Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Heb je kamperen van huis uit meegekregen  (gelezen 8677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Gepost op: juni 22, 2018, 09:52:20 am »

Hoe ben je besmet geraakt met het kampeervirus?
Gelogd

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer GT Royale
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2018, 09:55:41 am »

Van huis uit!
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2018, 10:08:28 am »

Van huis uit, als kind altijd met mijn ouders met de bungalowtent in nl op vakantie, later zelf met rugzak en koepeltentje. Mijn ouders hebben in die periode 2x een alpen kreuzer gehad maar toen ging ik al niet meer mee.

Mijn echtgenoot heeft kamperen niet van huis uit meegekregen.  We zijn een jaar of 8 naar Kreta geweest tot de kinderen kwamen en de oudste leerplichtig werd, toen zijn we gaan kamperen. Eerst met een tunneltent maar die was te klein voor 5 personen dus de overstap gemaakt naar een (tunnel tent model) vouwwagen. 
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2018, 10:11:06 am »

Heb het in ieder geval niet meegekregen vanuit huis. Mijn ouders gingen altijd voor luxe. Hotels, vliegen, en vooral veel comfort. Een vakantiehuisje ala Center Parcs was nog net de drempel  :H :H

Sinds ikzelf kinderen heb (9 jaar) ben ik mij pas gaan oriënteren in de kampeerwereld. Een paar jaar een caravan geleend van familie om een NL camping te proberen en sinds dit jaar een vouwwagen gekocht om richting Spanje te gaan. Dus ons campingleven gaat nu pas beginnen  :>
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2018, 10:12:53 am »

Ik heb het kamperen niet van huis uit meegekregen. Wij gingen vroeger thuis altijd naar een huisje of bungalow in Italie. Pas toen ik in een huisje zat maar wel op een camping, werd ik er mee besmet. Na nog een jaar in een ingerichte bungalowtent kwam de eerste vouwwagen in beeld en sindsdien alleen nog maar gekampeerd  :>
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.412
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2018, 01:29:49 pm »

Soort van huis uit, echter gingen we 20 jaar lang naar dezelfde camping waar onze stacaravan stond zo`n 30 klm verderop :+

Het echte kamperen met tent en gaspitje ben ik met mijn huidige man mee begonnen. Ik had voor mijn 18 nog nooit geen stap in het buitenland gezet (mijn ouders hadden geen rijbewijs) en toen meteen richting Frankijk met echt bijna niets..Wat was dat een leuke ervaring!! En nu dus nog steeds. inmiddels met mijn man en beide dochters van -- en 9. Ik hoop dat zij er later ook met zoveel plezier op terug kijken als dat ik doen op mijn zomervakanties toen ik kind was :J
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2018, 02:26:58 pm »

Als (thuiswonend) kind kan ik me niet anders herinneren dan dat we met de AlpenKreuzer op vakantie gingen. Ze hebben er 3 of 4 op rij gehad, ik dacht de Super, Super GT en Parade Royal. Dus niet alleen het kamperen can huis uit meegekregen, zeg maar gerust dat het klapkamperen erin geramd is...   ::)

Mijn schoonouders moeten er echter niets van hebben, dus mijn vrouw heeft er niets van meegekregen van huis uit. Hoewel, ze was vanuit het huisje of de stacaravan wel altijd jaloers op de kinderen van de kampeerveldjes, dus het lokte wel!

En sinds onze eerste vakantie samen, kamperen we altijd, met uitzondering van een paar keer niet i.v.m. zwangerschap of pas geboren kindje.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2018, 02:37:15 pm »

Ik zie het niet als een virus, ga wel al van kinds af aan kamperen in het buitenland. Later ook afgewisseld met zeilvakanties in Nederland.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2018, 02:41:49 pm »

Yep! Eerst een of twee jaar in een Walker, daarna gelijk Holtkamper en daarna is er geen ander merk meer gekomen! Gelukkig is mijn wederhelft ook met de vouwwagen opgegroeid, dus er was geen discussie over wat we gingen komen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2018, 03:08:39 pm »

Pas later uit eigen iniatief begonnen met kamperen. EErst tent daarna Jametic en Cocoon. Steeds stap luxer. Paar jaar geleden huisje in Hongarije gekocht. Cocoon weg. Maar dit jaar toch een Karsten tent gekocht om weer een weekje te gaan kamperen. Gewoon omdat het zo enorm leuk is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2018, 03:20:22 pm »

Van huis uit mee gekregen. Eerst tenten en toen mijn vader dat zat was naar caravan. En het leuke is dat nu mijn vader overleden is mijn moeder weer gaat kamperen met ons

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2018, 04:39:06 pm »

Mijn kampeergeschiedenis op 1 foto  O0
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 800
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2018, 06:25:54 pm »

Thuis hadden we een caravan tot ik 6 of 7 jaar was. Daarna kochten mijn ouders een boot en gingen we jaarlijks met de boot op vakantie (B-Nl-Fr) Dat is niet echt kamperen maar qua toilet, douche, sfeer etc wel gelijkaardig.

Toen ik m'n vrouw leerde kennen had ze nog nooit gekampeerd. Ze huurde (met haar ouders) altijd een villa met een zwembad. Ander budget dus.

Sinds we samen zijn gingen we de eerste jaren altijd met een tentje op de bonnefooi naar Frankrijk/Corsica/Italië/Denemarken/UK/Nl.. Dat deden we echt heel basic. Geen tafel, geen stoelen, geen gaspitje...enkel een tentje, luchtmatras, wegwerpbbq's en surfgererief ging mee. Low budget dus, maar wel erg leuk.

Met de komst van kinderen gestopt. Eerst een paar jaar Landal (NL), toen Yelloh village ontdekt, waar we een jaar of 3 achter elkaar een stacaravan huurden.

Daarna, na veel gezeur van mij + de oudste dochter, overstag gegaan en een tweedehands cabanon mercury gekocht. Die hebben we anderhalf jaar gehad, en nu dus een nieuwe Trigano Odyssee. Bevalt pri-ma, het vouwwagenkamperen. Volgende week vrijdag vertrekken we weer voor een dikke maand.
We nemen wel enkel 4 of 5 Sterrencampings, maar koken voornamelijk zelf etc. Gewoon op een laag tempo leven, een maand :) heerlijk. Vrouw en kinderen zijn overstag, dit is een blijver.

Veel voordelen tov een tent (vooral bagageruimte), en ook tov een caravan (peage, verbruik, snelheid..) Voor ons is dit eigenlijk een ideale compromis. Heeft de voordelen van een tent en bijna de luxe van een caravan. We zijn echt buitenmensen, daarom ook dat we de mercury inruilden voor een kleiner (en sneller) exemplaar.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #13 Gepost op: juni 22, 2018, 07:27:53 pm »

Van huis uit mee gekregen. Eerst altijd in een stacaravan. Daarna kochten mijn ouders een caravan. Maar daar wilde ik echt niet in slapen ( hoe zou dat toch komen!!) Ik heb toen zelf mijn eerste tentje gekocht. Vele jaren mee gekampeert. Toen ik Rene ontmoeten naar griekenland tunesie tanzania
kenia mozambique botswana zimbabwe en zuid afrika geweest. Daarna een tunnel tent gekocht. Rene had weinig ervaring met kamperen. Daar hebben we een aantal jaar mee rond getroken tot dat onze oudste geboren werd en mee ging. Wij 3en en de hond werd het wat krap in de auto dus een karretje aangeschaft( zo'n stuiterbal achter de auto). En eenmaal met Tent in een karretje dachten we dat moet ook anders kunnen. We hebben toen naar zoeken en vergelijken een holtkamper Astro aangeschaft 7 jaar oud (4 jaar mee gekampeert volgens de eigenaar)
Daar hebben we 3 jaar mee gekampeert en na 3 jaar 3 weken voor de vakantie beslist dat we wat groters wilde. In het begin wilde we al een cc dus 1 week voor de vakantie opgehaald en geen moment spijt gehad..

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2018, 08:39:39 pm »

Van huis uit. Eerst 6 weken met een eend en aanhangertje naar Italie (handig, leraar als vader) lange vakanties. Met een bungalowtent. Daarna met een dezelfde tent, daarna vouwwagen naar zuid-frankrijk met pa en ma. Zelf met de auto en tent naar Frankrijk, an weer met een heel klein tentje naar Griekenland. Met vrouw, en later kind (met 3 maanden al weg) met een tunneltent naar Frankrijk, nu sinds 7 jaar met de Kyte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal