Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Fiets mee, of toch niet?  (gelezen 13438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Fiets mee, of toch niet?
« Gepost op: februari 15, 2010, 10:51:21 am »

Wie neemt er eigenlijk allemaal zijn/haar fiets mee op vakantie?
Ik zit er aan te denken voor de kids wat mee te gaan nemen, maar twijfel heel erg voor mezelf of ik de fiets wel ga gebruiken als ik hem mee heb.

Als je de Poll invult, wil je dan ook aangeven wat voor fiets(en) er mee gaan? Daar ben ik ook benieuwd naar.

Zelf heb ik een racefiets en een hybridefiest (stad/tour-fiets). Met de racefiets ga ik geen boodschapjes doen, maar dan kan ik wel lekker een eind wegtrappen. Lastig, wat gaan we doen?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2010, 10:56:13 am »

Nou wij nemen alleen de fiets mee voor onze Rory...
Als wij willen fietsen pff  ( veels te vermoeiend op vakantie) huur we wel een dag of wat fietsen...
Tis goedkoper, veiliger en gewicht,  onderhoud  besparend.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2010, 10:58:29 am »

Een HEEL bekend probleem!
Onze kinderen waren afgelopen zomer 3 en 5. We hadden bedacht om 2 fietsen mee te nemen : mijn mountainbike en de stadsfiets van mijn vrouw. Bij het wegrijden uit de straat vloog de, hevig verzwaarde fiets, van mijn vrouw uit de goot en kon gewoon niet mee... Mijn mountainbike wel.

Ik heb in de 3 weken dat het kon ca 2x per week gereden en dat was HEERLIJK. Voor de rest zijn we af en toe met de auto weggeweest. Ik denk niet dat mijn vrouw erg plezierig had gefietst met al die heuveltjes en dan ook nog een kind achter- EN voorop.

Een fiets mee is heerlijk. Over kinderfietsen ben ik niet zo te spreken. Ik vind het erg angstig voor mijn verzekering als ik kleintjes met kleine fietsjes over een camping zie rijden. Laat staan op de, vaak, heuvelige wegen.

Wat wij doen dit jaar zal afhankelijk zijn van waar wij naartoe gaan. Is het redelijk vlak, dan gaan 2 of misschien 4 fietsen mee. Gaan we naar heuvelige gebieden, dan alleen mijn fiets.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

fish

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2010, 10:59:52 am »

Ik zou er alleen naar de winkel op de camping ermee  gaan. :#
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2010, 02:15:42 pm »

Ik zou er alleen maar 4 weken lang naar kijken....... :H :H W:
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2010, 04:29:26 pm »

Normaal nemen we ze wel mee maar omdat we dit jaar verder weggaan wil ik ze thuis laten.
En tja in de bergen fietsen is niet mijn hobby. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #6 Gepost op: februari 15, 2010, 04:31:36 pm »

Maar Alex, bergaf moet jij toch menig respect kunnen afdwingen ...
 >:(
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2010, 06:18:07 pm »

wij hebben nieuwe fietsen, met genoeg versnellingen om een poging te wagen, vorig jaar hebben we ze neer gezet, en besloten ze te laten staan voor 2 weken :# de ardennen met een stads fiets is geen optie  :H
Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2010, 07:48:13 pm »

ze gaan mee voor gans het gezin,omdat de kids nog achterop zitten is dit ook nog geen probleem ;)
En er is altijd plaats voor een driewielerke...

En dan kan ik rustig de mont ventoux nog es doen al zal het nu alpe d'huez zijn ;)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2010, 07:50:13 pm door lucanza »
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2010, 07:55:01 pm »

We hebben één keer fietsen meegenomen op een korte vakantie in Duitsland vorig jaar, toen hebben we een weekje in een huisje gezeten in een Landal park.
Wij dachten, mooi dan nemen we de fietsen mee. Kom je daar aan heb je aan de ene kant richting het dorp 9% daling en de andere kant op 11% stijging en op de camping zelf was je al buiten adem als je 300 meter naar de winkel gefietst had voor de "frische brötchen"...
Dus wij nemen eigenlijk geen fietsen meer mee :) Overigens nemen mijn ouders wel altijd fietsen mee achter op de sleurhut en die gebruiken ze ook geregeld in Finland en Zweden. Het heeft zo z'n voordelen, je fietst even een plaatsje in o.i.d.
Persoonlijk denk ik dat als we de fietsen mee nemen dat ze twee of drie keer gebruikt gaan worden en dat ze de rest van de vakantie in de weg staan.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #10 Gepost op: februari 15, 2010, 08:46:42 pm »

We nemen nooit fietsen mee maar willen kijken of we de fietsen van de kids mee kunnen nemen met de zomer
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2010, 12:03:01 pm »

Bij ons gingen ze altijd mee. Tot...dit jaar aankoop andere auto. We zullen nog moeten zien of het lukt. Er gaan er zeker 2 mee bovenop de vouwwagen. Misschien zetten we nog een derde dragen op de vouwwagen dan kunnen er 3 mee.
Wij kunnen niet zonder fiets, ik mis mijn gevoel van vrijheid zonder. Ik rij er zelfs mee naar het toiletgebouw :H
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2010, 12:11:42 pm »

Wij gaan vooral naar kleine campings. Fiets voor toilet of kampwinkel heb je niet nodig.

Vrouwlief mijmert ook weleens over het meenemen van fietsen. Ik vind het uitklappen nu al ingewikkeld genoeg. Wellicht als we in NL op vakantie gaan, gaan de kinderfietsen mee: leuk om op de camping te spelen. Maar veel van de campings waar we heen gaan hebben eigen buitenspeelgoed (traktors, stepjes etc). Echt nodig is het dan niet.

Ik denk dat je snelheid flink beperkt wordt, de fietsen schudden nogal op de meeste vouwwagens. Het levert slijtage op aan fiets en aan de dragers.

Ergo: niet mijn ding

CEO
Die op kantoor zit terwijl er buiten een sneeuwstorm woedt. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #13 Gepost op: februari 16, 2010, 05:27:19 pm »

Maar Alex, bergaf moet jij toch menig respect kunnen afdwingen ...
 >:(

:(










Denk niet dat de remmen er op berekend zijn. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Fiets mee, of toch niet?
« Reactie #14 Gepost op: februari 16, 2010, 06:03:55 pm »

wie had het over remmen?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal