief stroom. Het was wel behoorlijk zoeken om een beetje betaalbare campings te vinden die aan al mijn eisen voldeden: zwembad voor de kinderen, (beetje) animatie en genoeg speelgelegenheid, niet te grote camping en een hoog cijfer op zoover met veel NL recensies.

Maar gelukkig vind ik het erg leuk om vakanties uit te zoeken en te boeken, want het waren wel wat avondjes  :)

Dit zijn exact dezelfde eisen en budget als wij hebben! Mag ik vragen welke het geworden zijn?
Gelogd

JoseV-S

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2018
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #72 Gepost op: juni 30, 2019, 09:34:50 pm »

Dit zijn exact dezelfde eisen en budget als wij hebben! Mag ik vragen welke het geworden zijn?

zeker!
Camping La Chauderie
http://www.la-chauderie.com/
camping Charmant
https://www.campingcharmant.com
camping La Mignardière
https://www.mignardiere.com/camping-frankrijk-indre-et-loire.html
De eerste 2 allebei een week en de laatste 4 nachten.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #73 Gepost op: juni 30, 2019, 10:53:21 pm »

Dank je! La Chauderie ga ik onthouden!
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Wat is voor jullie de maximale prijs voor een staanplaats?
« Reactie #74 Gepost op: juni 13, 2022, 10:53:01 am »

Oud topic afstoffen..... :O


Max prijs is ook goed kijken wat je er voor krijgt. Wij schrokken ons rot toen we de nachtprijs van de camping in Saas-Grund (bij Saas Fee in Zwitserland) voor het eerst zagen. Na 2 dagen en een aantal wandeltochten via de zomer skiliften waren we daar heel anders in: bij de campingprijs zat namelijk een kaart, waarmee je gratis met de bus kunt en met veel liften gratis omhoog kon en bij sommige tegen sterk gereduceerd tarief. Dat betekende dat op sommige dagen we meer geld bespaarden aan bus en lift dan dat we aan camping betaalden. (we waren met 2 personen + gewone tent + auto toentertijd €45 kwijt, nu zou dat €51 zijn).  Gratis bus voorkwam ook dat we met de auto naar de dure parkeergarage van Saas-Fee gingen.
https://www.campingschweiz.ch/


Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal