Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Rondtrekken of blijven staan  (gelezen 4023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #15 Gepost op: juli 01, 2019, 10:38:49 pm »

Wij staan altijd 2,5 week op 1 plek, mij te veel werk om alles 2x te doen. Ook de heenreis pakken we een hoteltje, 's ochtends ff ontbijten in het hotel en dan hoppa zonder gedoe weer in de auto en verder met de reis.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2019, 10:40:17 pm »

Meerdere bestemmingen, soms 2 nachten, tot een week, en dan weer verkassen. Daarvoor heb je toch ook een snelklapper, nietwaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.353
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2019, 10:44:24 pm »

De laatste jaren hebben we meestal redelijk lang op dezelfde camping gestaan, gewoon omdat er zoveel mogelijkheden in de buurt waren en we er zelf na die lange tijd niet op uitgekeken waren!
Gelogd

meulenbeld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet texas de luxe
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #18 Gepost op: juli 02, 2019, 02:26:22 pm »

Wij rijden in één ruk naar zuid oostenrijk en blijven daar 3 weken op dezelfde plek staan. Gezin met 5.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #19 Gepost op: juli 02, 2019, 03:24:18 pm »

Wij staan altijd 2,5 week op 1 plek, mij te veel werk om alles 2x te doen. Ook de heenreis pakken we een hoteltje, 's ochtends ff ontbijten in het hotel en dan hoppa zonder gedoe weer in de auto en verder met de reis.

+1
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #20 Gepost op: juli 02, 2019, 03:57:41 pm »

Wij staan altijd 2,5 week op 1 plek, mij te veel werk om alles 2x te doen. Ook de heenreis pakken we een hoteltje, 's ochtends ff ontbijten in het hotel en dan hoppa zonder gedoe weer in de auto en verder met de reis.

Wij ook. Op de heenweg overnachtingscamping. Terug in 1x, hoewel we vanuit Spanje twijfelen over een overnachting in een hotel ergens in Noord-Frankrijk.
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #21 Gepost op: juli 03, 2019, 05:22:17 pm »

Afgelopen zomer vak 7 campings in 3 weken.
Kortste verblijf was 1 nacht (halverwege Frankrijk onderweg naar Spanje) en langste verblijf 7 nachten (gewoon omdat de camping, plek en omgeving goed bevielen).

Wij boeken vrijwel nooit. Die vrijheid vinden we heerlijk.

Voorwaarde is wel een snelklapper en niet te veel spullen mee. Met onze cocoon icm de greenbox keuken gaat het prima.
Voor 1 nacht zetten we op zonder luifel in 15min. Opbreken duurt even lang (ondertussen doen vrouw en kids de afwas van t ontbijt).
Met luifel opzetten en eventueel windschermen duurt wat langer, plm 45min - 1 uur. Afhankelijk van de ondergrond en temperatuur :)3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Rondtrekken of blijven staan
« Reactie #22 Gepost op: juli 03, 2019, 10:14:14 pm »

Het varieert. Toen we nog een alpenkreuzer hadden was 1 keer opbouwen per vakantie wel genoeg. De kinderen waren toen ook nog erg klein (2 en 3) dus we reden in 1 keer naar de bestemming. Toen we overstapten op de trigano Chantilly, en de kinderen wat ouder werden, deden we 2 campings in 3 weken aan, soms een overnachting op een camping op de heenweg. Steeds vaker besloten we om niet de hele zooi op te bouwen maar alleen met wagenbak en luifel te kamperen. Zo hadden we afgelopen zomer 5 campings (waarvan 1 week op een festival) in 3 weken. Dit heeft ons definitief laten besluiten om onze Chantilly te verkopen en voor de campooz Fat Freddy te gaan. Dit jaar gaan we ook voor 3x een week en op de heen- en terugweg een overnachtingscamping. Als we ècht nog niet naar huis willen, kunnen we die laatste camping ook wat langer blijven.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal