Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: stormbanden  (gelezen 34858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
stormbanden
« Gepost op: april 27, 2009, 09:41:28 pm »

Ik zou graag eens willen weten wie er spanbanden gebruikt :? en waarom?
gaat het niet lekken en of schuren op het doek.Onstaan er dan gene lekkages?
Bij Roadmaster worden spanbanden afgeraden. Gewoon spannen met een scheerlijn binnen (kruislings) is beter. :J
zal er een polletje tegen aan gooien O0

Stem maar eens voor de spanbanden over de klapper.

komen we alvast in de stemming voor de vakantie.... KK


[modklap-ik heb nu eindelijk de titel veranderd  :)spanband is om een lading vast te zetten,en hier gaat het duidelijk over een stormband]
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2009, 07:47:10 am door marcel.s »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2009, 09:54:47 pm »

Andere jaren niet gebruikt maar afgelopen zomer kwam de waarschuwing voor windkracht 9 toen hebben we banden op de wagen gezet. Het ging idd lekken maar dat was van korte duur. Wij waren, op het hoogtepunt van de storm, blij dat de banden erop stonden. Er was veel schade bij mensen die geen stormband gebruikte.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2009, 09:57:15 pm »

Tja de optie soms staat er niet bij. Ik heb het 1 keer gedaan bij zeer harde wind. Bij de mistral waren we hem vergeten. Misschien gelukkig want ik heb ergens gelezen dat het doek kan scheuren door het heen en weer wapperen. Dus ik durf eigenlijk niet meer zo goed ???
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2009, 10:36:09 pm »

Ik ben er nog niet uit, vorig jaar met de Mistral dacht ik dat het mis zou gaan maar het viel mee
Gelogd

shaba

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2009, 10:37:05 pm »

Ik heb kunststofspanbanden gebruikt, maar laat dat voortaan achterwege. Het TenCate tentdoek ging direct doorslaan, en het regende binnen net zo hard als buiten!  :( Gelukkig herstelde het doek zich vanzelf, zodat het geen blijvende gevolgen had. Ik had er twee (1 voor voortent, 1 voor luifel). Heb er 1 verkocht via internet, de andere gebruik ik soms voor de luifel, daar maakt het niet zoveel uit..... Je kan doorslaan van het doek voorkomen door bijvoorbeeld schuursponsjes er onder te klemmen, op de plekken waar de band de tent raakt. Staat wel geinig :#
« Laatst bewerkt op: april 27, 2009, 10:49:59 pm door shaba »
Gelogd

brecht

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2009, 10:48:50 pm »

wij hebben nog nooit zo'n banden gebruikt,ga al heel mijn leven met een vouwwagen. :J
er is nog nooit iets weg gewaaid of zo,ze moet wel goed bevestigd worden in de grond natuurlijk...
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2009, 07:13:40 am »

Ik heb ze (nog) niet aangeschaft. Zit dus nog te twijfelen of ik ze wel of niet ga kopen.  ???
Vandaar dat ik voorlopig dus heb ik gevuld: weet niet.
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2009, 10:08:59 am »

Als je in Sant Pere Pescador dagelijks aan enkele beauforts onderworpen bent en af en toe eens vrij krachtig dan is een stormband echt geen overbodige luxe.
Dat hebben menige campeerders aan den lijve kunnen ondervinden daar. Zowel tentcampeerders als vw of caravanners.
Op de 3 weken die we er waren hebben we toch wel af en toe iets zien "passeren"  :zw of inklappen door de wind.
Beter voorkomen dan genezen.
Wij hebben een spanband met beschermhoesjes die op de gevaarlijke plaatsen komen en waar de spanband in kan schuiven zodat hij niet schuurt op het tentdoek.
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2009, 10:46:56 pm »

span banden bezorgen meer last dan plezier .. als de wind er onder slaat kan je spanband zelfs je tentdoek beschadigen

beter zorgen dat de wind niet onder je tent kan slaan
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2009, 10:06:12 pm »

wordt er hier nou storm band bedoelt?
een spanbant is over het algemeen een hulpmiddel om lading snel vast te zetten. I:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2009, 10:11:32 pm »

wordt er hier nou storm band bedoelt?
een spanbant is over het algemeen een hulpmiddel om lading snel vast te zetten. I:

Spanbant afkorting van spannend Brabant  :H :H :H
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2009, 10:57:57 am »

pff :P je weet wat ik bedoel .. het is mierenneuken NIET miereneuken
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2009, 06:58:30 pm »

Nou kinderen!!!!! Geen ruzie maken! :# :# :# :# :# :# :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2009, 12:34:40 am »

Nou kinderen!!!!! Geen ruzie maken! :# :# :# :# :# :# :#


Ja juf  I:
:H :H :H :H
Gelogd

klapkar1

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2009, 02:22:08 pm »

Plaats de stormband aan de binnenzijde van de tent over het frame en de tent slaat niet door!!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal