Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: stormbanden  (gelezen 34860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaaf

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2009, 08:48:32 pm »

Weet het nog niet, hang waarschijnlijk er vanaf hoe groot de angst wordt tijdens erg harde wind.
Het is ons in iedergeval door de dealer van onze CC afgeraden.
Tip van de dealer "Desnoods de voortent afspannen met scheerlijnen (met elastiek aan de tent) om de beweging in het frame die de wagen stormbestendig zou moeten maken te waarborgen."
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2009, 08:55:50 pm door gaaf »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2009, 10:20:18 pm »

Weet het nog niet, hang waarschijnlijk er vanaf hoe groot de angst wordt tijdens erg harde wind.
Het is ons in iedergeval door de dealer van onze CC afgeraden.
Tip van de dealer "Desnoods de voortent afspannen met scheerlijnen (met elastiek aan de tent) om de beweging in het frame die de wagen stormbestendig zou moeten maken te waarborgen."


Die angst is heel groot kan ik je vertellen. De mistral (Deze droge wind kan oplopen tot kracht 10 ) of de tramontane wil je niet meemaken. Ik heb ze beide meegemaakt waarvan de mistral de ergste was. We zijn er s`nachts uitgegaan om extra lijnen aan te brengen. S`morgens was al het elastiek van de haringen af. En de stormlijn.......die lag nog in de dissel ::) Maar wie weet waar het goed voor is geweest.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2009, 10:23:58 pm door nel »
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2009, 12:30:37 am »

wij hebben de mistral ook meegemaakt .. maar met 35 tot 40 haringen .. maak ik me daar niet zo druk om ..

er zijn speciale elastiek "tussenstukjes" waarmee je je scheerlijn vast zet .. ach .. ze zijn wel handig .. maar nuttig .. hmmm
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #18 Gepost op: mei 17, 2009, 09:50:59 pm »

Wij zetten een deel van de lijnen vast met veren aan de tent, zelfde effect maar sterker als elastiek
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Spanbanden
« Reactie #19 Gepost op: mei 18, 2009, 11:24:08 am »

Ik gebruik zelf geen "stormbanden" om over je tent/vouwwagen te spannen om te zorgen dat de luifel/wagenbak de lucht invliegt. Het lijkt mij nooit gezond dat de band de hele storm langs het tentdoek schuift. Dat geeft (te) veel slijtage imm. Als ik de storm zie aankomen, zorg ik dat de tent goed voorzien is van alle haringen en goed afgepannen is.

Daarbij heb ik alle haringen dmv elastiek verbonden aan de tent en ook span ik de scheerlijnen verend af; dus ook met elastiek!

Hierbij hanter ik de stelling dat "Meebuigen is beter dan schrap zetten". Maar dan is het wel zo dat de CC zich daar zelfs iets minder voor leent dan de HK........


Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

marcel.s

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2009, 09:36:31 pm »

wordt er hier nou storm band bedoelt?
een spanband is over het algemeen een hulpmiddel om lading snel vast te zetten. I:
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #21 Gepost op: mei 23, 2009, 11:52:00 pm »

wordt denk ik wel een stormband bedoeld ja
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Stormbanden.
« Reactie #22 Gepost op: mei 26, 2009, 09:46:06 pm »

mooi pas dat dan aan....
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Stormbanden.
« Reactie #23 Gepost op: mei 26, 2009, 10:05:14 pm »

mooi pas dat dan aan....

Bij deze ???
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #24 Gepost op: mei 26, 2009, 10:09:26 pm »

 :# :P
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #25 Gepost op: mei 30, 2009, 11:15:18 pm »

 :N :?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Spanbanden
« Reactie #26 Gepost op: juni 26, 2009, 08:34:56 pm »

Wij gebruiken de spanband uitsluitend voor de luifel. De tent houdt het wel, is immers een frans kwaliteitsproduct
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseppe

  • Gast
Re:Spanbanden
« Reactie #27 Gepost op: juli 28, 2009, 10:21:48 pm »

Vorig jaar bij de Obelink hebben we er 3 meegenomen, omdat die dingen pas de l;aatste jaren in opkomst zijn hebben we ze eerder nooit gebruikt. wat we dan wel deden was de tentframe aan de binnenkant kruislinks aftuien langs het doek.

Omdat we vorig jaar op een vrij open plek stonden met weinigf andere kampeerders om ons heen heb ik er wel 1 aan de voorkant erover heen gegooid bij de luifel, de rest wel in aanslag. En het heeft gewerkt de veer die eraan zat hoorde je snacht af en toe bij een windvlaag uit en inveren. mijn motto is dat voorkomen altijd beter is dan genezen. :)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Spanbanden
« Reactie #28 Gepost op: juli 28, 2009, 10:25:44 pm »

We hebben dit jaar windkracht 7-8 mee mogen maken maar ik heb nog niet zoiets van nu ga ik ze aanschaffen.
Misschien dat ik de luifel er even af zou halen als de wind anders stond maar de wagen stond als een huis.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #29 Gepost op: juli 29, 2009, 07:51:11 am »

en nu ben ik het beu  :#
dus even attentie, ik ga optreden als modderklaptor...... :(

komt ie ..........

[modklap-ik heb nu eindelijk de titel veranderd  :)spanband is om een lading vast te zetten,en hier gaat het duidelijk over een stormband]

 zo, dat was dat  :O
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal