Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: stormbanden  (gelezen 34855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:stormbanden
« Reactie #45 Gepost op: mei 07, 2010, 04:20:21 pm »

Volgens mij zijn stormbanden wel nuttig als je een luifel met zijwanden hebt staan, want die kunnen
enorm veel wind opvangen die niet goed weg kan.
[en stormbanden zijn volgens mij gewone spanbanden, met onderaan bij de grote haringen een trekveer]
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:stormbanden
« Reactie #46 Gepost op: mei 07, 2010, 06:16:19 pm »

Volgens mij zijn stormbanden wel nuttig als je een luifel met zijwanden hebt staan, want die kunnen
enorm veel wind opvangen die niet goed weg kan.
[en stormbanden zijn volgens mij gewone spanbanden, met onderaan bij de grote haringen een trekveer]
Lijkt me toch het slimst om een luifel neer te halen als er noodweer wordt verwacht. En n iet met stormbanden te gaan prutsen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spanbandje

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #47 Gepost op: mei 11, 2010, 09:56:02 pm »

Mooi onderwerp ( spanband ), ik als spanbandje :H heb de stormband tot nu toe niet hoeven gebruiken, maar heb ze wel. ik heb aan het gardameer wel Div  luifels en tenten zien vliegen die er geen hadden, en de buren wel, en die stonden nog, dus beter mee verlegen dan om verlegen. :zw

Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #48 Gepost op: mei 15, 2010, 03:43:14 pm »

Wij hebben de stormbanden gratis bij onze arizona gekregen, gaan weze gebruiken???

Waarschijnlijk niet.


Gelogd

muis

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #49 Gepost op: mei 15, 2010, 08:23:26 pm »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraag. 2 weken geleden hebben we een Jamet Louisiana uit 1996 gekocht. Hoeveel stormbanden gebruiken jullie, ik heb er 4 gekocht nl 2 vouwwagen 1 tent 1 voor de luifel. Wat zouden jullie doen?
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #50 Gepost op: mei 15, 2010, 09:57:15 pm »

Kampeer al jaren met diversen onderkomens Tent, Caravan, en vouwwagen. Nog nooit een stormband gebruikt. Wel bij naderende storm luifel weghalen en rondje om vw maken voor controle.
Eventueel een scheerlijn bij zetten.   
Let wel op dat bij een storm, je niet te vaak de deur open maakt, als je wind daar onder schiet kan het je tent "opblazen "
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2010, 11:27:37 am »

Gewoon goede scheerlijnen, goed model vouwwagen en nooit met de kop naar de wind opzetten.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #52 Gepost op: mei 16, 2010, 09:16:37 pm »

Ik heb er nog nooit een gebruikt, dit naar aan leiding van het kapot waaien van een voortent tijdens een misttral in Zuid Frankrijk. De band werkt dan als een mes, en je doek scheurt er strak langs af. IK span alles goed af, zelfs scheerlijnen niet veel gebruikt, Jamet- Montana en Louisiana geen preblemen. En om de Combi Camp ook niet.
Henk
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #53 Gepost op: juli 13, 2010, 04:15:27 pm »

Na diverse voors en tegens gelezen te hebben, nee, toch maar niet........
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #54 Gepost op: augustus 13, 2010, 12:52:33 am »

heb naast stormbanden vaak ook nog scheerlijnen die ik binnenin schuins langs de zijwand vastzet. geleerd van mijn pa van wie de vw ooit was. in frankrijk hiermee ooit de vw kunnen redden terwijl die van de buurman foetsie was tijdens een heftige mistral :#

1 tip hierbij is het doek niet te raken anders krijg je lekkage ;).

en ach overal zijn voor en tegenstanders voor, bij mij zitten ze er standaard erin liever te veel en niet gebruiken dan tekortkomen wanneer ik ze nodig heb. mischien dat ik de jamet ooit aanpas en ze er vast in naai :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:stormbanden
« Reactie #55 Gepost op: augustus 19, 2010, 08:02:00 pm »

Net terug uit Hongarije. Heb 1x de stormbanden gebruikt omdat er heftig weer was voorspeld. Echter ook meteen het matras en de kussens nat omdat het dak ging doorlekken, dus snel tijdens de regen deze weer verwijderd. Ik deed deze n.l. over het slaapgedeelte van de Jametic. De voortent heeft vaste punten voor aan te klikken stormbanden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #56 Gepost op: november 03, 2011, 11:43:25 am »

Ik zit dit topic nog eens een beetje door te lezen en nu lees ik telkens iets over scheerlijnen met elastiek. Wat moet ik met daar bij voorstellen?

Een scheerlijn waarvan het onderste gedeelte van elastiek is? of

maak je een elastiekje aan de ogen van het doek waar normaal de scheerlijn aan vast zit en maak je daar op 1 of andere manier een scheerlijn aan vast?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #57 Gepost op: november 03, 2011, 02:54:01 pm »

Het kan beide! Waar het om gaat is dat de tent kan blijven meebewegen met de wind. Een scheerlijn op zich geeft weinig rek, vandaar de tip om "ergens tussen tent en haring" iets elastisch op te nemen. Of je dat boven of onder doet maakt niet uit. Het elastiek moet wel voldoende sterk zijn natuurlijk... Ik gebruik daar de tentelastieken voor die ik overhad van mijn oud etent.
Gelogd

avr

  • Gast
Re:stormbanden
« Reactie #58 Gepost op: november 03, 2011, 05:36:14 pm »

denk dat ze deze bedoelen, houden de boel lekker op spanning!
« Laatst bewerkt op: november 03, 2011, 05:38:42 pm door avr »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:stormbanden
« Reactie #59 Gepost op: november 03, 2011, 09:55:12 pm »


Die angst is heel groot kan ik je vertellen. De mistral (Deze droge wind kan oplopen tot kracht 10 ) of de tramontane wil je niet meemaken. Ik heb ze beide meegemaakt waarvan de mistral de ergste was. We zijn er s`nachts uitgegaan om extra lijnen aan te brengen. S`morgens was al het elastiek van de haringen af. En de stormlijn.......die lag nog in de dissel ::) Maar wie weet waar het goed voor is geweest.

in welke landen vind je dan zo harde wind als de mistral en tramontane?? En is dat dan in een bepaald gebied van dat land??
Gelogd
Jevipro
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal