Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gasfles gebruiken we?  (gelezen 118655 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #90 Gepost op: juli 04, 2017, 07:52:55 pm »

De Sapperdeklappies doen het met een 907. Daar wordt mee gekookt en indien geen stroom ook voor gebruik van de koelbox.

De kleine blauwe wegwerpers voor verlichting als we een plek hebben zonder stroom.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #91 Gepost op: juli 06, 2017, 07:51:13 pm »

Hier ook een 907, die past zo lekker in de keuken. We hebben ook een waterkokertje en een losse Coleman brander (voor het bakken) bij ons. Het gasverbruik is daarom erg laag. De huidige fles gebruiken we al drie jaar en is nog steeds niet helemaal leeg.
De Coleman werkt zelfs op euro-loodvrij en is tevens onze 'noodvoorziening'. Tanken kun je overal!
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #92 Gepost op: juli 07, 2017, 11:16:27 am »

Hier ook een 907 om te koken, verwarming en koelen gaat op electra.

Heb de 907 nu 3 jaar in gebruik, we hebben daar zo'n 6 weken mee gekampeerd. Laatst heb ik de fles gewogen en er zit nog ongeveer 30% in, gaat dus vrij lang mee!
Er zijn vast goedkopere oplossingen, maar deze fles past mooi in de keuken en kan dus altijd blijven staan.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #93 Gepost op: maart 04, 2018, 07:46:22 pm »

Wij koken op benzine, al 30 jaar ...
Sinds de aanschaf van onze klapper vorig jaar zijn we van 1 pitje (Sigg Firejet) overgestapt naar een Coleman stove met 2 pitjes, wat een luxe  :>

Voordeel van benzine: overal verkrijgbaar en veel vermogen. Het is inderdaad wat gedoe met bijvullen, stank, kans op morsen, gedoe met een trechtertje, NOOIT binnen in de tent koken, ... maar het hoort gewoon bij ons kampeer-ritueel. Vooral het hoge vermogen bij het koken op benzine spreekt mij wel aan. Met onze oude Sigg benzine brander moesten oppassen dat het theewater niet aanbrandde ...
Omgekeerd; het valt mij vaak op dat op gas het bakken en braden zooooo lang duurt  :N
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #94 Gepost op: maart 05, 2018, 08:08:31 am »

Omgekeerd; het valt mij vaak op dat op gas het bakken en braden zooooo lang duurt  :N
Slow cooking is erg hip tegenwoordig :)2]
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.994
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #95 Gepost op: maart 05, 2018, 09:10:10 am »

Ik zweer ook bij koken op benzine. Altijd gedaan en de twee Coleman Sportsters gaan ook sinds de aanschaf van de klapper nog gewoon mee. Als reisleider ooit gekookt voor grote groepen. Ook toen stonden de grote 8 liter pannen al naast de keuken op een lullig Coleman Feather pitje. Die was sneller dan de branders-van-de-baas.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #96 Gepost op: maart 05, 2018, 09:41:58 am »

Campingaz in het buitenland (kan vrijwel overal gewisseld worden) en soms een merkloze groene 5kg bus in Nederland.
Helaas lijkt stemmen in de poll voor mij niet mogelijk; is de poll gesloten of weet iemand wat hier de oorzaak kan zijn?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #97 Gepost op: maart 05, 2018, 10:17:52 am »

Wij hebben een 5 kilo lichtgewicht van primagaz. En een 5 kilo groene fles. 2 verschillende zodat ik in het buitenland altijd 1 van de 2 kan wisselen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #98 Gepost op: maart 05, 2018, 03:24:57 pm »

Omgekeerd; het valt mij vaak op dat op gas het bakken en braden zooooo lang duurt  :N
Geen idee of dit daadwerkelijk zo is, maar onze gaspit ging op de laagste stand zo hard dat het vlees aanbrandde. Hard genoeg dus. Geen idee ook hoe je aan deze wijsheid komt.
Komende zomer gaan we CampinGaz gebruiken om op te koken. De 907 van 1,85 kg inhoud kan 3 vakanties van 3 weken mee. Dus ik maak me beslist geen zorgen over de verkrijgbaarheid.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #99 Gepost op: april 23, 2018, 11:52:48 am »

Wij gebruiken 2 BP flessen van 5kg.
In de meivakantie gaan ze allebei mee. Eentje voor eventueel de kachel en eentje voor het koken. Ik kijk dan vast welke fles ik in de zomer mee wil nemen ivm de hoeveelheid gas. Met een "kofferweger" weeg ik de flessen. Gewicht van de lege fles (iets van 3,5kg) staat op de fles. Zo weet ik precies wat ik nog te verbruiken heb.
In de zomer gaat er maar één fles mee. Dan hebben we meestal geen kachel nodig ;-)
De fles(sen) staan naast het toiletje in de disselbak.
Het zijn statiegeldflessen, dus je geld krijg je terug. Dit in tegenstelling tot de stalen campinggaz flessen....

Verder gaat er altijd wel een primusje mee om eitjes op te koken. Met een tankje van €1,00 doen we heel de vakantie mee.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Ceel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Country
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #100 Gepost op: juni 14, 2019, 11:41:44 pm »

Wij gebruiken 2 groene gasflessen van 2,5 kg (passen prima in de disselkast van de vw). 1 voor de gaspitten van het keukentje; 1 voor de skottel. Kan ‘m in de buurt voor ‘weinig’ wisselen. En thuis gebruik ik ze gelijk voor de buiten-gas-bbq. Helemaal top@  :Z
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #101 Gepost op: juni 15, 2019, 08:10:06 am »

2x de 907 van Campinggaz, maar vooral omdat ik die nog had staan.
In de nieuwe vw passen grotere, dus als de 907 leeg zijn, stappen we waarschijnlijk over op een 5kg fles.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 637
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #102 Gepost op: juni 15, 2019, 09:05:23 am »

Hier nu een 907 en 904 als backup. De 907 is nu na 7 weken kamperen op dus staat de 904 nu in de keuken. Die 907 wel veel gebruikt voor 4 tot 6 personen. Dus zal de 904 deze zomer wel opgaan. De 907 is alweer omgeruild en staat in de disselbak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.620
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #103 Gepost op: juni 15, 2019, 09:49:21 am »

Een 5 kg din-fles. Ik laat hem altijd voor de vakantie vullen, maar we gebruiken meestel iets minder dan 3 kg gas per seizoen.

Hierop draait de 3-pits kookplaat uit de keuken en de skottel. De skottel wordt met een snelkoppeling aan het geheel gekoppeld, weinig gedoe.

Aanvulling: de lichtgewicht statiegeldflessen (althans, de vulbare) lijken in onze regio slecht leverbaar. Uiteindelijk scheelt het 2 kg, maar de lichtgewichters zijn wel veel breder dan de din-flessen.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2019, 09:51:12 am door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welke gasfles gebruiken we?
« Reactie #104 Gepost op: juni 15, 2019, 10:41:24 am »

een 5 liter Din voor de skottel en een 907 voor de keuken
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal