Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?  (gelezen 19213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2019, 07:47:27 pm »

Hier ook prive
Gelogd

Fassie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone 2019, ex Jamet Texas 2000
  • klappen is toch wel een gezond virus
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2019, 01:38:58 pm »

Bij ons is het een eigen auto. Beide geen auto vd zaak. Maar is prima zo.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #17 Gepost op: mei 21, 2019, 05:53:37 pm »

Voorgaande jaren achter een leaseauto van de zaak. (308SW) .
Dit jaar achter onze eigen auto Ford mondeo, aangezien ik nu een volledig elektrische auto lease zonder trekhaak.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #18 Gepost op: mei 21, 2019, 06:03:33 pm »

Lease. Mazda CX-5. Vanaf 4 juni nieuwe model  :>
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.785
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2019, 09:54:57 pm »

sinds vorig jaar private lease

[offtopic]
maakt ons in de maandkosten geen verschil met een prive aanschaf
[/offtopic]
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #20 Gepost op: mei 22, 2019, 07:09:42 am »

Tot vorig jaar privé, dit jaar lease. Baan waarbij ik overal in Nederland zit. Daarnaast reden wij privé ruim 20.000 km per jaar, dus kom ik met de bijtelling wel uit t.o.v. privé gebruik.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #21 Gepost op: mei 22, 2019, 07:57:22 am »

Voorgaande jaren achter een leaseauto van de zaak. (308SW) .
Dit jaar achter onze eigen auto Ford mondeo, aangezien ik nu een volledig elektrische auto lease zonder trekhaak.

Even een off-topic vraagje:
Ik rijd sinds een week in een 308 (uit 2017). Het valt me op dat de boordcomputer aangeeft dat hij zeer zuinig rijdt. Op dit moment 5,1 op 100 km. Is die boordcomputer te vertrouwen? Of zit hij er liters naast? In mijn vorige auto klopte dit redelijk goed.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.284
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #22 Gepost op: mei 22, 2019, 07:58:59 am »

heb een tijd lang auto van de zaak gereden, maar vond de keuze altijd te beperkt. Als je iets echts leuks wilde rijden moest je nog behoorlijk bijbetalen. Ik mocht niet naar mijn eigen dealer want er waren contracten met een aantal van die verzameldealers, toen ik eens ruitschade had, moest ik naar zo'n glasboer etc... super irritant.  toen ik van baan veranderde en de HR medewerker stelde dat ik ook een auto van de zaak kreeg, heb ik eerst gevraagd wat de keuzes waren. Dat was eigenlijk altijd een auto die door een bepaalde importeur geleverd werd en dat zag ik al allesbehalve zitten. Dat waren auto's die ik prive nooit en te nimmer op een shortlist zou zetten. ik heb die toen geweigerd en heb zelf wat gekocht en een hoger salaris bedongen (lease normbedrag erbij).
Later bij een andere werkgever kwam op een gegeven moment ook het issue weer voorbij omdat mijn collega's dat hadden aangezwengeld vanwege het grote aantal km's dat we maakten. Toen heb ik direct geweigerd en ook daar het salaris op laten hogen. Het mooie was dat ik nog steeds met de Multipla reed die ik bij de vorige werkgever had gekocht.. en die al meerdere malen de klok rond was zonder noemenswaardige kosten. En daarnaast ook nog eens ideaal was met vakanties..


Nu ik een eigen bedrijf heb, heb ik toch de auto niet op de zaak staan. Mijn kantoor heb ik op loopafstand, en het aantal zakelijke kilometers is beperkt. als het even kan pak ik daarvoor ook nog de fiets (tot +/-20km enkele reis) maar kan die km's wel gewoon bij de belasting aftrekken.

Lang verhaal.. maar Prive auto dus :-)

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #23 Gepost op: mei 22, 2019, 08:36:09 am »

Ik rijd ook privé (in het onderwijs hoef je niet te vragen om een lease-auto), maar ik geloof dat ik ook geen lease zou hoeven. Ik zie het vooral als een subsidie om boven je stand te rijden. Als iedereen zelf de auto zou betalen, zou het wagenpark in Nederland er heel anders uit zien.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #24 Gepost op: mei 22, 2019, 08:39:25 am »

Even een off-topic vraagje:
Ik rijd sinds een week in een 308 (uit 2017). Het valt me op dat de boordcomputer aangeeft dat hij zeer zuinig rijdt. Op dit moment 5,1 op 100 km. Is die boordcomputer te vertrouwen? Of zit hij er liters naast? In mijn vorige auto klopte dit redelijk goed.

100% betrouwbaar is dit nooit. De enige methode die echt betrouwbaar is, is gedurende langere tijd (meerdere tanks) je gereden km te delen door de getankte hoeveelheid brandstof.
Echter: bij de meeste moderne auto's is de boordcomputer vrij betrouwbaar en vertoont geen grote afwijkingen meer. Gebruikelijk binnen de 5% marge. Er zullen vast uitzonderingen zijn. Vroeger was dat wel anders, maar komt door de gewijzigde manier van meten.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #25 Gepost op: mei 22, 2019, 09:37:03 am »

Ik rijd ook privé (in het onderwijs hoef je niet te vragen om een lease-auto), maar ik geloof dat ik ook geen lease zou hoeven. Ik zie het vooral als een subsidie om boven je stand te rijden. Als iedereen zelf de auto zou betalen, zou het wagenpark in Nederland er heel anders uit zien.

Helemaal mee eens.

Zie je in Belgie ook,grote bmw x5 rijden en dan andere baan en een corsa (niks mee natuurlijk)omdat er geen firmawagen meer is.
Wij kunnen ons dood ergeren aan dat dik doen met andermans centen.

Bij ons dus 2xprive wagen.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2019, 09:41:13 am door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #26 Gepost op: mei 22, 2019, 10:41:45 am »

Helemaal mee eens.

Zie je in Belgie ook,grote bmw x5 rijden en dan andere baan en een corsa (niks mee natuurlijk)omdat er geen firmawagen meer is.
Wij kunnen ons dood ergeren aan dat dik doen met andermans centen.

Bij ons dus 2xprive wagen.

Deels ben ik het met jullie eens, maar in de branche waar ik zit (aannemerij) valt dat 'dikke bakken' gehalte heel erg mee. Bij ons wordt het vooral gezien als bedrijfsmiddel, welke je ook prive mag gebruiken. Daarnaast zijn we gebonden aan allerlei co2 normen, omdat dat bij aanbestedingen meetelt. Ik zie het meer als een stimulans om schone nieuwe auto's de markt op te krijgen (en nee dan heb ik het niet over de MITSUBSIDIES die nu allemaal in Polen rondrijden), dus dan moeten we vooral zorgen dat deze auto's tweedehands ook goed te verkrijgen zijn voor prive aankopen (ik rijd mijn auto gemiddeld in 3 jaar naar 180K, maar dan heb je daarna nog een prima auto daaraan. Overigens zou ik er niet aan moeten denken om nu zelf een auto met dezelfde uitstoot te moeten kopen (Renault Megane 110 eco), want ik ga vandaag mijn nieuwe cabanon monaco ophalen  :H, maar mocht ik zelf een auto kopen, dan zou ik zoiets (of een golf of focus ofzo) ook aanschaffen maar dan van een jaar of 3 oud en die helemaal naar zijn grootje rijden.

Overigens heb ik mij over het systeem in Nederland wel eens verbaasd. Het is immers zo dat als je een auto van de zaak rijd je deze uitzoekt om hoe je hem prive gebruikt (beginnend bij bijtelling en vervolgens kijkend naar bijvoorbeeld hoeveel ruimte je nodig hebt) en als je hem prive rijdt met veel zakelijk je juist gaat kijken naar verbruik en zo goedkoop mogelijk (in ons geval tenminste, mijn zaken auto rijdt eigenlijk alle prive kilometers (want geen jaarmax prive) en de prive auto van mijn vrouw rijdt eigenlijk alleen maar 'zakelijk' (Fordje Ka)) omdat je prive vaak maar 19cent vergoed krijgt en niet op basis van 'je hebt een zuinige auto, dan krijg je meer vergoed', of 'je mag gratis stroom tappen op de laadpaal van de zaak met je prive auto).
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2019, 10:46:30 am door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #27 Gepost op: mei 22, 2019, 11:23:39 am »

Oh, maar onder 'boven je stand rijden' versta ik niet alleen BMW, Volvo, e.d. Bij mij in de straat staat ineens een nieuwe Ford Focus en een nieuwe Skoda Octavia of Peugeot 3008. Ik weet ongeveer wat er verdiend wordt en dan koop je niet zomaar een auto van rond de €30.000,- of meer.
In huize Marcel wordt er een heel redelijk inkomen verdiend en het budget stopt wel zo'n beetje bij €15.000 tot €20.000 (we hebben tenslotte ook nog andere wensen . . .) en dan heb je een occasion vanaf 2 jaar oud (al naar gelang je wensen).
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #28 Gepost op: mei 22, 2019, 11:34:43 am »

Hier begint nu wel een soort van 'dure auto is boven je stand' te ontstaan. Hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die wel nieuwe BMW / Mercedes / Volvo privé kunnen rijden, zonder daar andere dingen voor te laten. Echter zo'n inkomen komt niet zonder bepaalde offers (werkuren, werkdruk).
Oftewel: pas op met conclusies en oordelen
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #29 Gepost op: mei 22, 2019, 01:03:15 pm »

Ik oordeel sowieso niet, mensen moeten lekker doen wat ze willen als het hier op aan komt. En wat betreft het overige: ik spreek die mensen hè. Het zijn buren. Ik weet wel ongeveer waarom er een nieuwe Focus op de oprit staat. En ik weet ook wat er op de oprit zou staan als ze hun baan verliezen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal