Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Rusttijden  (gelezen 23163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #30 Gepost op: april 29, 2010, 11:22:52 pm »

ach heb het een keer gedaan 3600 km in 43 uur ff naar barcelona zonder slapen maar toen was ik 22 nu zou ik het niet meer doen
nu probeer ik om de 4 1/2 uur wel te stoppen komt ook door het werk wat ik normaal doe en dan eerst ff de benen strekken en lekker iets eten en  KK KK
 ;( ;( ;( ben nu bijna al weer 18 jaar ouder

dan sta je met de klapkar toch ook wel zeker drie kwartier stil neem ik aan :X en ook netjes denken aan je nachtrust >:(
zelf probeer ik ook een beetje de standaard rij en rusttijden van de vrachtwagen aan te houden, maar zijn we nu in het voordeel doordat we dubbelbemand op vakantie gaan
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:Rusttijden
« Reactie #31 Gepost op: mei 06, 2010, 06:16:12 pm »

Als wij vroeger met z'n zevenen in een Toyota Corolla Station naar Frankrijk gingen en
ik met m'n knieën tegen het dashboard zat omdat er 4 mannen op de achterbank zaten, waren
we blij als we in één ruk naar Antwerpen haalden. Dan moest ik er even uit [de jongen trouwens ook]
Nu met de Octavia op de "tempomaat" kun je je benen veel beter relaxen en hou je het veel langer uit,
maar 4 uur is voor mij wel de limit, want zo gauw ik de grens over ben begint mijn vakantie-gevoel en
heb ik niet zo'n haast meer. Als je 62 bent hoef je ook niet zo meer op te scheppen op verjaardagen,
hoe snel en hoe ver je wel in één ruk kon halen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Rusttijden
« Reactie #32 Gepost op: mei 06, 2010, 07:19:24 pm »

Als wij vroeger met z'n zevenen in een Toyota Corolla Station naar Frankrijk gingen en
ik met m'n knieën tegen het dashboard zat omdat er 4 mannen op de achterbank zaten, waren
we blij als we in één ruk naar Antwerpen haalden. Dan moest ik er even uit [de jongen trouwens ook]
Nu met de Octavia op de "tempomaat" kun je je benen veel beter relaxen en hou je het veel langer uit,
maar 4 uur is voor mij wel de limit, want zo gauw ik de grens over ben begint mijn vakantie-gevoel en
heb ik niet zo'n haast meer. Als je 62 bent hoef je ook niet zo meer op te scheppen op verjaardagen,
hoe snel en hoe ver je wel in één ruk kon halen.

Als je het haalt.......
Meer dan voldoende voorbeelden van doorrijders die door oververmoeidheid ongelukken veroorzaakten. Zelf reden we vorig jaar 1400 km vanuit Slowakije in 16 uur. Tent, geen vw. Dus 140 constant waar het mocht in Duitsland. Maar de laatste 150 km waren toch wel erg zwaar. Doen we nooit meer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

tvhouwel

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #33 Gepost op: mei 06, 2010, 07:56:57 pm »

Wij doen het altijd op het gemak. We vertrekken om een uur of 8 's morgens en proberen rond 3 uur ergens een leuke camping te vinden. En dan hebben we ongeveer om de 2 uur even een kwartiertje gerust.
Gaan we naar Tsjechie of Zuid Frankrijk dan zoeken we dus halverwege even een leuke camping op waar we 1 nachtje staan. Komen we volgende dag redelijk vroeg en lekker fris op onze bestemming aan.
Gelogd

spanbandje

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #34 Gepost op: mei 11, 2010, 10:02:50 pm »

Ik stem ook op de 2 uur maar dit is geen regel, Ik zeg altijd de vacantie begint thuis :J dus rijden rusten afhankelijk van de omstandigheden, Bakkie doen benen strekken en weer verder, 1ste dag +/- 700 Km dan camping opzoeken, vouwwagen uitklappen, lekker /drinken  bier op de overnachtings  en `s morgens weer inklappen en naar het garda meer. dan samen uitklappen en verder genieten.  :) :)
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2010, 09:30:08 am »

wat een verschil onderling... tja, je doet wat goed voelt.
rusten kan ik als mijn man rijdt en andersom.
we stoppen onderweg alleen maar om te tanken en te plassen. soms eten we dan even wat en vooral goed drinken.
we wisselen elkaar af zo om de 3 á 4 uur rijden.
onze dochter vindt alles prima. die heeft haar dvd marathon op de achterbank ;) die hoor je niet. ze weet in hoeveel films we er ongeveer zijn, haha!
Gelogd

fam stok

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #36 Gepost op: mei 12, 2010, 12:53:54 pm »

ligt er maar net aan bij ons meestal doe ik even rusten tijdens het tanken zeg dus maar een 4,5 a 5 uur rijden ja ben het gewend
van de grote wagen dus heb er ook niet echt veel moeite mee op de heen weg doen we wel overnachten.

lekker relaxt op de camping komen super maar naar huis zorgen we altijd dat we op de grens van 900km zitten
zodat we in 1 keer naar huis toe kunnen rijden

gr 
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #37 Gepost op: september 17, 2010, 05:58:03 pm »

Vorig jaar door onvoorziene omstandigheden vanuit Ile de Ré (mooi!) in een keer naar huis gereden, alleen achter het stuur. Moet zeggen dat de laatste 200 km in enige vorm van trance.... De kinderen sliepen lekker. Rond 12.30 uur vertrokken vanuit Ile de Ré en we waren om 03.45 uur thuis.  ::)-werk!, want maar twee keer uit de auto geweest.

Als het door overmacht gebeurt, tja, dan kan het niet anders (ervaring bij mij persoonlijk aanwezig helaas)
Maar verder..... dit jaar alweer een paar mensen en zelfs hele gezinnen overleden door slaaprijders op de snelweg. Wij gaan max 500 km per dag en lekker iedere 2 uur er even uit. Moet ook wegens trombose van mn man, maar is ook fijner voor ADHD zoon  ;)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Rusttijden
« Reactie #38 Gepost op: september 17, 2010, 07:31:06 pm »

Mensen hoe doen jullie dat??
Rijden in de nacht is geen probleem maar slapende kinderen op de achterbank..... dat is bij ons een probleem want geloof me die slapen echt niet.
Ze worden alleen maar knarrig en gaan lopen kl*ten bij elkaar.

Dat is dus voor ons de reden om rond 4 a 5 uur in de ochtend te vertrekken.
Vaak gaan we dan 2 uurtjes rijden en dan gaan we lekker ontbijten en dan wisselen we van plaats.
Dan zit ik achter het stuur en me man naast me.
2 uur later stoppen we weer gewoon om effe de benen te strekken en een frisse neus te halen en voor liefhebbers een pittstop voor de wc.
Dan neemt me man het stuur weer over en zit ik er naast.
En zo wisselen wij dat steeds om en om.

Maar vindt het zo knap dat de meeste in de nacht rijden en dat de kids dan gewoon door slapen... ik wil dat ook!!
Maar nee die van mij vallen prompt in slaap als we bijna (lees 10 minuten) op de plaats van bestemming zijn.
Gelogd
Jevipro

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Rusttijden
« Reactie #39 Gepost op: september 17, 2010, 07:39:04 pm »

hahahahaha
mooi hee kids wij hebben het ook gehad deze vacantie wij zijn om 23:30 gaan rijden met het idee de kids vallen wel in slaap  :(
nou echt niet hee die zijn de hele reis van 12 uur lang gewoon wakker geweest en toen de dag ook nog gewoon door tot en uur of 8 en toen gingen de lichtjes gelukkig uit
dus 0800 er uit de dag door van 1900 tot 2200 geslapen en toen 22 uur wakker  ::) en dat is bij een boel kids denk ik wel want ze vinden het toch wel spannend al die vreemde dingen onderweg
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #40 Gepost op: september 20, 2010, 07:14:16 pm »

Gelukkig hebben wij dat probleem niet, zodra mevrouw bij ons in haar tobi zit. Is ze binnen een kwartier vertrokken....
Mochten we 's avonds ergens op visitie zijn, leggen we  haar daar plat op bed, halen er dan eruit als we weg gaan,
dan wordt ze even wakker, maar daarna plop slapen....

Gelogd

wergeaster

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #41 Gepost op: februari 13, 2011, 09:56:29 pm »

Wij proberen ook om de 2,5 uur te stoppen. In ieder geval te wisselen van chauffeur.
De kinderen zitten achterin dvd te kijken en die roepen vooral dat de auto niet uit moet, omdat de film dan ophoudt. Dus dat is voor ons wel een stopmoment: het einde van een dvd.
De jongste valt nog wel eens in slaap :ZZZ, maar de oudste zeker niet. Het is allemaal veel te spannend en stel je voor dat je iets mist!!!!!
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #42 Gepost op: februari 13, 2011, 10:23:06 pm »

Ik ga dit jaar naar Italie,1380km rijden,ik wil zo rond 18u vertrekken en dan zolang mogelijk doorrijden,ik weet uit ervaring dat met het ochtend worden het wat zwaarder word dus dan wil ik de auto gewoon ff een paar uur aan de kant kunnen zetten om ff mn ogen dicht te doen,om vervolgens weer door te rijden ,waarschijnliijk zal het dan wel rond de  2,5 a 3 u ff stoppen zijn...
Ik ben een paar jaar geleden vanuit parijs (660km) in 1 x naar huis gereden dat was circa 6u rijden maar dat is toch net wel ff teveel van het goede,dus ik hoop dat als ik nu s'nachts rij en het wat rustiger is dat we dan wat langer door kunnen...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Rusttijden
« Reactie #43 Gepost op: februari 14, 2011, 03:56:13 pm »

Ik heb gestemd "om de 2 uur". Soms rijden we wat langer door. Als je bijv. op de rondweg bij Parijs of ergens anders in de file komt dan kun je niet altijd je auto even aan de kant zetten. Het is ook net het met de overige reisgenoten gaat.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Rusttijden
« Reactie #44 Gepost op: april 18, 2011, 12:52:31 am »

Hoewel dit een oud topic is zag ik dat er onlangs nog een reaktie was gekomen, dus ook hierbij een reactie

Om de ca. twee uur wissel ik met mijn vrouw en dan gaan we weer verder, we rijden alleen overdag, het ligt een beetje aan de kinderen wanneer we een langere stop inlassen.

Ik snap niet hoe sommige mensen ruim 1000 km aan één stuk rijden, je bent dan niet meer scherp... :I.
Je bent op vakantie de reis hoort daarbij.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal