Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Rusttijden  (gelezen 23161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:Rusttijden
« Reactie #45 Gepost op: april 18, 2011, 02:21:27 pm »

Wij wisselen om de twee, twee-en-half uur van stuur. Als de kids het vol kunnen houden, rijden we gelijk weer door. Na een uur of 4 maken we een lange stop. Gaan dan ook van de snelweg af een dorp in. Op ons gemak picknicken, even rennen en tanken. Meestal rijden we na een uur weer door. Wie niet rijdt, zit tussen twee kids in op de achterbank. Het derde kind zit voorin. Een DVD speler hebben we niet.
Tot vorig jaar gingen we met de tent en reden om een uur of 4 's nachts weg. Dan rond 8 uur een korte ontbijtstop, rond 13 uur een lange picknickstop en dan het laatste stuk naar een hotel. Dat hotel boek ik van te voren op ongeveer 1200 km. De ervaring leert dat we dat met z'n tweeen moeten kunnen halen.
Nu hebben we een vouwwagen gekocht en zullen een ander ritme moeten vinden. Plan is om pas om 8 uur te gaan rijden en aan het eind van de middag een camping te gaan zoeken. We zien wel hoever we dan zijn. Het is immers vakantie.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Rusttijden
« Reactie #46 Gepost op: april 18, 2011, 02:45:34 pm »

Ik ga dit jaar naar Italie,1380km rijden,ik wil zo rond 18u vertrekken en dan zolang mogelijk doorrijden,ik weet uit ervaring dat met het ochtend worden het wat zwaarder word dus dan wil ik de auto gewoon ff een paar uur aan de kant kunnen zetten om ff mn ogen dicht te doen,om vervolgens weer door te rijden ,waarschijnliijk zal het dan wel rond de  2,5 a 3 u ff stoppen zijn...
Ik ben een paar jaar geleden vanuit parijs (660km) in 1 x naar huis gereden dat was circa 6u rijden maar dat is toch net wel ff teveel van het goede,dus ik hoop dat als ik nu s'nachts rij en het wat rustiger is dat we dan wat langer door kunnen...

Waarom.
Lees je eigen tekst eens, je schiet er niets mee op maar neemt wel een risico.
Aan een stuk door rijden tot je niet meer kunt en dan een paar uur aan de kant :I :I als je om de 2-2.5 uur wisselt of een kwartiertje rust pakt al is het maar om even te p*ssen kom je net zo laat aan maar dan zonder risico.
je vind 6 uur te lang aan één stuk maar je probeert het nog langer te maken door s'nachts te gaan rijden ::)

Nu snap ik dat iedereen zelf verantwoordelijk is, maar zelfs als ik me nog redelijk lekker voel na 2-2.5 uur zoek ik toch een plekje op om te wisselen.
Het gespuis dat op de achterbank zit is me te dierbaar.

Onderweg ben je ook op vakantie, kijk, relax, geniet, zing, praat doe wat je wilt, maar doe het veilig

Iedereen een goede reis gewenst  :zw en allemaal weer gezond en veilig thuis komen dan is de vakantie pas geslaagd.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Rusttijden
« Reactie #47 Gepost op: april 19, 2011, 08:07:38 pm »

Mijn excuses als het vorige bericht wat hard overkwam.

Ik (lees ik, mijn vrouw, zoon en dochter) ben zelf een keer gered door oplettendheid van mijn vrouw......
Op de terugweg van Leeuwarden naar Uden, ik was niet eens erg vermoeid maar het was wel een lange dag geweest.

Ik hoorde mijn naam roepen en schrok............. bijna tegen de vangrail.

Die schrik zal ik nooit vergeten.

Wij wisselden al keurig op tijd en reden niet te lang door maar toch kan het gebeuren.

Ik denk dat iedereeen wel eens rijd en denkt of zegt WAKKER blijven tegen zichzelf, maar als je indommelt merk je daar niets van.

Mensen als het fout kan het goed fout gaan vooral als er ook nog een bakkie achter hangt. En kom niet aan met "dat overkomt mij toch niet" dat dacht ik namelijk ook :I :I :I :I :I :I :I :I :I :I :I :I


Groeten uit uden
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Gulpje

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #48 Gepost op: april 19, 2011, 08:16:21 pm »

NIet hard hoor, ben het wel met je eens!

Ook groeten uit uden....
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Rusttijden
« Reactie #49 Gepost op: april 19, 2011, 08:32:11 pm »

Je moet meestal eerst iets meemaken voordat je door hebt hoe snel vermoeid hij kan toeslaan. Heb zelf ook zo'n moment gehad.
Vanuit kirchberg ostenrijk via italie, monaco naar de loten garonne in frankrijk. 1400 km achter elkaar de nacht door. Achteraf bekeken gekkenwerk. Opmeen gegeven moment het idee dat ik gewoon een stuk me niet meer kon herinneren. Mijn vriendin dirct gewaarschuwd en eerste slaapplek opgezocht. Doe ik echt nooit meer.

Inmiddels met kinderen op pad dus om een uur of drie in de ochtend op pad, lekker het licht tegemoet en eerst nog een paar uur slapen. Een paar keer stoppenonderweg en lekker uitgerust bij aankomst.

Ik heb wel een speciale stoel in de auto (scheel), endat zorgt er wel voor dat ik de volledige reis uiterst comfortabel kan zitten. Dus voor geen goud ruil ik met mijn (inmiddels) vrouw, en rij ik wel zelf de gehele afstand.

Veiligheid voor alles, niet alleen voor jezelf maar ook voor je mede wegebruikers
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #50 Gepost op: april 19, 2011, 09:36:52 pm »

Ik zal je/jullie gelijk maar gerust stellen maar dat feest gaat zeer waarschijnlijk niet meer door,mijn vrouw wil nu een hotelletje boeken voor onderweg.
Van mij hoeft dat niet zo nodig maar ik laat het maar over me heen komen.Ik vind de reis dan zo lang lijken maar dat zal wel aan mij liggen,ik had nog ff wezen kijken wat het kost om de bus en vw op de trein te zetten maar dan mag je wel een hypotheek opnemen om dat te kunnen betalen.

De vorige reis ben ik achter mijn vader aan gereden (auto met caravan) maar dat doe ik dus ook niet meer,dan duurt de reis een eeuwigheid,met een sukkelgangetje van ca 90/100km/u terwijl je met een vw toch echt wel iets harder kunt rijden.

Maar hard was het niet hoor :P een ieder heeft recht op zn mening en ik heb een dikke huid :H
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #51 Gepost op: april 19, 2011, 11:44:52 pm »

toen we nog geen klapwagen en geen kind hadden, reden we in de zomer vakantie naar spanje. ik sliep de hele dag en tegen de avond, zo rond 19.30 vertrokken we naar spanje. tegen een uur of 5 in de morgen (regio beziers, zuid frankrijk, ik rij normaal) begint de vermoeidheid wel toe te slaan. een geluk, langzamerhand wordt het dan weer licht en om de een of andere reden wordt ik dan ook weer wakkerder ::) en hou het dan ook de hele dag vol om niet te gaan slapen.

als ik er nu over nadenk dan denk ik, niet erg slim.
de afgelopen vakanties, heb ik ook iets dichterbij huis een vakantiewoning gehuurd dat in een dag te rijden is alhoewel zuid tsjechie nog zo'n 1000km rijden is.

ik heb me nu wel voorgenomen om niet meer als in vroegere jaren in een keer het hele stuk te rijden. zoals eerder in dit topic is genoemd zijn mijn bijrijders me dierbaar en wil ik voor de veiligheid voldoende rust inbouwen. ik merk wel dat het lastig is want je bent anders gewend. het voordeel in frankrijk is wel dat je daar de vouwwagen uit mag klappen langs de snelweg om te slapen. dit wil ik dan ook gaan doen. je hebt genoeg pauzeplaatsen in frankrijk waar dit mogelijk is en waar je ook de ruimte ervoor hebt. wel 1 tip, doe dit niet op een onbewaakt parkeerterrein maar op een druk bezochte met tankstation. in het uiterste geval regel ik een f1 hotel. 
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #52 Gepost op: april 20, 2011, 01:48:13 pm »

ik heb me nu wel voorgenomen om niet meer als in vroegere jaren in een keer het hele stuk te rijden. zoals eerder in dit topic is genoemd zijn mijn bijrijders me dierbaar en wil ik voor de veiligheid voldoende rust inbouwen. ik merk wel dat het lastig is want je bent anders gewend. het voordeel in frankrijk is wel dat je daar de vouwwagen uit mag klappen langs de snelweg om te slapen. dit wil ik dan ook gaan doen. je hebt genoeg pauzeplaatsen in frankrijk waar dit mogelijk is en waar je ook de ruimte ervoor hebt. wel 1 tip, doe dit niet op een onbewaakt parkeerterrein maar op een druk bezochte met tankstation. in het uiterste geval regel ik een f1 hotel. 
Waarom niet gewoon een camping vlak aan de snelweg? Veiliger, rustiger en evt. kun je nog een lekkere plons nemen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Rusttijden
« Reactie #53 Gepost op: april 20, 2011, 08:25:58 pm »

Voordat wij weggaan hebben we een paar overnachtingscampings uitgezocht. Als het lekker gaat kunnen we er één om de zoveel km. uitkiezen. We rijden nooit meer dan 600 km. op de 1e dag (daarna alleen maar minder). Onze voorkeur gaat uit naar een camping vlak bij de snelweg en als het even kan met een zwembad. Heerlijk relaxt, geen ruzie op de achterbank en je hebt gelijk een vakantiegevoel. Ondanks "maar" 600 km nemen wij wel om de 2 uur rust of lossen elkaar één keer af en nemen dan een lange pauze.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #54 Gepost op: juli 12, 2011, 08:43:12 pm »

Probeer elke 2 a 2 1/2 uur te stoppen, hapje eten iets te drinken.
Ik heb toch vakantie en zo blijven de kinderen ook nog een beetje te genieten.

gr Peter
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Rusttijden
« Reactie #55 Gepost op: juli 12, 2011, 09:39:24 pm »

Zonder de vouwwagen reden we ongeveer 300km om dan te stoppen en even wat te eten/drinken. We reden dan maximaal 1100-1200km op een dag.  Nu met de vouwwagen rijden we in twee dagen, de eerste naar Zuid-Duitsland (? 700km) en denk ik dat we twee stops houden. We hebben een overnachting gereserveerd op een camping in de buurt van Ulm. De tweede dag rijden we naar Noord-Italië (? 400km) en dat rijden we of in één keer, of met één stop, afhankelijk van het verloop van de reis. Maar als meer stops nodig zijn, dan doen we dat, het is tenslotte vakantie!
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #56 Gepost op: juli 13, 2011, 11:56:41 pm »

hmmm mag van mijn vrouw maximaal 1000 km rijden dus een heel mooi hotel uitgezicht in Gries am Brenner..is 980 km van hier..en ja stop wanneer ik zin heb..dus niet na 2 uur maar gewoon wanneer ik dnek koffie benen strekken of om wat voor reden dan ook...vroegere moest alles snel ..nu is het alllemaal wel ok en zie ik wel :**
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #57 Gepost op: juli 14, 2011, 10:17:45 pm »

boeken jullie ook voor een hotel dan of gokken jullie op een slaapplaatsje??
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Rusttijden
« Reactie #58 Gepost op: juli 15, 2011, 08:05:49 am »

Wij hebben geboekt: we zijn met 5 en er zijn maar heel beperkt hotels met 5 slaapplaatsen. Dit jaar voor het eerst met overnachting, we wilden die dan wel goed geregeld hebben. Wij slapen in een zakenhotel, in het weekend zijn die goed betaalbaar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:Rusttijden
« Reactie #59 Gepost op: juli 19, 2011, 11:15:19 am »

wij hebben een bloedhekel aan om te stoppen..

stoppen tanken plassen en weer verder.
met tycho zullen we als we weer wat verder gaan een keertje zijn benen moeten strekken :?

nou is het voor mij makkelijk praten ik zit dagelijks op de weg met mijn vrachtwagen..
maar als we zo iets hebben van PAUZE dan stoppen we ook gelijk bij de eerste de beste parkeerplaats
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal