Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?  (gelezen 19219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #30 Gepost op: mei 22, 2019, 01:34:48 pm »

Ik oordeel sowieso niet, mensen moeten lekker doen wat ze willen als het hier op aan komt. En wat betreft het overige: ik spreek die mensen hè. Het zijn buren. Ik weet wel ongeveer waarom er een nieuwe Focus op de oprit staat. En ik weet ook wat er op de oprit zou staan als ze hun baan verliezen.

ik toch niets meer dan normaal?
heb je de financien dan kan je voor "comfort" gaan
is het geld niet beschikbaar dan snel terug naar je basisbehoefte
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.962
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #31 Gepost op: mei 22, 2019, 01:37:51 pm »

en sommige geven niks om een auto als die het maar doet en andere geven er juist meer aan uit omdat ze dat mooi of leuk vinden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.620
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #32 Gepost op: mei 22, 2019, 01:47:17 pm »

Ik oordeel sowieso niet, mensen moeten lekker doen wat ze willen als het hier op aan komt. En wat betreft het overige: ik spreek die mensen hè. Het zijn buren. Ik weet wel ongeveer waarom er een nieuwe Focus op de oprit staat. En ik weet ook wat er op de oprit zou staan als ze hun baan verliezen.

Gevoelsmatig komt het op mij juist wel oordelend over, ook je eerdere input. Maar ik voel me zeker niet aangevallen. Wel denk ik dat je tamelijk rechtlijnig redeneert.
Iedere baan heeft plus en minpunten. Iemand die in het onderwijs werkt heeft net iets meer verlof dan de gemiddelde IT-er, om maar eens een voorbeeld te noemen. Los van of dat eerlijk is of niet, het is gewoon zo.

De redenatie m.b.t. de auto op de oprit is een aardige, maar menigeen heeft binnen afzienbare tijd ook de oprit niet meer als de baan verloren wordt, of minder functioneert door ziekte of... Als iedereen daar rekening mee zou houden, zouden er erg veel 'scheefhuurders' komen, de effectenhandelaar weet immers niet of er volgend jaar geen vette beurskrach is geweest.

Maar, volgens mij is dit topic juist uit interesse ontstaan en staat er slechts een eenvoudige vraag in de titel. Eventuele discussie vervuild het topic, maar (ik kijk even virtueel naar de moderatoren) volens mij staat het je vrij om een discussietopic te beginnen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #33 Gepost op: mei 22, 2019, 02:04:06 pm »

Wat is rechtlijnig aan mijn redenering? Ik zeg alleen dat de leaseregeling betalen via je brutoloon een enorme invloed heeft op wat voor soort auto's er rondrijden. Mensen kunnen op die manier een auto rijden die ze niet zouden rijden als ze er zelf voor zouden moet sparen.
Ik zeg helemaal niet dat dit oneerlijk is. Het is gewoon zo. Mijn schoonzus leaset op dit moment een vrij prijzige 5008. Ik ken de omvang van haar spaarrekening vrij nauwkeurig. Ze had geen €40.000 om deze auto zelf te financieren. Als ze zelf een auto zou moeten aanschaffen, zou dat zeker geen nieuwe 5008 zijn geweest.

Overigens heb ik het niet over baan verliezen in de zin van werkloos worden, maar in de zin van je zegt je contract op of dit wordt opgezegd, waardoor je ook je auto mag inleveren. Er bestaan nog werkgevers die geen lease aanbieden.
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #34 Gepost op: mei 22, 2019, 03:47:08 pm »

Even een off-topic vraagje:
Ik rijd sinds een week in een 308 (uit 2017). Het valt me op dat de boordcomputer aangeeft dat hij zeer zuinig rijdt. Op dit moment 5,1 op 100 km. Is die boordcomputer te vertrouwen? Of zit hij er liters naast? In mijn vorige auto klopte dit redelijk goed.
Mijn 308sw uit 2015 (Diesel) rijdt ook zo zuinig. Laatst afgeladen en met vouwwagen ook gemiddeld 5,1 op de 100km. Maar dan rij ik ook wat rustiger. :O
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #35 Gepost op: mei 22, 2019, 05:12:29 pm »

De mijne is benzine, vandaar mijn twijfel.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #36 Gepost op: mei 22, 2019, 05:54:31 pm »

5,1 l / 100km is bizar laag voor een benzine....daar zou ik ook sterk aan twijfelen. Bij je vorige post ging ik door dit verbruik inderdaad uit van een kleine diesel.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #37 Gepost op: mei 22, 2019, 06:16:31 pm »

Even weer terug on topic:)2957]:)2957]:)2957]

Lease van mijn kant.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #38 Gepost op: mei 22, 2019, 06:43:33 pm »

Even een off-topic vraagje:
Ik rijd sinds een week in een 308 (uit 2017). Het valt me op dat de boordcomputer aangeeft dat hij zeer zuinig rijdt. Op dit moment 5,1 op 100 km. Is die boordcomputer te vertrouwen? Of zit hij er liters naast? In mijn vorige auto klopte dit redelijk goed.
Km stand opschrijven tussen 2 tankbeurten door, daarna aantal km berekenen en delen met de liters en je weet het.

Omdat ik lease heb en tankpas, moet ik  km-Stand bij elke tankbeurt opgeven. Mijn Astra 1.0 (benzine) staat nu op 15,5km per liter. Net wat beter dan gemiddeld volgens de software van de leasemaatschappij

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

muis

  • Gast
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #39 Gepost op: mei 22, 2019, 07:28:58 pm »

Goed, de vraag was volgens mij vrij eenvoudig, namelijk: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?

Of andere mensen nu een leaseauto rijden en wat ze zouden rijden als zee die niet hadden is hier niet de vraag. Met dat soort antwoorden ontstaat hier een discussie die niet in dit topic thuis hoort. Wil je dit toch bespreken,  dat mag,  in een eigen topic in het café.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #40 Gepost op: mei 22, 2019, 10:57:05 pm »

Hier ook privé. In Omroepland (geen NPO  :P) doen ze niet aan leasebakken voor technisch (IT) personeel.

Ben het wel met de opmerking eens, dat er bij leasebakken met name wordt gekeken: kan de vw of caravan er achter, hoeveel ruimte heeft de wagen etc. etc. Dat heeft niks meer met werk te maken.
Ook die bijtellingsregeling moet anders en / óf grote reclame van het bedrijf er op. Je rijd hem tenslotte voor de baas..
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 637
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #41 Gepost op: mei 23, 2019, 10:19:27 am »

eigen auto.
Lease kan niet omdat ik geen sales/service rol heb.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #42 Gepost op: mei 23, 2019, 11:41:01 am »


Ook die bijtellingsregeling moet anders en / óf grote reclame van het bedrijf er op. Je rijd hem tenslotte voor de baas..



Wat een heerlijke kortzichtigheid weer, beetje    :ca  ........ klinkt als 'jaloers' c.q. 'afgunst'

Ongelofelijk wat voor 'ding' die auto toch altijd weer is en blijft. Men heeft nog liever dat een collega/buurman/familie/bekende 2 keer zoveel salaris verdient/krijgt dan dat hij een in (grotere/nieuwere) auto rijdt.

En hoeveel mensen rijden 'een auto van de zaak' als zijnde 'secundaire arbeidsvoorwaarden', wat is daar mis mee? Je betaalt er gewoon inkomsten belasting over en niet zo weinig ook.

Daarnaast nog het issue dat als de auto nieuw is (1 - 2 jaar oud) dan is het financieel interessant, daarna, zeker richting de 4 - 5 jaar, dan overstijgt de belasting op de bijtelling die je betaalt de kosten van de auto als dat je deze privé zou rijden.

En dan hebben we nog dat ik en velen met mij niet echt een keuze hebben; voor mijn werk moet ik een auto hebben (ca. 25-30K zakelijke kilometers per jaar), als ik dan afzie van 'privégebruik' zal er een derde auto voor de deur komen te staan; of we daar met zijn allen nu zo blij mee zijn?

Ja dus, mijn vouwwagen hangt achter een echte 'auto-van-de-zaak-leaseauto'
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2019, 07:42:09 pm door C5CCV »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #43 Gepost op: mei 23, 2019, 11:55:10 am »


......Daarnaast nog het issue dat als de auto nieuw is (1 - 2 jaar oud) dan is het financieel interessant, daarna, zeker richting de 4 - 5 jaar, dan overstijgt de belasting op de bijtelling die je betaalt de kosten van de auto als dat je deze privé zou rijden.


Dat laatste snap ik als zakenrijder nooit zo goed: ik zie het meer als ik betaal een 'huur bedrag' (bijtelling) waarmee ik onbeperkt kilometers mag rondtouren en alle risico's bij mij werkgever/leasemaatschappij liggen. Als er een deukje inzit: rekening leasemaatschappij, als het charter eronderuit klapt: rekening leasemaatschappij, nieuwe bandje: rekening lea....... Daarnaast heb ik geluk, ik mag ook in het buitenland tanken op de tankpas. Om al dat risico af te kopen rijd ik graag in een auto van een paar jaar oud (temeer daar het risico groter wordt bij een oudere auto  :J )
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Hangt je vouwwagen achter een eigen auto of achter een leaseauto?
« Reactie #44 Gepost op: mei 24, 2019, 05:39:34 pm »

ik toch niets meer dan normaal?
heb je de financien dan kan je voor "comfort" gaan
is het geld niet beschikbaar dan snel terug naar je basisbehoefte


IK zeg altijd maar: Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal