Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen verzekering.  (gelezen 25345 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naat

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #30 Gepost op: augustus 15, 2010, 03:33:37 pm »

Onze vouwwagen is 4 jaar oud. We hebben een all-risk verzekering bij Unive afgesloten.
Daar was hij nog een tijdje verzekerd tegen nieuwwaarde en daarna loopt de waarde niet zo snel terug.
Was ook niet zo duur, maar ik weet niet meer hoeveel precies. Ook iets van rond de 5 euro per maand.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #31 Gepost op: augustus 15, 2010, 10:09:35 pm »

tnx allemaal zover, ga eens even opzoek. Nu hebben we een beetje een idee van de kosten (wat is reeel en wat niet)
Gelogd

Piet Peters

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #32 Gepost op: augustus 15, 2010, 10:49:57 pm »

net voor onze nieuwe VW wezen zoeken bij de ANWB 5jaar tegen nieuwwaarde 7500,- stromschade etc. 143 euro per jaar daar kan je geen armoe voor lijden.
Gelogd

Sean

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2010, 04:56:31 pm »

Ik ben nu niet verzekerd omdat hij alleen maar in de tuin staat.
Maar als ik er mee weg zou gaan zou ik hem eerst laten taxeren en dan helemaal laten verzekeren.
Maar ik moet er niet aan denken dat er iets mee zou gebeuren.  :X
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2010, 03:25:58 pm »

net voor onze nieuwe VW wezen zoeken bij de ANWB 5jaar tegen nieuwwaarde 7500,- stromschade etc. 143 euro per jaar daar kan je geen armoe voor lijden.
Let wel op, je hebt natuurlijk weer een eigen risico bij dit soort verzekeringen. Dus als je al eens wat hebt, dan  mag je eerst dat zelf ophoesten. Meestal is dat dus al gauw 2 jaar premie betalen, en dan ook nog eens dat bedrag zelf betalen bij schade.

Stel je krijgt schade na 2 jaar. Dan heb je dus al 2 jaar premie betaald (2x143,- =EUR 286,-) En dan je eigen risico van EUR 250,-. De schade kost je zelf dus al EUR 536,-. Alles wat je schade hoger is betaalt je verzekering.
Dus ja; óf je loopt 3 weken risico, óf je betaald EUR 143,- voor 3 weken vakantie zonder risico.  :** altijd lastig dit soort keuzes.

Nog steeds ben ik er niet uit (en daarom had ik juist deze poll gestart) wat ik ga doen. Ondertussen al wel weer lekker 3 weken en 3 weekenden op pad geweest. Met alle risico voor mezelf.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2010, 03:31:58 pm »

Heb het jaren zonder gedaan.
Maar de wagen is nu dermate nieuw dat de vervanging waarde hoog genoeg is geworden.
Dus als de boel de lucht in vliegt heb ik tenminste iets.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

screech

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #36 Gepost op: augustus 17, 2010, 03:43:57 pm »

Dat snap ik Alex, maar als je 5 jaar premie betaald, heb je al ongeveer EUR 715,- uitgegeven. En wat is jouw 2e hands vouwwagen na (nog eens) 5 jaar nog (fiscaal) waard?! Dat vraag ik me altijd af.

Als ik kijk naar het verschil in aanschafkosten voor een wagen uit 2007 of eentje uit 2002, dan zit daar zo'n EUR 1000,- tussen. Dus als als je 2e hands VW nu EUR 2000,- heeft gekost, dan is ie over 5 jaar nog maar EUR 1000,- Dus als ie dan de lucht in vliegt, dan krijg je EUR 1000,- van de verzekering, maar betaal je zelf EUR 250,- eigen risico, en heb je al EUR 715,- premie betaald. Dus de waarde vermindering betaal je gewoon aan de verzekering. En als je niet verzekerd, dan houdt je dus EUR 1000,- op je rekening over. Wat gelijk staat aan het bedrag dat je uit eindelijk uitgekeerd krijgt. Ergo, geen verschil.

Als je er even vanuit gaat dat je vouwwagen dus niet de lucht in gaat,.... dat geeft je dus EUR 1000,- uit voor..... niks. Sorry, maar zo zie ik dit. Of maak ik ergens een grote denkfout???
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #37 Gepost op: augustus 17, 2010, 03:49:13 pm »

Ik ben nu aan het kijken voor een stalling voor mijn nog-te-arriveren el-cheapo klappert. Nu zijn de kosten van de verzekering voor 1 jaar bijna net zo hoog als de aanschafprijs van mijn AK Allure. M.a.w.: ik vind een verzekering echt onzin voor een klapkar uit 1992 met een dagwaarde van bijna niets. En toch eist de stalling een verzekering.

Kan ik geen afstandsverklaring invullen o.i.d. waarmee ik aangeef dat ik de klappert op eigen risico stal en dus geen aanspraak zal doen op enige schade die in de stalling kan  ontstaan? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #38 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:00:45 pm »

Ik denk simpeler.
Verzekering kost 60 euro per jaar.
Zolang je meer krijgt dan die 60 euro dan kan het volgens mij uit. 
Eigen risico heb ik trouwens niet dus dat scheelt al.

Want anders hoef je nergens een verzekering voor te nemen want tja het is beter dat je hem niet nodig hebt en dat je dus je premie kwijt bent.
Het is tet trouwens ook niet alleen voor op de camping maar ook voor de stalling.
Geen verzekering geen geld als er iets gebeurt bij hun.
       
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:01:54 pm »

Ik ben nu aan het kijken voor een stalling voor mijn nog-te-arriveren el-cheapo klappert. Nu zijn de kosten van de verzekering voor 1 jaar bijna net zo hoog als de aanschafprijs van mijn AK Allure. M.a.w.: ik vind een verzekering echt onzin voor een klapkar uit 1992 met een dagwaarde van bijna niets. En toch eist de stalling een verzekering.

Kan ik geen afstandsverklaring invullen o.i.d. waarmee ik aangeef dat ik de klappert op eigen risico stal en dus geen aanspraak zal doen op enige schade die in de stalling kan  ontstaan? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon even naar ze mailen/bellen.
Meestal vinden ze het geen probleem.
Maar net wat je zelf al zegt je hebt nergens recht op als het mis gaat.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

screech

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #40 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:36:55 pm »

Eigen risico heb ik trouwens niet dus dat scheelt al.

Hmm, mag ik dan vragen waar jij je klapper verzekerd hebt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #41 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:38:03 pm »

interpolis
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #42 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:40:37 pm »

Sorry nog eens gekeken.

Per schadegeval geldt een eigen risico van ¤ 35,-. Dit eigen risico geldt niet voor aansprakelijkheidsschaden


Wat is er verzekerd

Wat verzekert u als u een Interpolis Caravanverzekering afsluit? En welke schade wordt vergoed?
   
Wat is verzekerd   

    * tourcaravan
    * vouwwagen
    * stacaravan

Tegen welke schade   

    * aansprakelijkheid als caravan ontkoppeld is
    * aanrijding
    * brand
    * storm
    * diefstal
    * ontploffing
    * blikseminslag

Wat is mee te verzekeren   

    * voortent
    * inboedel
    * aanbouw
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2010, 04:47:44 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

screech

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #43 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:56:25 pm »

oke, EUR 35,- eigen risico. Ik had al veel hogere bedragen zien.

Mischien toch nog eens uitzoeken of het toch wat is.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #44 Gepost op: januari 26, 2011, 03:48:21 pm »

Standaard verzekering bij Unive. We hebben dit besloten, want mocht er iets gebeuren in de winterstalling we i.g. nog ergens aanspraak op kunnen maken.

Uw caravan is in ieder geval verzekerd tegen diefstal, schade door storm, brand, of een aanrijding of ongeluk onderweg. Bij een vouwwagen of stacaravan is hagelschade standaard meeverzekerd. Voor de toercaravan kunt u hagelschade optioneel meeverzekeren.

Bovendien kunt er ervoor kiezen uw huishoudelijke inboedel, zoals keukengerei en linnengoed, mee te verzekeren. Een kwestie van eenvoudig de nieuwwaarde hiervan optellen bij de waarde van de caravan.
Š Unive
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal