Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Omlaag

Auteur Topic: welke hobby's hebben jullie?  (gelezen 95119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik hendriks

  • Gast
welke hobby's hebben jullie?
« Gepost op: maart 17, 2009, 06:20:42 pm »

ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat ieders intresse is naast het klappen :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.156
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2009, 06:28:56 pm »

www.vouwwagenclub.info


Ben een Prince fan en zodra hij eens in Europa is ga ik naar zijn concerten.
Ik kijk veel films met mijn nieuwe www.popcornhour.com.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2009, 06:38:04 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

fish

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2009, 07:12:30 pm »

fotografie
http://www.geocaching.nl/index/  Soort spoorzoeken voor grote mensen  :O :O
Wandelen
computer
http://forum.vouwwagenclub.info
bbq jen ;D


Hmzzzzzz ik begrijp eigenlijk niet waarom ik altijd op de bank zit :#


Wat is geocachen.

Geocaching
De nieuwste trend voor avontuurlijke wandelaars is geocaching, een soort schatzoeken via de satelliet. Spannend voor kinderen, maar zeker ook voor volwassenen.

Wat is geocaching?
Geocaching (spreek uit: dzjio-kesjing) is een avontuurlijk spel voor wandelaars met een gps-ontvanger. Het principe is dat personen schatkisten (caches) verstoppen over de hele wereld en de locaties van deze kisten op internet publiceren. Met behulp van een gps-ontvanger, een elektronisch apparaat dat dankzij satellietverbindingen uw exacte positie op aarde weergeeft, moet u zo'n schat zien terug te vinden.

Een cache kan er verschillend uitzien maar heeft altijd een logboek. In zijn simpelste vorm bevat een cache verder niets. De vinder wordt geacht iets in dat logboek te schrijven.

Vaak zitten er ook andere voorwerpen in. Dat kan van alles zijn: van landkaarten en boeken tot cd?s, toegangskaarten en spelletjes. U dient daarvan een uit de schatkist te nemen en hiervoor in de plaats weer iets anders achter te laten. U mag zelf kiezen wat.

Gps
Geocaching klinkt simpel, maar vraagt toch de nodige speurzin. Met een gps-ontvanger weet u wel globaal waar u moet zoeken, maar zo'n apparaat is niet tot op de meter nauwkeurig. Daardoor moet u vaak nog even flink zoeken voordat u de schat hebt gevonden.

Bovendien kan de cache werkelijk overal verstopt zitten: in de struiken, in een boom of zelfs onder water. Caches kunnen ook in steden bevinden, zowel onder als boven de grond, in gebouwen als net daarbuiten. Kortom: geocaching garandeert flinke wandel- en speurtochten, waar ook ter wereld.

U moet daarvoor wel eerst een gps-ontvanger aanschaffen. De kosten variëren van 200 tot 600 euro. Wie door dit bedrag nog niet ontmoedigd is, kan via de links onderaan deze pagina meer informatie vinden.

De oorsprong van geocaching
Geocaching is nog maar een paar jaar oud. Op 3 mei 2000 verstopte de Amerikaan Dave Ulmer de eerste cache in Portland Oregon. Hij maakte daarvan melding op internet. Drie dagen later werd de schat tweemaal bezocht en het logboek eenmaal ingevuld.

In korte tijd lijkt geocaching een enorme rage te worden. Volgens recente cijfers spelen bijna 100.000 mensen dit spel in meer dan 100 landen. Op Geocaching.com staan bijna 40.000 caches vermeld.

Volgens internetmagazine Wired (link zie onderaan) gebruiken creatieve geesten geocaching zelfs om een 'blind date' te arrangeren. Ze geven niet de geografische coördinaten van een schat op, maar die van hun eigen huis of stamcafé. Zo hopen ze dat de spoorzoeker bij hen komt eten of een biertje drinken.

Uitwisseling van cd's en dvd's
Geocaching wordt ook steeds meer gebruikt om illegale kopieën van cd's en dvd's, bijvoorbeeld met topografische kaarten, uit te wisselen. Het principe is eenvoudig: u maakt een kopie, laat die achter in een cache, de vinder neemt die mee en maakt weer een kopie, enzovoorts. Een soort Kazaa of Bittorrent, maar hier is de pakkans nog kleiner, omdat de maker van een gevonden kopie vrijwel niet te achterhalen is. Er bestaat ook al een naam voor dit anonieme (en strikt genomen illegale) uitwisselingsnetwerk: de Kabouterbond. Zie ook de pagina Online wandelkaarten.

Aanbevolen links
Geocaching.com
Dé informatiebron over geocaching: wat is het en hoe doet u mee?
Geocaching.nl
Het Nederlandse broertje van Geocaching.com.
Geocaching.nu
Vergelijkbare site, eveneens met Nederlandse caches.
Gps-koopgids.nl
Een onafhankelijk overzicht van gps-ontvangers.
'Geocaching' offers high-tech treasure hunt (CNN)
CNN was een van de eerste grote media die het fenomeen geocaching ontdekte.
Have Geocache, Will Travel (Wired)
Geocaching is voor sommigen meer dan alleen maar schatzoeken.

« Laatst bewerkt op: april 25, 2009, 09:19:49 pm door nel »
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2009, 08:39:11 pm »

Uiteraard rondtrekken met de combi-camp, waarbij de nodige rolletjes(kaartjes) worden volgeschoten met de meest mooie en minder mooie foto's
Rondwandelen op de mooie locaties die we tegenkomen.
En dan aan het eind van de dag heerlijk cobben met als afzakkertje en lekker plaatselijk(kielster) bittertje :K :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2009, 08:46:24 pm »

mijn tuin, lezen, nieuwe activiteiten bedenken voor mijn werk (buitenschoolse opvang) darten en meestal tijd te kort ivm de kids.  :#
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2009, 10:05:10 am »

Windsurfen staat bij mij op de absolute nummer 1. hoe harder de wind en hoe hoger de golven hoe liever  :K
Een poging tot kitesurfen behoort tot mijn "te verwezenlijken" hobby's. Alhoewel ik er nog steeds niks van bak  :I
Verder kan ik me nog super amuseren met snorkelen en vissen.

Hmmm, precies wel veel op, rond en in het water hé  :J

En als het water te koud is mag dat wel eens paardrijden worden of eens gaan lopen.

En koken is voor mij niet enkel een hobby maar ook een uitstekend middel om te ontstressen  :**
« Laatst bewerkt op: april 08, 2009, 11:04:01 am door Belgskes »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2009, 10:42:03 am »

- absoluut vakantie houden,
- fotografie
- racefietsen (recreatief),
- website bouwen en beheren http://members.quicknet.nl/ivo_marjolijn/
- motorrijden,
- mijn vrouw en twee dochters,
- zo af en toe een boek lezen (voornamelijk op vakantie of als ik ziek ben trouwens),
- HÉT vouwwagenforum,
- films kijken,
- BBQ-en,
- zitten in de tuin in de zon (of met de vuurkorf)

Zo, volgens mij is mijn vrije tijd nu wel vol. (naast nog een opleiding die ik volg op zaterdag)  :)
Het lijstje staat overigens in willekeurige volgorde (anders krijg ik ruzie thuis  :#)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:welke hobby's hebben jullie?
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2009, 05:22:47 pm »

auto's slopen ::)
koken ;D
jullie pesten KK
aquarium :)
petra :W
Gelogd

marcel.s

  • Gast
wat voor hobby heb jij?
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2009, 08:11:56 pm »

de aftrap.


 :# :# :#




dat is 1.


en ...



met een nieuwe....


zo wassie

zo issie




dus , nou kom maar op met jullie hobby's.
zo kunnen we elkaar nog beter leren kennen, ieder zijn afwijking zeg maar :# :# :# :# :#
Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2009, 08:28:04 pm »

Ben net over naar een andere computer, dus de foto's volgen nog.
Heb 34 jaar achter de drums gezeten bij een rockband. Ben er een maand geleden uit gestapt omdat ik de jongste was (wordt dit jaar 50) en de oudste zou bijna met pensioen gaan, en de andere leden begonnen zich zo langzamerhand te gedragen als "een stel oude wijven". Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen oudere dames, maar heren die zich als zodanig gaan gedragen en praten vind ik een beetje genant worden.
Verder heb ik van 1992 tot 1997 een vliegerwinkel annex ontwerp-studio annex atelier gehad waar ik me bezig hield met het ontwerpen en bouwen van de meest uiteenlopende soorten vliegers. Denk dan niet aan die dingen die je tegenwoordig ziet in van die extreme-programma's op TV waarbij vliegeraars vele meters hoog uit het water springen, getrokken door stuntvliegers, maar meer aan de traditionele vorm van deze sport; het versieren van de lucht met kleurige creaties die door windkracht opstijgen. Was een uit de hand gelopen hobby, werd mijn werk, en is nu weer een hobby.
We gingen voorheen altijd naar een camping langs de Nederlandse kust, en daar kon ik me heerlijk uitleven met m'n vliegers. De laatste vakanties was het meer buitenland, en dan wordt het meenemen van al die extra bagage toch een probleem.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2009, 10:46:09 am door Rinus »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2009, 08:50:00 pm »

Op ??n met stip fotografie.
Daarnaast geocaching met de gps, wandelen, computer, downloaden, en als laatste
leden pesten op een forum. Deze http://forum.vouwwagenclub.info :O
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2009, 09:06:53 pm »

In beeld ...

Met diverse taken :


Spelen en werken op :


Lui liggen kijken naar :


En natuurlijk :


(En dan bedoel ik niet die tent ... )
« Laatst bewerkt op: april 05, 2009, 09:09:39 pm door PaneVino »
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mr4hughz

  • Gast
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #12 Gepost op: april 06, 2009, 01:37:31 am »

eerst


en daarna
oftewel


en op mijn media center


en


en dan 4 van de
Gelogd

screech

  • Gast
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2009, 07:46:44 am »

Er was hier ook al een poll over(http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2760.0.html), en dus even de tekst gekopieerd:

Oh je, en natuurlijk een sticker voor een forum in elkaar knutselen.  :H

- absoluut vakantie houden,
- fotografie
- racefietsen (recreatief),
- website bouwen en beheren http://members.quicknet.nl/ivo_marjolijn/
- motorrijden,
- mijn vrouw en twee dochters,
- zo af en toe een boek lezen (voornamelijk op vakantie of als ik ziek ben trouwens),
- HÉT vouwwagenforum,
- films kijken,
- BBQ-en,
- zitten in de tuin in de zon (of met de vuurkorf)

Zo, volgens mij is mijn vrije tijd nu wel vol. (naast nog een opleiding die ik volg op zaterdag)   :)
Het lijstje staat overigens in willekeurige volgorde (anders krijg ik ruzie thuis  :# )

Oh je, en natuurlijk een sticker voor een forum in elkaar knutselen.  :H
« Laatst bewerkt op: april 06, 2009, 07:48:16 am door screech »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:wat voor hobby heb jij?
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2009, 07:49:38 pm »

Je hebt gelijk Ivo. Daarom wordt dit topic gesloten en kunnen jullie hier verder gaan.  http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2760.0.html
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal