Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeer seizoen in een vouwwagen  (gelezen 17479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Gepost op: september 01, 2019, 08:46:34 pm »

Sinds een jaartje zijn wij in het bezit van een vouwwagen, nadat we eerst met een caravan op pad gingen. Wat ons opvalt is dat we kille dagen (zowel temperatuur als vocht) toch een stukje minder prettig vinden. Je kan je warm krijgen met een kacheltje, maar een vouwwagen blijft voor ons gevoel dat wat behelpen ten opzichte van een caravan of hotel
In de zomer zijn wij juist erg blij met de vouwwagen en is die op vele vlakken (rijden, ruimte, koken onder luifel) fijner dan een caravan en ook een camping wat meer relaxed dan een hotel. 2de helft van juni hebben we heerlijk met de vouwwagen rondgetrokken. Nu zijn we weer een weekje weg en zitten we al in een hotel.

Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.352
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2019, 09:15:57 pm »

Voorjaar en zomer. Najaar is met een leerkracht in huis simpelweg niet haalbaar! Ook niet met iemand die actief is in een 5 tal verenigingen die in het najaar al hun werking terug opstarten. Daar mogen wij geluk hebben al één vrij weekend te vinden tussen september en november en dan komt kamperen er ook niet van.

Voorjaar is ook erg druk maar daar komt het sommige jaren (niet alle) wel een keer voor dat we toch een weekendje gaan kamperen.

Voornamelijk in de zomer dus.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2019, 10:15:39 pm »

Wij kamperen zowel in het voorjaar zomer en najaar met de vouwwagen. Soms al met Pasen. Gewoon goed voorbereiden en dan heb je geen last van vocht of kou. In de winter met sneeuw of als het vriest trek ik er op uit met alleen een tent

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2019, 10:25:37 pm »

Alleen de winter sla ik over, ik wil wel maar krijg mn kinderen niet mee ::)
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2019, 10:56:00 pm »

Nooit gekampeerd in een caravan. In het voor of najaar kan het wat killer zijn in de ochtend of de avond, brengt je wel dichter bij de natuur, en wat vroeger in je bed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2019, 11:01:16 pm »

Met de vouwwagen alleen met de zomer. Met de caravan van april t/m oktober.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2019, 11:08:08 pm »

Voorjaar en zomer. Het najaar valt in Belgie vrij laat (we zitten vast aan de schoolvakanties) omdat deze altijd in de week van 1 november valt.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2019, 12:57:51 am »

April/ Meivakantie, Hemelvaartsvakantie en Zomervakantie, i.v.m. schoolgaande kinderen.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2019, 03:49:11 am »

Kamperen is voor ons buiten leven en daar hoort mooi weer bij. Bij langduring te slecht weer om aangenaam buiten te verblijven wordt het binnenin een tent vaak ook een klamme vochtige bedoening. Voor ons is het dan tijd om op te breken en te verhuizen naar een plaats met wel goed weer. Wij kamperen zo’n 6 weken per jaar en deden dit tot 2 jaar geleden in de zomerperiode in een tent en in het voor en na-seizoen in een (vouw)caravan. In de winter boekten wij voor een paar dagen (zonder de kinderen die uit logeren gingen) weleens een hotel al dan niet samen met vliegtickets.
Na de aanschaf van een vouwwagen in 2017 is de toen aanwezige vouwcaravan verkocht en gebruikte wij de vouwwagen in 3 seizoenen. Vooral in het naseizoen met de kortere dagen en koudere nachten is het wat moeilijker om het binnenklimaat prettig te houden. Comfortabel en warm slapen is trouwens geen enkel probleem, comfortabel langdurig verblijven in een koude of klamme omgeving wordt niet als aangenaam ervaren.
Ook kan het vooral in het naseizoen lastig zijn om het natte doek van de vouwwagen goed droog voor de (winter)stalling te krijgen.
Sinds 2019 hebben wij naast de vouwwagen ook een camper voor buiten de zomerperiode, ideaal voor weekenden weg alleen is natuurlijk de (kampeer)beleving geheel anders, zeker bij overnachtingen op camperplaatsen. De vouwwagen gaat vanwege de mobiliteitsvoordelen en de kampeerbeleving voorlopig voor de zomerperiode nog wel blijven.
Wel overweeg ik om ook eens in de winter in plaats van een hotel de camper te proberen, ik ben benieuwd of dit gaat lukken en hoe dit gaat bevallen.

(Op mijn wensenlijst staat winterkamperen met bijvoorbeeld een tipi tent met houtkachel erin, alleen krijg ik hier nog geen gezinsleden ‘warm’ voor ;-) ).
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2019, 03:59:23 am »

Voor ons / mij is het april t/m september. We laten ons wel eens verleiden tot een huisje in het voor- of najaar. Maar dat voelt zeker voor mij toch minder als vakantie.
En tijdens de wintersport een hotelletje, lekker relaxed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.785
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2019, 08:12:10 am »

Sinds een jaartje zijn wij in het bezit van een vouwwagen, nadat we eerst met een caravan op pad gingen. Wat ons opvalt is dat we kille dagen (zowel temperatuur als vocht) toch een stukje minder prettig vinden. Je kan je warm krijgen met een kacheltje, maar een vouwwagen blijft voor ons gevoel dat wat behelpen ten opzichte van een caravan of hotel
In de zomer zijn wij juist erg blij met de vouwwagen en is die op vele vlakken (rijden, ruimte, koken onder luifel) fijner dan een caravan en ook een camping wat meer relaxed dan een hotel. 2de helft van juni hebben we heerlijk met de vouwwagen rondgetrokken. Nu zijn we weer een weekje weg en zitten we al in een hotel.

Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

tja wat is jullie definitie van "kil" ?
overdag is het nu 18-20gr, 's nachts 10gr
qua temperatuur vergelijkbaar met de meivakantie zeg maar, prima te doen met een goede slaapzak en kacheltje in de voortent

is het echt regenweer de hele dag dan gaan we in de regio wat overdekts opzoeken om de dag door te brengen
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2019, 04:55:40 pm »

Alleen het clubweekend met Hemelvaart en de zomervakantie (3 weken).
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2019, 09:46:28 am »

Onze eerste kampeertrip is meestal het eerste weekend van de paasvakantie als het weer wat droog is.  Koude kan ons dan niet deren, met een vuurtje en warme slaapzakken valt het heel goed te doen.  Onze zorg is het droog inklappen en daarom lijkt het najaar voor ons precies nooit een optie.  Bijkomend zijn de weekends in het najaar al benomen met andere zaken en is onze mindset precies ook niet meer gericht op kamperen.  Dus we beperken ons tot voorjaar en zomer. Misschien verandert dat nog als de kinderen het huis uit zijn.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2019, 02:43:30 pm »

We zitten nu dus in hotels en dat is ook wel weer heerlijk. Mis wel een beetje de ongedwongen sfeer van een camping. Hier moet je er toch net een stapje netter bij lopen.
Maar een lekker bed, heerlijk ruime kamer en douche.

@Hemertje: helaas zit ik door rugklachten iets vaker op de kamer / camping dan dat ik zou willen. Nu vandaag een stukje gereden (van het eerste naar ons tweede hotel) en moet toch echt even een uurtje rust nemen nu. Met het weer van vandaag was dat in de vouwwagen ook wel gelukt, maar vanaf morgen wordt het toch fris onder de luifel. En binnen zitten in een vouwwagen is toch vrij ongezellig.

@Jan: denk dat wij ook of de vouwwagen in zijn geheel weg doen of alleen blijven gebruiken voor de zomervakantie en de tijd daarvoor en daarna lekker hotels gaan doen. Voor de tijd die we vrij hebben is een camper me te duur.

Dan hebben we de vouwwagen voor maar 2 a 3 weken per jaar. Aan de andere kant: hotels zijn flink duurder, hoewel dat ook deels onze eigen schuld is door het soort hotels dat we uitzoeken.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2019, 04:05:24 pm door RDDR »
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Kampeer seizoen in een vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2019, 03:23:41 pm »

Sowieso altijd met pinksteren en in de zomervakantie. Dit jaar zijn we ook nog naar Duitsland geweest in de meivakantie. Ach en garantie's qua weer heb je nooit. Dit jaar in Zwitserland ook nog een nachtje van 3gr meegepakt. Met kuipzeil ingeritst en een kacheltje is het wel te doen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal