Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Rusttijden  (gelezen 23164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2010, 10:35:19 pm »

wij gaan niet zo ver maar we stoppen halverwege (na 1 uur) even 10 min. Kop koffie voor ons en wat te drinken voor de kids
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2010, 10:41:17 pm »

Wij doen zeker iedere 4 uur een lange pauze inlassen....en om de 2 uur indien nodig een korte plaspauze ...

naar de bestemming rijden is ook vakantie dus  :** aankomen is een vereiste ik wil geen  :( in de auto en bij aankomst zien.
want als je er eenmaal bent dan ben je er en kun je de terugweg al plannen... :Z ::)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Rusttijden
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2010, 11:00:30 pm »

Om de eerste rit een stuk aangenamer te maken hebben wij een paar jaar geleden wat aan de planning veranderd.
Namen we eerder altijd om 11.00 's-ochtends de boot van Travemünde naar Malmö, hebben we dit verschoven naar de boot die om 2 uur 's-nachts gaat.
Moesten we eerst ongeveer om 2 uur 's-nachts gaan rijden om op tijd te zijn (je moet 2 uur voor afvaart aanwezig zijn) kunnen we nu op ons gemak 's-middags weg rijden, onderweg in Duitsland ergens eten en dan rustig naar de haven rijden en daarna lekker op de boot slapen en de volgende ochtend rond 11 uur in Malmö van de boot rijden.
Dit geeft veel meer rust en je begint heel relaxed aan je vakantie. Hier begint de vakantie ook als de voordeur van het huis dicht gaat en we weg rijden.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #18 Gepost op: maart 06, 2010, 06:41:50 am »

ik ben na +/- 2 uur wel weer toe aan een pauze ff een bakkie, en een broodje of iets anders lekkers  :**
gewoon relaxed  :**

en we zien wel hoe laat we aankomen  :)
Gelogd

Emy

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #19 Gepost op: maart 07, 2010, 05:51:29 pm »

Hier is het echt afhankelijk van de kids.

Als zij zich amuseren dan rijden we wat langer door. Maar voor ons zelf is het toch wel om de 2,5 uur even pauze. Meestal gecombineerd met een plaspauze of even tanken. Eten doen we eigenlijk gewoon in de auto tijdens het rijden.

Ligt ook wel aan het weer, we zijn eens heel Dld doorgereden in de stromende regen. Dan stop je enkel voor het broodnodige en dan snel weer droog de auto in.
Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #20 Gepost op: maart 11, 2010, 07:32:04 pm »

Wij vertrekken héél vroeg (rond drie uur s'morgens) en rijden dan zo lang mogelijk (zolang de kindjes nog slapen) als ze wakker worden stoppen we voor de eerste keer en is het tijd voor ontbijt.
Dan zijn we al een aardig stukje ver en is de reis verder super relax.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2010, 08:13:00 pm »

Wij rusten meestal na 4 uren. Met twee kinderen achterin hebben we ervaren dat je niet te vaak kort moet rusten, maar wat minder vaak en dan langer even uitwaaien en spelen. De maximum afstand per dag is zo'n 800 km. We wonen in Friesland en dan moet je eerst heel Nederland door.. (als je richting het zuiden reist).
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #22 Gepost op: maart 17, 2010, 03:39:51 pm »

in principe stoppen we ongeveer na 2 a 2,5u. Alleen de ochtend stint is langer. Dan gaan we 's nachts op pad en rijden we tot aan het ontbijt. Voornamelijk om de kids nog lekker te laten slapen. Bij stoppen zijn ze wakker.
Mijn vrouw is redelijk snel wagenziek, dus die wil meestal wel rijden. Zelf rijdt ik dan helaas ook wat minder. (hoewel ik dagelijks ook al met de auto naar het werk moet)

We stoppen redelijk naar behoefte, wat bij ons dus na ca. 2,5u blijkt te zijn. En is zeker afhankelijk van de kids. Ruiken we een warme luier, dan gaan we de 2,5u echt niet volmaken  :N, maar stoppen we even kort.

Overigens hebben we nu een dvd-speler voor in de auto aangeschaft, en uitgetest met de wintersport naar Oostenrijk 2 weken geleden. Wat een TOP-ding zeg. Eerst de kids lekker laten spelen en zelf vermaken en pas na de lunch de dvd-speler aan. Nou, het was echt fantastisch, we hebben serieus géén een keer gehoord "zijn we er al?", "hoe ver is het nog?", zelfs de zin "ik moet plassen!" (en als je stopt komt er bijna niks) hebben we niet gehoord!  :K

We gaan het dus zien hoe het gaat van de zomer.  Maar ik zie het helemaal zitten.  :J
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Rusttijden
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2010, 03:07:26 pm »

Ik heb op iets anders gestemd.

We zijn nu nog alleen kort bij huis geweest (max 4uur rijden) en dat betekend bij ons om de 1/1.5 uur stoppen.
Onze kinderen kunnen nog niet lang in de auto zonder mekaar/de auto te slopen.

Ik wil volgend jaar wat verder weg en dan ook s"nachts rijden als vrouw en kinderen dan slapen kan ik  km maken.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik uit het transport kom en afstanden gewend ben evenals nacht rijden.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Bsb2010

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #24 Gepost op: april 10, 2010, 10:28:04 pm »

Mmmm, ik durf het bijna niet te zeggen..... maar, toen ik nog geen kiddies had reed ik het met het grootste gemak 1600-1850km achter elkaar door. ::) De enige stops die ik dan maakte waren die om de auto van de broodnodige brandstof te voorzien en een hele snelle sanitaire stop te maken, voorzover nodig, bij het tanken gelijk verse bak koffie mee en gewoon doorkachelen... Pas de probleme...  Dat waren rustmomenten van max 10 minuten dus... Kiende het altijd zo uit dat als ik op x-moment s'avonds/s'nachts nachts ging rijden ik zo ongeveer rond inchecktijd op bestemming aankwam en dan heb ik het over solobesturing op die afstanden :(

Nu is hetde bedoeling dat ik, als mijn kids dat "toestaan" max 2,5 a 3 uur doorrij, dan kunnen ze daarna hun beentjes strekken, toilet bezoeken en even wat energie kwijt. Maar, mijn kids vinden meestal een uur al genoeg stilzitten, dat kost hen al moeite genoeg, dus in de praktijk zal dat hem wel niet gaan worden. Ik kies dus lekker voorlopig bestemmingen die max anderhalf uur van huis zijn, dan kan ik stoppen op de eindbestemming 8)
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2010, 06:07:45 pm »

Vorig jaar door onvoorziene omstandigheden vanuit Ile de Ré (mooi!) in een keer naar huis gereden, alleen achter het stuur. Moet zeggen dat de laatste 200 km in enige vorm van trance.... De kinderen sliepen lekker. Rond 12.30 uur vertrokken vanuit Ile de Ré en we waren om 03.45 uur thuis.  ::)-werk!, want maar twee keer uit de auto geweest.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Rusttijden
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2010, 06:30:15 pm »

Nu is hetde bedoeling dat ik, als mijn kids dat "toestaan" max 2,5 a 3 uur doorrij, dan kunnen ze daarna hun beentjes strekken, toilet bezoeken en even wat energie kwijt. Maar, mijn kids vinden meestal een uur al genoeg stilzitten, dat kost hen al moeite genoeg, dus in de praktijk zal dat hem wel niet gaan worden. Ik kies dus lekker voorlopig bestemmingen die max anderhalf uur van huis zijn, dan kan ik stoppen op de eindbestemming 8)

Daar heb je toch deze voor:




(ook handig voor de haringen...)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #27 Gepost op: april 11, 2010, 06:32:32 pm »

Vorig jaar door onvoorziene omstandigheden vanuit Ile de Ré (mooi!) in een keer naar huis gereden, alleen achter het stuur. Moet zeggen dat de laatste 200 km in enige vorm van trance.... De kinderen sliepen lekker. Rond 12.30 uur vertrokken vanuit Ile de Ré en we waren om 03.45 uur thuis.  ::)-werk!, want maar twee keer uit de auto geweest.

Vind het wel onverantwoord ..gaat goed tot het fout gaat en kun je jezelf niet vergeven als er iets gebeurt.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Rusttijden
« Reactie #28 Gepost op: april 11, 2010, 06:43:48 pm »

ach heb het een keer gedaan 3600 km in 43 uur ff naar barcelona zonder slapen maar toen was ik 22 nu zou ik het niet meer doen
nu probeer ik om de 4 1/2 uur wel te stoppen komt ook door het werk wat ik normaal doe en dan eerst ff de benen strekken en lekker iets eten en  KK KK
 ;( ;( ;( ben nu bijna al weer 18 jaar ouder
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Rusttijden
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2010, 08:35:18 pm »

We vertrekken meestal rond 1 of 2 uur in de nacht. Lekker de eerste uren stevig doorrijden met flinke snelheid. Wel om de paar uur zo ongeveer een pauze, vaak met tanken. Vanwege LPG rijden moeten we nogal vaak tanken. We rijden om beurten, scheelt ook. Maar als we willen stoppen we gewoon even.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal