Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Heb je kamperen van huis uit meegekregen  (gelezen 8832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #30 Gepost op: juni 26, 2018, 09:09:05 pm »

Zeker niet van huis uit meegekregen. Mn vader verklaart me nog steeds voor gek als we weer op pad gaan met de vouwwagen, laat staan als ik in de bivakzak onder een tarp ga liggen eind november  :J
Ik ben er mee begonnen toen ik studeerde. Kwestie van beperkt budget. Maar toen wel echt fan geworden. Sindsdien nog een enkele keer in hotel of huisje gezeten maar veruit de meeste keren op de camping in een tent.
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2018, 07:24:45 am door Selandus »
Gelogd

ErikAcasol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 4x4 Off road out door
  • De wrâld is te kreas om d'r oerhinne te fleanen
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #31 Gepost op: juni 26, 2018, 11:37:13 pm »

Vanaf 1965 met de EuroCamper achter de Opel Record naar Italië, naar de bloemen Riviera aan de Middelandse zee. Prachtig mooi, met vier kinderen op de achterbank. Dat was in een tijd dat het een hele onderneming was. Er was geen autosnelweg van beging tot het einde, geen TomTom, weinig comfort in de auto en vooral geen airco.
Later gingen we met onze ouders met een hok, sorry, caravan, want dat was zo makkelijk onderweg om koffie te zetten. Nu hebben we zelf een 1-2-3 model van Jamet en zijn heel tevreden daar mee, weer naar Italië, maar nu naar het Gardameer.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #32 Gepost op: juni 27, 2018, 12:31:41 am »

Ik heb het niet van huis uit mee gekregen. We gingen altijd naar huisjes bij een boer. Fantastische herinneringen aan! Later huurde mijn ouders wel een stacaravan. Maar allemaal in NL.
Mijn meisje is het wel met de paplepel in gelepeld. Zij gingen met haar ouders en zusjes met een vouwwagen naar de ons omliggende landen.
Zelf ben ik gaan kamperen door werkvakanties die ik in Frankrijk heb gehad. En daarna met een klein tentje op de motor door Europa gecrost. Zowel alleen als met Jantine. Ook erg leuke tijden mee beleefd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #33 Gepost op: juli 08, 2018, 08:49:22 am »

Niet meegekregen van thuis en eerst jaren op hotel of vakantiewoning gegaan.
Beginnen camperen (met tent) om tussenin wat meer weekendjes weg te gaan.

Iedereen in het gezin is intussen zo verkocht dat we net een vouwwagen hebben aangeschaft en volgend jaar waarschijnlijk de hoofdvakantie ook zullen camperen.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #34 Gepost op: juli 08, 2018, 09:55:48 am »

Mijn ouders hadden een stacaravan op camping de wedderbergen .
Daar altijd ieder weekend en iedere vakantie heen .
Eigen tentje naast de caravan .
Later met Alex 1 keer met een tent weg geweest ,zijn we van de cauberg afgeregent .
Daarna iedere vakantie in een hotelletje of apartementje .
Toen onze dochter geboren is 1 keer in een landal huisje maar dan merk je toch dat je geen contact krijgt met andere gasten .En toen onze zoon geboren is kwam Alex met het idee van een vouwwagen .
En zo gebeurde het .
Alpencruiser van 25 jaar oud voor 250 euro gekocht in sept en direct op vakantie .
Geen trekhaak op de auto dus vrienden brachten ons naar camping de noestelerberg .
Tot dan toe de leukste vakantie ooit .
Alex begon een forumpje en De rest is wel bekend  :)
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2018, 09:57:42 am door Bonny »
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Wolbert

  • Gast
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #35 Gepost op: juli 08, 2018, 11:53:17 am »

Vroeger, ja wij gingen met de tent weg, en hebben een caravan gehad.

Maar gingen net zo vaak in een huisje.

Daarna ben ik ook nog heel wat jaren begeleider geweest bij scouting. En heb redelijk wat servical weken gedaan. (Het zwaardere servival werk. Met echt niets 1 of 2 welen zien door te komen in de vorst ed)

Maar eerlijk, camperen is voor mij nooit een voorkeur geweest.
Het is een middel om andere dingen te doen geweest. Net als servical, ja als je dan in een hotel uit komt, dat breekt toch een beetje de sfeer.

Nog steeds geef ik eigelijk niets om vamperen. En zou mijn voorkeur gewoon een mooi hotelletje zijn.

Maar voor kinderen is er niets leukers dan camperen.

Wel vind ik het leuk, om van het camperen, wel iets confortabels te maken.
En een vouwwagen voldoet zonder dat ik dat had verwacht, daar wel heel erg aan al.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #36 Gepost op: juli 08, 2018, 01:14:13 pm »

Via de Scouting!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #37 Gepost op: juli 08, 2018, 09:25:03 pm »

Van huis uit zeker niet, mijn ouders werkten zich kapot om rond te komen en ons te voeden en zijn, behoudens een treinreis naar Lourdes nooit de deur uit geweest. Ik ben op mijn 18e met vrienden naar zuidfrankrijk gegaan, met de trein en liftend. Een shelter van een kilo of 12-15? bovenop de rugzak en sjouwen maar. Op de rug liggen en naar de sterren kijken, pilsje en een blowtje en elke dag soep met brood maar het virus sloeg toe en is nooit geheel weggebleven. Eigenlijk is een vouwwagen toch wel een enorme luxe.....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #38 Gepost op: juli 08, 2018, 10:16:28 pm »

Van baby af aan gingen we al kamperen, eerst in Nederland en later gingen we altijd naar het Harz gebergte in Duitsland.
Met z’n 6-en in een Opel kadet en
Later in een Opel Ascona. Imperial op het dak voor de spullen. We hadden een mooie grote blauwe bungalow tent. Een complex bouwwerk om op te bouwen. Maar wat hebben wij als kind zijnde altijd genoten van deze vakanties. Zelf ook eerst met de kinderen met een de Waard tent wezen kamperen, maar toen de derde kwam overgestapt op een vouwwagen, eerst een Aart Kok Tundra en nu sinds 2 jaar een Holtkamper Kyte. De oudste 2 gaan al niet meer mee kamperen.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #39 Gepost op: juli 09, 2018, 06:40:42 am »

Als kind hadden mijnbouders een sleurhut.
Eerst naar de zee, maar door het slechte weer naar spanje beginnen gaan.
Dan is dat gestopt omdat men ouders cafe gestart waren.
En dan eens 19 begon het virus terug en dan al 19 jaar bezig nu  :>
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #40 Gepost op: juli 09, 2018, 08:01:02 am »

We hebben beiden het kamperen niet van huis uit meegekregen. Onze beide moeders vonden het niets. Patrick heeft wel ruim dertig jaar bij de scouting gezeten en vond kamperen top. Ik was altijd het probleem :#. Toen onze dochter drie was toch maar eens na gaan denken over vakanties in de toekomst, want zo’n stacaravan kost al snel tussen de €1000,- en €1500,- per week. Vonden we toch wel erg veel geld. Tent was gezien mijn slechte rug een no go, dus dacht ik dan maar een sleurhut. Tot ik bij obelink in zo’n ding stond. Werd er claustrofobisch van :#. Daar stonden ook vouwwgagens en ik was verkocht. Ruimte en een keukentje en een bed geweldig. We zijn nu aan ons 5de kampeer seizoen bezig en ik zou niet anders meer willen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #41 Gepost op: september 25, 2018, 08:05:59 pm »

Van jongs af aan zijn wij jarenlang met een walker op vakantie gegaan. In een citroen GS naar Spanje, en laer ook naar Frankrijk. Mijn ouders gingen altijd lang met ons weg, minimaal 4 weken. Om dat betaalbaar te houden kampeerden we dus vrij basic. Later zijn zij overgestapt op een caravan, maar ik heb het virus echt van ze overgenomen. Mijn man en ik hebben nog een tijd met campers rondgereden, waaronder zelfs een Magirus deutz uit 1952. Toen er kinderen werden geboren kregen we een oude alpen kreuzer van mijn oom. Na 2 jaar hebben we deze ingeruild voor een iets modernere Trigano, ideaal met 2 opgroeiende kinderen. We zijn wel toe aan een iets kleiner, praktischer en vooral mooier model dus nu ben ik me aan het orienteren op een Aart Kok.
Manlief is nooit opgegroeid met het kamperen. Dat blijf ik wel merken, ook al heeft ie zich goed aangepast  :)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #42 Gepost op: september 28, 2018, 04:53:57 pm »

Yep, ook van huis uit. Vanaf 1 jaar al met de tent kamperen met mijn ouders. En met mijn achtste verjaardag krijg ik mijn eigen tentje, zo’n puntje met 2 stokken.
Gelogd

Fassie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone 2019, ex Jamet Texas 2000
  • klappen is toch wel een gezond virus
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #43 Gepost op: mei 23, 2019, 10:16:42 am »

Wij hebben het beide wel een beetje meegekregen het kamperen. Devlin zijn ouders hadden een stacaravan en hebben kort een vouwwagen gehad. Doordat mijn vader reuma had viel een gewone tent af, maar een oom en tante hadden een 10 persoons vouwwagen die had zo’n grote voortent dat dat ook goed te doen was met een rolstoel. Daarna hadden mijn ouders een camplet gehuurd, maar die kon mijn moeder niet in haar eentje opzetten helaas. Ook gingen mijn moeder en ik elk jaar een weekje op fietsvakantie met een koepeltentje, dat kon niet met mijn vader. Die week was voor ons; veel ondernemen wat niet met mijn vader kon. Heerlijke vakanties gehad. Ook wel huisjes zijn er gehuurd, maar dan heb je geen tot weinig contact met buren helemaal omdat veel mensen iemand in een rolstoel toch wel eng vinden. Toen de kinderen kwamen na een paar jaar de eerste vakantie samen dat werd een huurtent om te kijken of kamperen iets voor ons is. Daarna een Jamet Texas gekocht en nu een Aart Kok.
Gelogd

Ceel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Country
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #44 Gepost op: mei 23, 2019, 11:38:34 pm »

Altijd op campings geweest, in tenten, caravans, mobiel homes en vouwwagens. Virus via scouting gekregen, met kampen in de natuur, hikes, etc. Eens besmet; altijd besmet :-)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal