Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Heb je kamperen van huis uit meegekregen  (gelezen 8676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #45 Gepost op: mei 24, 2019, 06:37:12 am »

Zeker!

Eerst vaak in huisjes vakantie gevierd, maar vrij snel kochten mijn ouders een Alpenkreuzer super GT. Daar hebben we jarenlang mee gekampeerd en echt alles meegemaakt met die klapkar: midden in de nacht eruit en aan de stokken hangen vanwege storm, sleuven graven tijdens een stortbui en een kuil-plek, onder de luifel leven in de hitte en misschien wel mijn mooiste herinnering: met (zo goed als) de hele kinder-bende van de camping op het grote bed spelletjes spelen als het regende.... mooie tijden!
Daarna ook lang met de caravan op pas geweest, dat doen mijn ouders nog steeds.

Mijn vrouw moest ik wel overtuigen: die heeft het niet van huis uit meegekregen. Eerste jaar moest ik beloven dat ik de tent zou overkopen als het uit zou gaan en ook dat we elke avond uit eten zouden gaan.....
die tent is nooit weggegaan en we zijn dat jaar misschien twee keer uit eten gegaan: niets lekkerders dan bbq-en in de ondergaande zon met een mooie wijn erbij!
Na de eerste grote (koepel-)tent kochten we een familie-tunneltent. Die omgeruild voor een CC Flexi, en daar genieten we nog volop van!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jasper Carole en roan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s 2002
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #46 Gepost op: mei 24, 2019, 12:07:13 pm »

De eerste vakanties die ik me kan herinneren met mijn ouders waren in het zwarte woud en karintie in pensions , een jaar later kwam er een oude walker vouwwagen dat was rond 1988 en volgens mij was die walker toen ook al wel bijna 20 jaar oud , na 2 jaar kwam de eerste caravan een adria en daarna een bergland, ik kampeer sinds 3 jaar
Gelogd

oli4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #47 Gepost op: mei 25, 2019, 07:58:19 pm »

Hoi allen,

zeker niet van thuis uit, wij waren altijd hotel-vakantiegangers met alles er op en aan...
Mijn echtgenote en ik zijn altijd wel bij de scouts geweest, en dat was waarschijnlijk een eerste zaadje...
In mijn studententijd vaak rondgetrokken met een tentje
Toen we getrouwd waren en de eerste kids er waren zochten we een betaalbare manier om op vakantie te gaan.
Met een tweedehandstent van eBay, een gekregen tafel met stoeltjes, een kookvuur uit de aanbieding en een geleende koelkast zijn we dan eens gaan Kamperen aan de Mont-Ventoux.
Het was meteen raak en sindsdien hebben we alleen nog maar gekampeerd, en het is nog nooit tegengevallen.
We hebben ons elk jaar opgewaardeerd qua materiaal, en nu hebben we een vouwwagen! Beter kamperen kan niet.  :>

groetjes, Olivier
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #48 Gepost op: mei 26, 2019, 06:47:47 pm »

Geweldig hè dat scouting zoiets teweeg kan brengen  :J
Gelogd

Rumi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Keizer Tenttrailer Weekender
    • Rumi's persoonlijke Website
Re: Heb je kamperen van huis uit meegekregen
« Reactie #49 Gepost op: juni 29, 2019, 09:50:40 pm »

Als baby al met de rest van de familie in de tent gelegen.
Mijn hele leven gekampeerd. Sinds mijn toenmalige vriendin, nu mijn vrouw, meeging zijn wij overgestapt op de klapkar.
Het "op-de-grond-slapen" was voor haar toch wel een "dingetje..." ;)
Dus sinds vorig jaar zijn wij klappers....voor mij dus na meer dan 50 jaar "tenten"... :)
Gelogd
"Geschiedenis is een langdurig ontwaken..."
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal