Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen verzekering.  (gelezen 25348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gulpje

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #45 Gepost op: januari 26, 2011, 09:21:17 pm »

Verzekeren is je indekken voor evt schade en dat kost geld. En soms word je er niet slechter van, zoals bij ons: Afgelopen april onze nieuwe trroigano oceane opgehaald en in juni er mee op vakantie naar het zuiden van Frankrijk. Daar waren dus de overstromingen.Wij stonden hoog en redelijk droog, maar toch schade door een modderstroom. Door de zwaarte van de modder zijn de haringen door de slikranden gekomen, met als gevolg schade. Deze was ca 350-500 euro, eigen risico van 60 euro. En nog maar 3 maanden premie betaald. Dat kan ook dus.
Overigens tijdens de reparatie vw ingeruild voor een snelopzetter. Krijg je als je (watertandend) door de showroom loopt... :?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #46 Gepost op: mei 19, 2011, 08:18:50 pm »

Ik heb de Smitveld Ruebist verzekerd bij Univé. Kosten: ? 89,85 per jaar. Maar daarvoor ben je wel goed verzekerd, schade onderweg, stormschade, hagelschade, diefstal, ook in de (eigen) stalling is ie verzekerd.
Ook de (peperdure) zij- en boogluifels zijn mee verzekerd, net als de inboedel, dat zijn buiten de huishoudelijke boel ook de optionele accessoires van Smitveld.
Dus voor die 9 tientjes loop ik geen risico.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 08:21:31 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Angel

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #47 Gepost op: september 09, 2011, 11:18:52 am »

Ik heb onze verzekering gemaild met de vraag wat het kost om de vouwwagen (nieuwe jametic 4X4) te verzekeren en dit is het antwoord wat ik krijg?

De premie voor een All risk dekking inclusief hagelschade en 5 jaar nieuwwaardetermijn bedraagt ? 9,24 per maand inclusief assurantiebelasting.

De premie voor een brand/diefstal/storm dekking bedraagt ? 5,21 per maand inclusief assurantiebelasting.

Standaard eigen risico ? 75,-.

Wat zouden jullie als advies geven om te pakken als verzekering de nieuwwaarde met alle opties erbij zal zo om en nabij de 7000 euro liggen.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #48 Gepost op: september 09, 2011, 12:07:21 pm »

De vraag is of je in staat bent de schade te betalen of een nieuwe vouwwagen te kopen als er schade ontstaat door eigen schuld of door een andere oorzaak dan het rijtje bij de goedkopere verzekering. Kan je dat, dan is het de afweging of je dat risico wilt afkopen voor 4 euro per maand of niet. Voor ons was die keuze eenvoudig, de Alpha is all-risks verzekerd. Let wel op de afschrijvingsregeling die gehanteerd wordt (dat verschilt nogal van 5 jaar nieuwwaarde tot maandelijks een percentage er af).
Gelogd

kansberg

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #49 Gepost op: september 11, 2011, 07:48:07 pm »

Heb zojuist voor ? 40,00 per jaar bij Univé een vouwwagenverzekering afgesloten. Onze Camp-let Concorde uit 2001 heeft natuurlijk geen enorme waarde meer en is ook wel te overzien in het geval d?t, maar voor 40 euri's heb ik een prettiger gevoel, temeer omdat de wagen 11 maanden per jaar in de stalling zal staan.

Ik heb collega's die meer betalen voor de verzekering van hun mobiele telefoon.....
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Vouwwagen verzekering.
« Reactie #50 Gepost op: september 11, 2011, 08:08:26 pm »

Ik heb de verzekering weer gemaild. Ik ga hem verzekeren tegen stormschade en brand. Diefstal ga ik niet aan beginnen. Ik heb nu een disselslot en die moet ik dan vervangen door een SCM goedgekeurd slot en een SCM gekeurde wielklem of SCM gekeurd wiel kettingslot. Als daarop google ben ik ook nog eens iets van 150 euro minimaal kwijt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal