Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Rusttijden  (gelezen 23160 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Rusttijden
« Gepost op: maart 04, 2010, 09:54:53 am »

Als ik reis, Probeer ik elke 4 uur een uitgebreid rustmoment in te lassen. Ik rij dan meestal ook wel een rit van een uur of 16. Nou was ik benieuwd hoe onze vouwwagenvrienden zowieso hun reis en rustmomenten indelen. Dus laat horen zou ik zeggen.  :#
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2010, 11:21:53 am »

Ik probeer om zo om de 2u-2u1/2 een korte rustpauze in te lassen met een uitgebreide rustpauze om te eten.
Wij rijden ook 's nachts dan kunnen de kindjes rustig slapen.
Iedere 250 km stoppen wij om eens de benen te strekken, een koffietje te nemen, santaire verlossing, de vouwwagen na te kijken...
En als ik voel dat de vermoeidheid begint op te komen neemt mijn vrouw voor enkele uurtjes het stuur over.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Rusttijden
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2010, 12:14:06 pm »

Ik heb op elke 2 uur gestemd maar dit is geen vaste regel.
Op het moment dat ik voel dat ik even moet stoppen en dat kan soms ook wel een uurtje na de vorige stop zijn dan stop ik gewoon.
Langer dan 2 uur komt eigenlijk niet voor.
De stops duren over het algemeen niet zo lang, even langs het sanitair en een kop koffie of glaasje fris en dan weer verder.

Ik wil hier wel de opmerking plaatsen dat wij geen kinderen hebben, met kinderen zul je misschien wel veel vaker moeten stoppen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2010, 12:22:41 pm »

Hangt allemaal van het gevoel af. Geen echte regel (want we zijn toch op vakantie :#)

In het opgaan naar Frankrijk zijn we 3x gestopt 1X ontbijt, 1X sanitaire stop, 1X lunch. Het was een rit van 10u.

In het terugkomen zijn we vaker gestopt om allerlei reden. 1X bijna in panne (LPG op en de wagen wou niet overschakelen op benzine)en dus LPG getankt, 1X sanitair stop, 1X lunch, 1X avondeten, 1X shoppen in Luxemburg en tanken nog eens LPG in België. Het was ook een langere en meer vermoeiende rit.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2010, 01:09:46 pm »

Wij rijden meestal vrijdagmorgen tussen 5 en6 uur weg richting Frankrijk.  Door mijn ziekte( ms en slaapapneu) kijken we meestal hoe lang ik het uithoud. Mijn vrouw rijdt altijd, en heeft er geen moeite mee om stevig door te rijden.
Ik kan wel rijden, maar ik zei het al  gezondheid redenen spelen bij mij een rol. En ik zeg altijd ik wil een ander en ons zelf niet in gevaar brengen. Als ik 30 minuten heb gereden ben ik al totalloss.
Het is voor mezelf wel erg frustrerend dat ik  moeite mee heb, maar gelukkig maakt moeders er geen probleem van. Zelfs in de bergen rijden met de vouwwagen is geen probleem. Maar we overnachten wel in de BB of Etap hotel. We gaan dan de volgende morgen weer op tijd weg, zo rond een uur of 7. Meestal hebben we dan niet meer zoveel te rijden naar de plaats van bestemming. En ook weer op de terug reis.
Als het niet meer gaat  met de Combi Camp, wordt het denk ik iets huren op een camping, maar ik hoop dat ik dat nog wel even een paar jaar kan uitstellen.
Henk CC
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2010, 01:20:19 pm door Henk CC »
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2010, 03:45:10 pm »

Ik rij overigens in de nacht, wel met de kanttekening dat ik erg veel nachtdiensten draai dus me er vrij makkelijk op in kan stellen. 3 kinderen achterin die dan lekker slapen.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2010, 03:49:57 pm »

In mijn ploegendienst tijd reed ik inderdaad ook 's nachts was er ook aan gewend. Inderdaad 3 jongens achterin, en gaan, toen reed ik het ook alleen, mijn vrouw had toen nog geen rijbewijs.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Rusttijden
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2010, 04:05:35 pm »

Wij stoppen wanneer we daar zin in hebben. Als een van de 2 trek heeft in een bakkie, stoppen we. We zijn immers op vakantie -> geen haast.

Ook als de koters het nodig hebben stoppen we.

In de praktijk beginnen we meestal met een lange stint, 4 uur of zo. Die pauze valt dan samen met ontbijt. Daarna stoppen we meestal iets vaker, ruwweg iedere twee uur. Korte pauze: even ballen, sanitaire stop, wat te knagen en back on the road again.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Rusttijden
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2010, 04:30:26 pm »

De weersomstandigheden spelen natuurlijk ook een rol.
Als het erg warm is stoppen wij wat vaker, ondanks airco heb ik dan toch vaker de behoefte om even uit te waaien.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2010, 07:10:41 pm »

Ik heb op 2 uur gestemd, maar dat kan ook 3 a 4 uur zijn. Ligt eraan hoe moe ik op vakantie ga. Heb ik een drukke tijd op mijn werk gehad, dan trek ik 4 uur niet. Ik probeer pas te stoppen als ik nederland uit ben. ;)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Rusttijden
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2010, 07:58:08 pm »

Geen vaste tijden hier.
We zijn nog niet zo heel ver geweest maar omdat ik voor mijn werk nog al wat km rijd kan ik het langer volhouden.
Dit jaar een rit van 6 uur.:P mischien in 1 keer of 2 of 3 wie zal het zeggen. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2010, 08:54:35 pm »

als ik koffie wil stop ik  :#
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #12 Gepost op: maart 04, 2010, 08:58:24 pm »

Als het aan mij ligt, rijden we in 1 keer door en stoppen alleen om te tanken en sanitaire stop, (en lekker veel koffie) maar dat kan ik de rest niet aandoen. Miranda heeft een bloedhekel aan zo ver rijden, 1250km (ze rijdt zelf liever niet, bang dat er wat gebeurt)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Rusttijden
« Reactie #13 Gepost op: maart 05, 2010, 01:00:10 am »

Ik heb op 'elke 4 uur' gestemd, maar wel met (wederom) dezelfde argumenten als Meeder. Het is tijd als het tijd is!
Ik ben hierin echter zelden de initiator, maar dat zijn vrouw+kinderen. Ik rij, net als Alex, met groot gemak 6 uur achter elkaar door.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Teus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
Re:Rusttijden
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2010, 09:00:17 pm »

Bij ons houden we niet aan vaste tijden. Als het nodig is stoppen we.
De heenweg starten 's avonds rond 22:00 uur. Ik kan dan rustig doorrijden.
De dames (mijn vrouw en dochter) gaan dan lekker slapen.  Als de zon ontwaakt en het wordt voor mij moeilijker
dan maak ik mijn vrouw wakker. Ze mag dan het stuurwiel overnemen. Ik sluit mijn ogen tot het ontbijt en rij na het ontbijt verder.
Volgende pauze nemen we als er een van ons aan toe is.
Toegeven door mijn werk zit ik veel bij de weg, je kijkt dan niet op een kilometertje meer of minder.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal