Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Heb je kamperen van huis uit meegekregen  (gelezen 8678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2018, 09:37:36 pm »

Van huis uit meegekregen. Zowel mijn vrouw als ik zijn opgegroeid met kamperen in een vouwwagen. Mijn ouders hadden een Walker Valiant. Daarmee gingen we elke zomer met de Walker achter de Citroën 2cv naar Zeeland. Mijn vrouw met haar ouders met de Jamet heel Europa door. Toen wij elkaar leerden kennen kwam er na een vakantie in een stacaravan bij ons de kampeerkriebels terug. Vervolgens eerst een tent gekocht maar we waren het al snel eens dat er een vouwwagen moest komen. Na de geboorte van onze zoon hebben we vorig jaar een nieuwe vouwwagen gekocht. Ik zit nu lekker onder de luifel van onze klapper dit berichtje te typen.


Edit: 2cv toegevoegd
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2018, 07:48:24 am door Klapmoose »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2018, 09:59:10 pm »

Beetje scouting kampeer activiteiten daarna jaren niet, eerste jaren met man ook niet tot kids op speel leeftijd waren en we zijn gaan kamperen!

Voorlopig beste vakantie beleving voor ons gezin!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.353
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #17 Gepost op: juni 22, 2018, 10:04:48 pm »

Ik zelf ook van thuis uit mee gekregen.

Als klein kind met een bungalow tent, maar vanaf rond mijn 5 jaar werd deze ingeruild door een vouwwagen. Een IMRO-car. Was van een caravan verkoper rond waregem die zijn eigen versie van de vouwwagen had gemaakt en die verkocht. Geen gekend merk dus maar stak wel zeer degelijk en goed in elkaar. Mijn vader die altijd zeer praktisch was aangelegd en ook graag eentje zelf in elkaar wou knutselen de enige op de markt die aan zijn eisen voldeed.

Mijn vrouw heeft het niet van thuis uit. Enkel hotels en luxe daar, wel rondtrekkend. Toen we samen gingen wonen, werd het dus kamperen. Zei studeerde nog, dus we hadden ook niet zoveel middelen. Met een koepeltentje jaren weg geweest.

Als de kinderen er waren, werd dat eerst ingeruild voor huisjes en appartementen. Ook een paar keer een stacaravan op een camping. En daar leefde de kinderen uit. Mijn schoonvader was ernstig ziek en hadden dus meer flexibiliteit nodig en het begon toch te kriebelen om terug te gaan Kamperen. Dus een tweede hands vouwwagen gekocht om eens te proberen hoe de kinderen daar op reageerden. Het kamperen op die wijze viel iedereen goed mee, alhoewel we wel wat sneller zijn moeten afkomen omdat mijn schoonvader op sterven lag.

Sindsdien is het bij de vouwwagen gebleven en werd er ook een nieuw model aangeschaft.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #18 Gepost op: juni 22, 2018, 10:56:10 pm »

Geweldig leuk om te lezen waar de kampeerpassie vandaan komt :J

@Klapmoose... ik ben jaloers, geniet ervan :>

Mijn ouders kochten een stacaravan in Zeeland maar wij waren als kinderen altijd in de buurt van de kampeerveldjes. Dat was veel gezelliger.  Ik mocht vaak met een driepersoons tent in de tuin thuis en ook naast de stacaravan.  Dat vond ik altijd helemaal geweldig.

Later met mijn toenmalige partner eerst in de stacaravan van zijn opa en oma, 2 weken in een piepklein tentje (wat een gedoe was dat)  en toen kwam het idee voor een vouwwagen, zijn ouders hadden een Scout senior in de jaren 70, dus een oude scout gekocht, vervangen voor een Conway Cortina en nu een HK Flyer.
Gelogd

VanB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Cocoon Aero wind®force MTT
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #19 Gepost op: juni 23, 2018, 08:16:19 pm »

Bij ons is het ook een beetje een mix. Wij gingen vroeger met de familie (vijf man in een kleine auto met een Paradiso er achter) op avontuur. Mijn vriendin Bianca was toch iets meer luxe gewend en kamperen viel daar dus niet onder  ::).
Toen we kids kregen heb ik het virus toch weten over te brengen naar Bianca  :K en sindsdien kamperen we bijna altijd. Begonnen met een Esvo Pyramidetent om een paar jaar geleden toch op de vouwwagen over te stappen. Heerlijk.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2018, 01:18:47 pm »

Nadat er na mij nog drie kinderen waren gekomen werd kamperen goedkoper dan een hotel, pension of huisje.
Mijn vader kocht een caravan en er werd vanaf dat moment gekampeerd ...

Zoals te zien een spartaanse opvoeding, kids in een tent en ouders in een heerlijk verwarmde caravan op een camping in Lochem.
Het is al wel een 'paar weken' geleden, voorjaarsvakantie met vorst en sneeuw.
Eigenlijk een wonder dat ik het nog steeds erg leuk vind  :H
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2018, 01:55:45 pm door ArnoldusWH »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2018, 01:51:42 pm »

Ik was 6 weken oud dat ze me al mee namen. Mijn opa en oma's kampeerden al dat ze jong waren en mijn ouders zijn er ook groot mee geworden.  Mijn eerste keer was toen eind april in de sneeuw.
Met mijn ouders hadden we een eerst bungalowtent.  Daarna hebben ze één vakantie een vouwwagen mogen lenen,  maar dat vond mijn moeder niks.  Daarna hadden ze een piramidetent.  Mijn zus en ik hebben verschillende bijzettentjes gehad. 

Ik heb een paar jaar niet gekampeerd door relatie. Daarna met mijn inmiddels ex man begonnen in de tent van mijn ouders.  Hij kon kamperen alleen vanuit tenthuisje en stacaravan op Bakkum.  De tent van mijn ouders was goed om te proberen,  maar na 30 jaar toch echt op en niet meer waterdicht.  Toen zelf piramidetent gekocht en dat we de kinderen kregen eerst een Brixen tunneltent gekocht.  Was toen nog geen luifel voor,  dus die na twee jaar weer verkocht en een Michigan van de kampeerwinkel.  Tot mijn ziekte ervoor zorgde dat we ook die weer weg moesten doen.
Onze eerste vouwwagen was de Europa camper van Cabanon,  daarna wegens relatiebreuk de roadmaster rally s. Die bleek ook niet ideaal en kwam de Camplet concorde en nu voor 3e jaar weg met de Raclet Jasmin die we hebben gekocht omdat mijn gezin nu weer is uitgebreid.  😊
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2018, 09:49:41 pm »

ik was 8 maanden oud toen ik met mn ouders mee ging naar de camping (oostappen Asten) Daarna een jaar of 19 mee gegaan tot ik met de verkering (huidige vrouw) de bus naar Spanje ontdekte..Maar sinds 13 jaar (geboorte oudste zoon) weer jaarlijks naar de camping. Eerst een huur accommodatie maar later een vouwwagen. 
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Skaihosh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: 2023 tot ?? Combi-Camp Country Xclusive; 2018 tot 2023 Trigano Vendome GL 1998
  • Van bouwwagen naar vouwwagen ;-)
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #23 Gepost op: juni 25, 2018, 06:57:54 am »

Een beetje van beide eigenlijk....

Tot aan m'n 11e altijd in huisjes op vakantie, maar opa en oma hadden wel een caravan staan net over de grens, waar ik ook regelmatig was.
Na m'n 11e een aantal jaren met m'n ouders zomers door Scandinavië getrokken met een caravan.
In m'n pubertijd ook weer op de camping met vrienden ("toevallig" de camping waar we nu ook al 3 jaar naartoe gaan  :#).

M'n vrouw heeft t wel vanuit huis meegekregen en ging van jongs af aan al kamperen.

Onze dochter krijgt het ook weer met de paplepel ingegoten.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2018, 08:51:13 pm »

Zeker niet van thuis uit meegekregen.

Als kind was vakantie bij opa en oma slapen 25 km verderop in Eindhoven.
Het is virus is gekomen door naar festivals te gaan en met de motor op vakantie te gaan.
Eerste jaren met iglo tentje en bijna niets bij de mooiste vakanties gehad in Frankrijk.
Dan verkocht een tante een walker doublet en die is vele jaren mee gegaan.
De tijd nadien een stacaravan in Mullerthal (Luxemburg) gehad maar dat ging al snel vervelen dus weer weg gedaan.
Tot de geboorte van onze zoon weer met de tent alle windstreken verkent.
Dan een aantal jaren een huisje huren tegen belachelijk hoge prijzen maarja je moet wat.
Uiteindelijk een oude vw gekocht om te zien of zoonlief het fijn vond en ja hoor na 1 zomer een nieuwe gekocht,was goed bevallen dus.
Onlangs is er nog een stacaravan aan het assortiment toegevoegd om in het voor en naseizoen te gebruiken in De Haan.

Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2018, 10:24:32 pm »

Nee kamperen en zelfs op vakantie gaan heb ik niet vanuit huis meegekregen, tot mijn 20e ben ik nooit op vakantie geweest anders dan uit logeren bij familie ;-( Mijn eerste vakantie was een georganiseerde, primitieve kampeervakantie waarna er meer volgden. Later met mijn wederhelft (die kamperen wel vanuit huis heeft meegekregen) kampeerden wij meestal wat luxer. Tot een jaar geleden kampeerden wij voornamelijk met de tent waarbij wij als tussendoortjes ook wat ervaring met caravan en camper hebben opgedaan. Sinds een jaar met de vouwwagen, deze hebben wij nieuw gekocht en wij verwachten dat deze wagen de komende jaren voor ons en onze 3 kinderen. het primaire kampeeronderkomen is...
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2018, 10:43:53 pm »

Zeker van huis uit. Mijn ouders hebben jarenlang een ' la Boheme' vouwwagen gehad. Een dubbelklapper met harde deksel. Geweldige tijd! Later kochten ze een caravan en hadden mijn broers en ik een tentje ernaast. Tot ik zelf op vakantie ging. Eerst met een klein tentje. Toen vliegvakanties. Later met Patty een vouwwagen, maar met kleine kinderen was de  Chantilly erg lastig op te zetten. Dus maar weer paar jaar stacaravan huren, daarna caravan gekocht. Hierna nog een jaar stacaravan en na vliegvakantie Marokko kriebelde de camping meer. Na nog een keer stacaravan in Frankrijk keken we jaloers naar de gezelligheid op de camping met tenten en vouwwagens. Dus vouwwagen gekocht! Na 1 jaar van merk gewisseld. Nu genieten!
Gelogd
Carpe Diem

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #27 Gepost op: juni 26, 2018, 05:25:41 pm »

Wij ook allebei van huis uit. Zij met zowel bungalowtent als klapper (Walker) als caravan. Hij altijd met bungalowtent. Daarna samen met z'n tweetjes eerst met een tunneltent, daarna met nog kleine kinderen een grote iglo met 3 slaapcompartimenten en toen besloten dat een vouwwagen het ideale kampeermiddel voor ons is. Kids (inmiddels 6 en 8 ) zijn er ook dol op.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2018, 06:49:37 pm door AnnekeCornee »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #28 Gepost op: juni 26, 2018, 06:42:51 pm »

Nee, totaal niet. Mijn ouders gingen pas voor het eerst op vakantie toen ik 11 was en altijd naar huisjes. We haalden dan in januari bij de Rabobank in het dorp dikke reisfolders (die van vrij-uit was het dikst) en mijn moeder en ik zochten dan met veel zorg een verblijf uit. Altijd Duitsland of Oostenrijk, want dat konden we verstaan. Ook mijn schoonfamilie ging altijd naar een huisje, voor hen was Luxemburg de limit. Mijn vrouw ging echter toen ze wat ouder was altijd met vrienden op vakantie: heel low-cost en primitief, fietsvakanties met tentje en zo. Toen wij voor het eerst op vakantie gingen hebben we een compromis gevonden: wel kamperen, maar met een auto, stoeltjes en een tafel. Ik was meteen verkocht: heerlijk dat gerommel buiten met die campingaz brandertjes en die primitieve pannetjes. Wel hebben we het jaar daarop een grotere tent gekocht want dat op handen en voeten naar buiten kruipen vond ik maar niks. Ook onze kinderen wilden niets anders, met name vanwege de overvloed aan vakantievriendjes.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #29 Gepost op: juni 26, 2018, 08:01:52 pm »

Leuk als die verhalen!   :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal